Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko Jumalaan? Eli oletko uskovainen?

Vierailija
29.07.2025 |

Itse olen kyllä, mutta elän hyvin tapakristillistä elämää. Käyn kirkossa Jumalanpalveluksessa aina silloin tällöin. En mitenkään säännöllisesti. En toitota uskoani muille ihmisille. Uskon, että jossain on Jumala joka on tukenamme myös silloin kun meillä on vaikeaa. Usko on jotain kokonaisvaltaista ei pelkästään jotain satua.

Kiinnostaa myös kuulla onko täällä agnostikkoja tai ateisteja tai muiden uskontokuntien edustajia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon.

Vierailija
2/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskominen on menneen talven lumia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Aloin uskomaan joskus aikuisena 25-30 vuotiaana. Sitä ennen ei kiinnostanut ja elämä oli aika syntistä.

Vierailija
4/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla tai olla olematta,eli olen sitten kai agnostiggo.

Vierailija
5/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Miksi edes pitäisi? Biologis-rationaalinen maailmankuva tuo selityksen kaikkeen. Ei tarvitse pyöritellä mitään pyhiä kääreitä tai miettiä miehen kylkiluusta tullutta naista. 

Keskityn omaan elämään, perheeseen ja päättämään itsenäisesti asioista ilman kirkollista hömppää ja humppaa.

Vierailija
6/6 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko Jumalaan. Uskonnoksi kutsuttu toive jostain korkeammasta voimasta on epätoivon ja surun ilmentymä, hätähuuto ikävien asioiden keskellä. Koska raamattu on vain kooste satojen vuosien ajalta tehdyistä kirjoituksista, ei sillä ole sellaista totuusarvoa, että minua kiinnostaisi. Samanlaista tarua kuin Harry Potterit.