Miksi yhteiskunta ei maksa yksityisen puolen lääkärikäyntejä?
Jos ihminen maksaa veroja suomeen niin eikö silloin yhteiskunnan pitäisi maksaa hänen yksityisen terveydenhuollon käynti?
Mitä enemmän ihmiset käyttää yksityistä terveydenhuoltoa niin sitä vähemmän se rasittaa julkista terveydenhuoltoa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitäisi saada "ilmaiseksi"?
Eikö terveydenhoidon pitäisi olla ilmaista suomessa?
Niin. Ja koulutuksen yleensä. Ilmaistahan kaikki on...eiku....
Vierailija kirjoitti:
Itse olen odotellut hoitoon pääsyä 5 viikkoa jo, vielä pitäisi odottaa 4 viikkoa.
Haava alueesta vuotaa verta ja se on tulehtunut. Päivystyksessä sanotaan että ota antibiootteja tai käytä voidetta. Olen saman vaivan takia ollut 3 kertaa päivystyksessä.
Selviänkö vielä 4 viikkoa ja töissäkin pitää käydä. Miksi eivät kirjoita edessairaslomaa minulle?
Lapsia en tälläiseen paskamaahan tee kun täällä maksetaan veroja mutta hoitoa kun tarvitsee niin sitä et saa.
Miksi et mene työterveyspuolelle, jos olet kerran töissä oleva (oletin niin koska saikkua vailla) sellainen löytyy kun se pitää olla, jos olet yrittäjä silloin sulla pitää olla vakuutus, joka korvaa sitten sairaskulut ja ansiomenetykset.
Vierailija kirjoitti:
Onko se reilua että jos tarvitsee hoitoa niin siitä pitää maksaa 1000e? Tämän verran joutuu suomessa maksamaan hoidosta jos ei ole vakuutusta.
Mikä hoito maksaa 1000 euroa?
Demarit ovat hallinneet alueita jo kohta kaksi kuukautta, eikä mikään ole parantunut.
Suomessa on puoli miljonaan muualta tullutta joiden tulkkauksiin ja muihin menee todella paljon aikaa.
Jos hoidettavana olisi vain oma väestö, kaikille tulisi aika heti ja homma toimisi. Tämä on matemaattinen totuus. Näin oli 80- ja 90-luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten on julkinen terveydenhuolto. Joka toimisi ok jos siihen panostettaisiin. Mutta tärkeempää antaa ilmasta rahaa suuryritysten omistajien taskuun
Suurin kysymys on se että miksi julkinen terveydenhoito ei toimi vaikka sinne mätetään rahaa miljardeja euroja sekä siellä on tehty vuosien mittaan säästöjä kuten keskitetty palveluita. Ennen vanhaa joka kylässä oli terveyskeskus ja lääkäri, miksi silloin oli varaa?
Ennen ei ollut näin paljoa yksinäisiä vanhuksia, jotka menee päivystykseen juttuseuran tarpeen takia, eikä jokaisesta pikku naarmusta menty hysteerisinä lääkärin vastaanotolle. Silloin terkkariin mentiin vain oikeassa tarpeessa, jolloin määrärahoja oli enemmän per potilas ja hoito sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen odotellut hoitoon pääsyä 5 viikkoa jo, vielä pitäisi odottaa 4 viikkoa.
Haava alueesta vuotaa verta ja se on tulehtunut. Päivystyksessä sanotaan että ota antibiootteja tai käytä voidetta. Olen saman vaivan takia ollut 3 kertaa päivystyksessä.
Selviänkö vielä 4 viikkoa ja töissäkin pitää käydä. Miksi eivät kirjoita edessairaslomaa minulle?
Lapsia en tälläiseen paskamaahan tee kun täällä maksetaan veroja mutta hoitoa kun tarvitsee niin sitä et saa.
Miksi et mene työterveyspuolelle, jos olet kerran töissä oleva (oletin niin koska saikkua vailla) sellainen löytyy kun se pitää olla, jos olet yrittäjä silloin sulla pitää olla vakuutus, joka korvaa sitten sairaskulut ja ansiomenetykset.
Siksi koska meillä on suppea työterveys, siihen ei kuulu isommat operaatiot. Tottakai olisin siks työterveydessä hoitanut itseni kuntoon ajat sitten mutta maksaja puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se reilua että jos tarvitsee hoitoa niin siitä pitää maksaa 1000e? Tämän verran joutuu suomessa maksamaan hoidosta jos ei ole vakuutusta.
Pienet leikkausoperaatiot.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun meillä on julkinen terveydenhuolto. Siks toiseen mummot ja papat pääsee kohta terkkarin hinnalla yksityiselle olikohan 3 ta 4 krt vuodessa. Harmittaako sua? Mua ei kun nyt vapautuu julkiselle mahdollisuus parempaan palveluun.
Miksi julkinen terveydenhuolto ei ole nopeutunut tämän uudistuksen myötä?
Vierailija kirjoitti:
Yksityiset on voittoa tavoittelevaa yrityksiä.
Kun korvataan, niin ne nostavat hintoja.
Niin kävi, kun Kela-korvausta nostettiin. Samantien nostivat yksityiset hintojaan.
Paras olisi panostaa siihen julkiseen terveydenhuoltoon. Siihen veroja maksetaan. Siihen tulee panostaa.
Yksityiset kikkailee. Se on paska juttu.
Yksityiset tekevät turhia tutkimuksia ja laskuttavat Kelaa eikä potilas maksa mitään. Tästä tulisi todellinen rahasampo yksityisille. Hinnat nousisivat eikä potilasta haittaisi mutta valtion rahat katoaisivat lääkäreiden ja omistajien taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitäisi saada "ilmaiseksi"?
Kyllä! Suomi pitäisi olla maa missä kaikki ilmaista eikä kukaan käy töissä. Kaikille 5000€/kk. Näin meillä vasemmistossa ajatellaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni hoito maksaa 1000 ja useitakin. Esim. syöpähoidot, kyllä niihin tonni poikineen uppoaa. Esim sädehoidon, sarjahoitona annettu, tarkoittaa 5 pv viikossa hoitokerran ja sanotaan vaikka 3 kk ajan, kertyy siitä potilaalle maksuja yli 850 e. Monen osalle saattaa tulla vielä kelakyydit siihen päälle. Joka lekurikäynti maksaa myös syöpäpotilaille. Syöpälääkkeet onneksi olleet lähes täysmääräisenä kelan korvaamia (muutaman euron omavastuu oli ainakin 5 v sitten).
Lääkäriliitto on lääkärimafia joka on päässyt rajoittamaan lääkäriksi opiskelevien määrää jo vuosikymmeniä. Sillä se on onnistunut huonontamaan suomalaisten terveyttä ja nostamaan terveydenhoitokuluja.
Lääkäriliitto on myös syyllinen Soten epäonnistumiseen ja maan talouden huonoon tilaan, koska terveysmenot nousevat suhteettomasti vanhenevan kansan lisäksi. Me vanhememme ja tarvitsemme enemmän lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska meillä on suppea työte
Älä puhu soopaa. Sellasta suppeaa työterveydessä ei ole olemassa, joka jättää ihmisen hoitamatta varsinkin kunitse epäilit josko edes "selviät".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun meillä on julkinen terveydenhuolto. Siks toiseen mummot ja papat pääsee kohta terkkarin hinnalla yksityiselle olikohan 3 ta 4 krt vuodessa. Harmittaako sua? Mua ei kun nyt vapautuu julkiselle mahdollisuus parempaan palveluun.
Miksi julkinen terveydenhuolto ei ole nopeutunut tämän uudistuksen myötä?
Ei oo vielä kun 1.9.2025 astuu voimaan ja koskee +65 ikäisiä. Tarkistin samalla jotta käyntejä saa olla enintään 3 vuodessa.
Ainoa mitä voitte tehdä on kantelu hitaasta hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Auttaako tämä oikeasti? Kuka niitä lukee ja noteeraa millään tapaa kun julkisella puolella ei kukaan vaadi edes mitään työntekijöiltä.
Julkisen puolen työntekijät ei pärjäisi koskaan yksityisellä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaako tämä oikeasti? Kuka niitä lukee ja noteeraa millään tapaa kun julkisella puolella ei kukaan vaadi edes mitään työntekijöiltä.
Julkisen puolen työntekijät ei pärjäisi koskaan yksityisellä puolella.
Ei tietenkään auta mitään. Byrokratia pyörittää paperit ja korkeintaan pääset tilastomeekinnäksi, että X kpl kanteluja tullut.
"Hoitotakuun" ajat on yhtä tyhjän kanssa, koska niiden rikkomisesta ei tule rangaistusta.
Työttömällä ei ole työterveyshuoltoa.
Lääkärit ja lääkkeet maksetaan 595 työmarkkinatuella.
Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea.
Siihen juuri hallitus pyrkii, että julkinen terveydenhoito ajetaan alas ja ihmiset pääsevät käyttämään ulkomaisessa omistuksessa olevien terveysjättien palveluita. Lääkäriin pääsee nopeasti, se maksaa toimistomaksuineen noin 200 € ja yhteiskunta korvaa siitä Kelan kautta sen 30 €