"Kun maailma ei pyöri sinun ympärilläsi."
Tuli tuo sanonta mieleen tässä mielenterveydenongelmien ja helteen keskellä. Kaveri soitti kysyäkseen tulevasta viikonlopusta. Ajattelin meneväni mökille, kunnes kaveri muistutti, että ostinhan minä jo juna- ja teatterilputkin. Tarkistin ja niin olin tehnyt.
Mökille pitäisi mennä vasta seuraavana viikonloppuna. Sitten soittamaan, onko siellä muita vieraita. Soittokierroksen jälkeen ei ole muita kuin serkkuni naapurimökillä. Olin sopinut asian kaikkien kanssa jo toukokuussa. Senkin olin unohtanut.
Koko elämä tuntuu olevan, kun olisi koko ajan kolmen promillen kännissä tai dementia. Kaikkea kivaa on siis tiedossa, mutta tämä hattarapäisyys ahdistaa aivan helvetisti. Puhumattakaan töissä, vaikka pomo on aika pitkämielinen ja kalenterimerkinnät pitävät homman kasassa.
Kohta menee puolisoltakin hermot. Mitähän tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (23)
Kalenterit käyttöön sitten. Puhelimesta, kotiin seinäkalenteri. Johan alkaa onnistua.
Järkyttävää ku en olekaan maailman napa eikä elämä pyörikään vain mun ympärillä. Kiitos vaan äiti ku kasvatit mut pumpulissa.
T. Anton P.
Mene muistitestiin, kuulostaa alkavalta dementialta. Voi olla myös jokin muu neuropuolen häiriö.
Minkä ikäinen olet? Vaihdevuodet? Hormonikorvaushoito?
Vierailija kirjoitti:
Mene muistitestiin, kuulostaa alkavalta dementialta. Voi olla myös jokin muu neuropuolen häiriö.
Olin jo ja neurologi sanoi, että minulla on joku ongelma aivoissa. Ei dementia, mutta joku muu ongelma. Tämä on aivan kamalaa. Etenkin kun moni läheinen tulkitsee tämän välinpitämättämyydeksi, vaikka olen avoimesti kertonut tästä kaikille. Käsketään pistää korkki kiinni ja muuta, vaikka olen kohtuukäyttäjä.
Entä jos minä pyörin ja kaikki pyörii samalla minun ympärilläni. Terv. Maailman napa
Kaffebulla kirjoitti:
Voiko olla ADHD?
Ei ole. Minulla on aina ollut kohtuullisen hyvä keskittymiskyky. En ainakaan tiedä ketään ADHD-potilasta, joka tekisi palapelejä.
Kyllä kaikki pyörii minun ympärillä.. minä katson ja koen ja tunnen koko ajan omasta perspektiivistä ja sekin on jo ihan liikaa näin autistina jos pitäisi vielä muidenkin tunteita tuntea ja tulkita ja ratkoa.
Olen oman elämäni päähenkilö ja ehkä itsekäs, mutta en tarvitse muita olen mieluummin yksin . Otan muut kuitenkin huomioon paremmin kuin muut . Esim kerrostalossa hiljaisuus on täysi hiljaisuus muut mölyää.
Me autistit olemme parhaita meillä on parhaat aivot ja olemme aina oikeassa.
Ja minä olen paras ja rakastan itseäni enemmän kuin mitään muuta. Monesti ihailen peilistä miten komea olen jotkut on haukkunut rumaksi ei kiinnosta itse rakastan itseäni voisipa mennä naimisiin itseni kanssa
Entä jos et sovi jatkuvasti menoja ja ostele lippuja. Ja kirjaa jotkut kalenteriin ja perumisvaraus. Ei ole pakkoja tai ei tarvitse suorittaa. Se miten voit hyvin on tärkeää. Mökki rentouttaa? Onko joku lääke joka vaikuttaa muistamiseen tai liikaa kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Kalenterit käyttöön sitten. Puhelimesta, kotiin seinäkalenteri. Johan alkaa onnistua.
Nuo on jo käytössä ja silti menee välillä persiilleen, kun merkinnät menevät ristiin. 😱
Vierailija kirjoitti:
"Kun maailma ei pyöri sinun ympärilläsi."
Tuli tuo sanonta mieleen tässä mielenterveydenongelmien ja helteen keskellä. Kaveri soitti kysyäkseen tulevasta viikonlopusta. Ajattelin meneväni mökille, kunnes kaveri muistutti, että ostinhan minä jo juna- ja teatterilputkin. Tarkistin ja niin olin tehnyt.
Mökille pitäisi mennä vasta seuraavana viikonloppuna. Sitten soittamaan, onko siellä muita vieraita. Soittokierroksen jälkeen ei ole muita kuin serkkuni naapurimökillä. Olin sopinut asian kaikkien kanssa jo toukokuussa. Senkin olin unohtanut.
Koko elämä tuntuu olevan, kun olisi koko ajan kolmen promillen kännissä tai dementia. Kaikkea kivaa on siis tiedossa, mutta tämä hattarapäisyys ahdistaa aivan helvetisti. Puhumattakaan töissä, vaikka pomo on aika pitkämielinen ja kalenterimerkinnät pitävät homman kasassa.
Kohta menee puolisoltakin hermot. Mitähän tässä pitäisi tehdä?
Olemme nyt voimakkaiden hyökkäysten kohteena, jotka voivat ilmetä kognitiivisina ongelmina.
Lopeta alkoholin juonti ja ala ulkoilla sekä kuntoilla säännöllisesti mm. kuntokävely, pyöräily ym. aerobinen liikunta sekä mielellään myös kuntosalitreenillä lihaskuntotreeniä esim. käsipainojen nosto.
Lisää täysjyväkaurapuuron, extraneitsytoliiviöljyn, valkosipulin, sipulien, kaalien ym. terveellisten ruoka-aineiden käyttöä. Juo muutama kupillinen vihreää teetä tai Matcha teetä päivässä.
Vältä mobiililaitteiden ym. langattomien verkkolaitteiden käyttöä esim. some ja nettiselaus, käytä mieluummin tietokonetta ethernet-liitännällä kun käyt netissä, vähennä netinkäyttöä.
Lisää metsissä ja luonnossa liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos minä pyörin ja kaikki pyörii samalla minun ympärilläni. Terv. Maailman napa
Silloinhan et huomaisi itse eivätkä muutkaan huomaisi että olet maailman napa, jonka ympäri kaikki pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos et sovi jatkuvasti menoja ja ostele lippuja. Ja kirjaa jotkut kalenteriin ja perumisvaraus. Ei ole pakkoja tai ei tarvitse suorittaa. Se miten voit hyvin on tärkeää. Mökki rentouttaa? Onko joku lääke joka vaikuttaa muistamiseen tai liikaa kaikkea.
En minä sopisikaan, jos ei pakko olisi. Vaan eihän me lomalla mihinkään päästäisi, jos en sopisi. En näkisi muualla asuvia ystäviäni. Epäilen noita nykyisiä ahdisuslääkkeitä osasyyksi, vaikka psykiatri väittää muuta. Enkä minä kehtaa hänen asiantntemustaan omalla diplarin koulutuksellani kysenalaistaa.
Jep. Ne ahdistuslääkkeet kylläkin vievät lähimuistin, samoin kuin joillain kolesterolilääkkeet.
Lue aina lääkekokemuksia netistä.
Eli miten sinun mielenterveysongelmia on tutkittu? Ja mitä niistä on todettu?
Sanot ainakin, että ahdistukseen on lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Eli miten sinun mielenterveysongelmia on tutkittu? Ja mitä niistä on todettu?
Sanot ainakin, että ahdistukseen on lääkkeet.
Onko muita oireita kuin ahdistus ja muistiongelmat?
Tee mitä lystäät