Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kun maailma ei pyöri sinun ympärilläsi."

Vierailija
28.07.2025 |

Tuli tuo sanonta mieleen tässä mielenterveydenongelmien ja helteen keskellä. Kaveri soitti kysyäkseen tulevasta viikonlopusta. Ajattelin meneväni mökille, kunnes kaveri muistutti, että ostinhan minä jo juna- ja teatterilputkin. Tarkistin ja niin olin tehnyt.

Mökille pitäisi mennä vasta seuraavana viikonloppuna. Sitten soittamaan, onko siellä muita vieraita. Soittokierroksen jälkeen ei ole muita kuin serkkuni naapurimökillä. Olin sopinut asian kaikkien kanssa jo toukokuussa. Senkin olin unohtanut. 

Koko elämä tuntuu olevan, kun olisi koko ajan kolmen promillen kännissä tai dementia. Kaikkea kivaa on siis tiedossa, mutta tämä hattarapäisyys ahdistaa aivan helvetisti. Puhumattakaan töissä, vaikka pomo on aika pitkämielinen ja kalenterimerkinnät pitävät homman kasassa.

Kohta menee puolisoltakin hermot. Mitähän tässä pitäisi tehdä? 

Kommentit (23)

21/23 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Voiko olla ADHD?

Ei ole. Minulla on aina ollut kohtuullisen hyvä keskittymiskyky. En ainakaan tiedä ketään ADHD-potilasta, joka tekisi palapelejä.

Moni tekee. Uppoutuminen ja keskittyminen on kaksi eri asiaa. ADHD -ihmiset usein uppoutuvat asioihin ja nollaavat aivojaan siten. Sen sijaan arjen keskittymistä vaativat asiat eivät suju, esim. siivoaminen, aikataulut, rutiinit. 

🇺🇦🇮🇱

22/23 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, lainaus ei onnistunut, ylläoleva viesti oli siis vastaus siihen palapelikommenttiin.

Kyse on siis töiminnanohjauksellisista vaikeuksista. Asiat, joihin saa uppoutua rauhassa, onnistuvat, mutta sitten kun pitäisi tehdä monta asiaa yhtä aikaa tai peräkkäin, kuten arjessa usein on, homma kaatuu. Ennakoiminen ja suunnittelu on myös vaikeaa.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/23 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos kyse on sellaisesta, niin silloin ADHD kannattaa tutkia.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän