Uskotko Jumalaan? Eli oletko uskovainen?
Itse olen kyllä, mutta elän hyvin tapakristillistä elämää. Käyn kirkossa Jumalanpalveluksessa aina silloin tällöin. En mitenkään säännöllisesti. En toitota uskoani muille ihmisille. Uskon, että jossain on Jumala joka on tukenamme myös silloin kun meillä on vaikeaa. Usko on jotain kokonaisvaltaista ei pelkästään jotain satua.
Kiinnostaa myös kuulla onko täällä agnostikkoja tai ateisteja tai muiden uskontokuntien edustajia.
Kommentit (6)
Uskon. Aloin uskomaan joskus aikuisena 25-30 vuotiaana. Sitä ennen ei kiinnostanut ja elämä oli aika syntistä.
Voipi olla tai olla olematta,eli olen sitten kai agnostiggo.
En usko. Miksi edes pitäisi? Biologis-rationaalinen maailmankuva tuo selityksen kaikkeen. Ei tarvitse pyöritellä mitään pyhiä kääreitä tai miettiä miehen kylkiluusta tullutta naista. 
Keskityn omaan elämään, perheeseen ja päättämään itsenäisesti asioista ilman kirkollista hömppää ja humppaa.
En usko Jumalaan. Uskonnoksi kutsuttu toive jostain korkeammasta voimasta on epätoivon ja surun ilmentymä, hätähuuto ikävien asioiden keskellä. Koska raamattu on vain kooste satojen vuosien ajalta tehdyistä kirjoituksista, ei sillä ole sellaista totuusarvoa, että minua kiinnostaisi. Samanlaista tarua kuin Harry Potterit.
Minä uskon.