Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaatkos, kuinka näin helteiden jatkuessa sitä on jo tottunut helteisiin?

Vierailija
28.07.2025 |

Alussa saattoi tuntua hetken vähän tukalalta, varsinkin, kun tälle kesälle ei ennen tätä hellejaksoa juurikaan ollut hellepäivä ollut. Mutta nyt sitä on jo tottunut niin, ettei hellettä sinänsä erityisemmin enää edes huomaa. Tuntuu aivan normaalilta. Kun tämä helle jossain vaiheessa loppuu, niin helteettömät lämpötilat tuntuvatkin kylmiltä, jopa epänormaaleilta sitten. Keho ei oikein osaa olla ilman hellettä, kun siihen on jo tottunut.

Ihminen on hyvin tottuvainen olento ja ihmisen keho tottuu helteisiin jopa päivissä, mutta viimeistään kahdessa viikossa.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteitä on ollut aikaisemminkin. Nyt rikotaan 70-luvulla olleita ennätyksiä.

Kovin pitkältä ajalta ei edes löydy tarkkaa tilastointia.

Nautitaan kesästä.

Nautin kyllä kesästä, mutta en näistä helteistä.

Vierailija
22/72 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sitälle, minä en ole tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteeseen tottuu ihan niinkuin pakkaseenkin. Syksyn ekat pakkasetkin tuntuu aina hirveän kylmältä ja talven edetessä muutamat pakkasasteet ei tunnu enää missään. Sama se on helteessä. Ekat hellepäivät on kuumia ja sitten siihen vain tottuu. 

Vierailija
24/72 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottuu kun sisälläkin on lämmin. Tuntee miten alkaa paleleen normaalisti ihan lämpimän tuntoisessa säässä :D

Eile lämpötila laski 24 asteeseen, niin oli pakko vetää huppari päälle 

Vierailija
25/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista paska. Tule tänne tottumaan jatkuvaan 31 asteen sisälämpötilaan.

Haistapa kuule ihan itse.

Olen majaillut Brasiliassa keskellä Amazonin sademetsää ja voin sanoa että siihenkin kuumuuteen ja valtavaan kosteuteen tottuu.

Olet varmaankin mennyt sinne ihan vapaaehtoisesti.

Kyllä, miten niin?

Oon eri, mutta veikkaisin, että psykologialla on merkitystä asiaan. Eli jos suhtautuminen on myönteinen tai altistaa vapaaehtoisesti itsensä tuolleen sademetsälle, on silloin helpompi sopeutua, kuin jos suhtautuminen helteeseen olis lähtökohtaisesti negatiivinen

Vierailija
26/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että tarkenee! 🥰

Vierailija
27/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteeseen tottuu ihan niinkuin pakkaseenkin. Syksyn ekat pakkasetkin tuntuu aina hirveän kylmältä ja talven edetessä muutamat pakkasasteet ei tunnu enää missään. Sama se on helteessä. Ekat hellepäivät on kuumia ja sitten siihen vain tottuu. 

Minä en totu pakkasiin, kylmä on aina lämpötilan ollessa alle 17 tai vähintään kädet ovat kylmät, suurimman osan vuodesta. Nyt on kiva kun kädetkin lämpimät ja hyvin nukun kun ei tarvitse vaatteita eikä peittoja.

Vierailija
28/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna +19 ja satoi kun heräsin klo 5, nyt on 20 astetta. Nyt on helpompi hengittää Tampereella ;) En pitkäaikaissairaana totu enkä oikein edes sopeude helteisiin. Nyt tippunut 6 kg painoa ja olin normaalipainoinen ennen helteitäkin.

Vierailija
29/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan. Ihmisen elimistö tottuu noin kahdessa viikossa. 

Vierailija
30/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu huomaan, kun ei enää ole yli 30 astetta niin tosiaan palelee. Alkaa totuttelu ilmojen viilenemisen. Ehkä ihmiset ovat erilaisia tässäkin, osa tottuu, osa ei 

Vierailija
31/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin tottunut. Toki sisällä ei ole liian kuuma, kun ulkona korkeita puita ja olen käynyt paljon uimassa, joka viilentää. Nautin helteestä, energisoi mua ja olen aktiivisempi. 

Vierailija
32/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tottunut. Eikä totu. Tämä on Pohjola. Tänne ei kuulu helteet!

Vierailija
33/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Kolmas viikko pyörähti tätä hellehelvettiä, kämpässä +32c jatkuvasti. Olen nykyään kuin jossain sumussa koko päivän, oksettaa ja heikottaa, huimaa..tekee mieli vain maata. 

Vierailija
34/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole tottunut. Nyt kolmas viikko kun asunnossa ei lämpötila laske alle 30 ja heti kun poistuu tuulettimen edestä niin hiki valuu. Äsken kävin kaupassa kosteusprosentin ollessa yli 90 ja naama oli kuin suihkusta tullut!

Vierailija
35/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea sitälle, minä en ole tottunut.

Laihduta. 

Vierailija
36/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä aamuna +19 ja satoi kun heräsin klo 5, nyt on 20 astetta. Nyt on helpompi hengittää Tampereella ;) En pitkäaikaissairaana totu enkä oikein edes sopeude helteisiin. Nyt tippunut 6 kg painoa ja olin normaalipainoinen ennen helteitäkin.

AIDS on ikävä sairaus 😢

Vierailija
37/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Kolmas viikko pyörähti tätä hellehelvettiä, kämpässä +32c jatkuvasti. Olen nykyään kuin jossain sumussa koko päivän, oksettaa ja heikottaa, huimaa..tekee mieli vain maata. 

Voi kyynel. Tätiä ihan oksettaa 😢

Vierailija
38/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut teinit taas ovat ärhäkkäänä alapeukuttamassa asiallisia viestejä ja räkyttämässä. En ymmärrä, ei nämä teinitkään tykkää persvakohiestä joten miksi pitää perseillä tällä palstalla? 

Vierailija
39/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.Tein tänään aamulenkin jo ennen kuutta ja tuntui kylmältä...Eli kyllähän tuohon tottuu.Sama siihen pakkaseen tottuu.Lähinnä ärsyttää eniten nuo edestakaisin vaihtelut...kunnon kesä ja kunnon talvi kelpaa kyllä.

Vierailija
40/72 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Tätiä ihan oksettaa 😢

Voit tunkea ne tädit perseeseesi. Mitäs penikka tekee tällä palstalla trollailemassa näin aamusta? Eikö teillä todellakaan ole muuta tekemistä lomalla?? Kohta kakaroilalkin alkaa koulu taas, katsotaan miten ihqu-raxpox on painella kouluun näissä helteissä ;) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän