Keksittekö mitään positiivista köyhyydestä?
Olen keski-ikäinen varaton ja tuloton ihminen, ja mun on vaikea keksiä mitään hyvää tästä tilanteesta.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Voisitko keksiä jonkun tavan muuttaa tilannetta? Voisiko olla jotain mitä voit tehdä saadaksesi tuloja?
Keskity siihen sen sijaan, että pohdit onko köyhyys kivaa. Ei se ole.
Mitenpä rajoitteiset ja sairaat voivat tilannetta paljoakaan muuttaa, tai joku terve jos ei ole sopivia paikkoja. Ei pääsyä ole enää kaikilla kaikkialle, jos mihinkään. Mitäpä jos tajuaisit joskus todellisuuden sinäkin.
Suomessa köyhä , Sudanissa tuolla rahalla olisit erittäin hyvin toimeen tuleva.
Ei tarvitse rahojaan tuhlata ravintolaruokaan ja pettyä kun oli huonoa.
Ei tarvi riidellä puolison kanssa omaisuuden jaosta ja asunnon myynnistä erotessa, voi vaan nostaa kytkintä vuokraluukusta kun kummallakaan ei ole mitään mistä riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, kaikki on niin suhteellista.
Köyhyys tuo yhteisen solidaarisuuden tunteen sosialisteille ja vihan luokkavihollista, porvaria, kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys ruokkii luovuutta.
Tämä. Omina köyhinä aikoina oli pakko olla luova, että selviytyy.
No ainoastaan sen, jos se on tilapäistä. Itse kokenut saman ja nyt kun asiat paremmin, osaan olla kiitollinen ja arvostan tätä tilannetta, en tiedä osaisinko, jos ei välillä olis ollut niin tiukkaa. Itselläni auttoi sosiaalinen luotto ja sen jälkeen tilanne parani.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kadehdi.
Kadehtii. Hullua, mutta totta.
Keksin paljonkin. Köyhänä ei tarvii miellyttää ketään , ei tarvii käydä missään, ei tule kutsuja mihinkään. Saaolla ykisn koko ajan eikä tarvii muiden murheita ja valituksia kuunnella.
Oot valmiiksi rutiköyhänä periny jonkun arvottoman metsämörskän ties mistä: kukaan ei halua ostaa mutta verottaja haluaa verottaa. Et ehtinyt/tajunnut kertoa ettet sitä halua eikä kukaan halua ilmaiseksi. Kuulut siis omistavaan luokkaan TAI olet osa riitelevää sukua, jolla käytännössä ei mitään muuta kuin riidat ja menetät siinä terveytesi vaikket halua osallistua mihinkään.
Voi v i t t u...pahinta mitä elämässä tiedän on KÖYHYYS...IHAN PERSEESTÄ..
No itse ainakin arvostan muita asioissa elämässä kuin raha ja on huvittavaa seurata kun parisuhteet ja ystävyydet rakennetaan rahalle. Ei kukaan oikein tiedä ystävyydestä ja rakkaudesta mitään. Sitten on kiva kun sossu maksaa kaikki laskut ja lähes kaikki lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Elät ekologisesti ja ymmärrän ettei lohduta, mutta uskon että arvostat oikeasti jo pieniäkin ilon aiheita. Itseäni ärsyttää se kun itsekin tiedostaa että siirtyessä opinnoista työelämään koheni elämänlaatu, ja sen jälkeen alkaa pelottavan nopeasti pitää sellaisia asioita itsestäänselvyytenä mitä aikaisemmin piti luksuksena.
Tämähän se, turtuu kaikkeen vähitellen ja pitää saada aina vähän enemmän.
Loputon vapaa-aika ja tajuaminen että parhaat asiat ovat ilmaisia jo nyt. Oravanpyörässä kaiken markkinoinnin keskellä se ei ollut minulle ollenkaan selvää silloin kun olin oravanpyörässä.
Vierailija kirjoitti:
Elintasoloikkasiirtolaisuus millä verukkeella tahansa on erittäin houkutteleva oljenkorsi kenelle tahansa kolmannen maan asukkaalle.
Sukulaisten ei tarvitse tapella perinnöstä, kun ei jäänyt mitään jaettavaa.
Unelmat ovat niin kaukana että niitä ei enää kannata hapuilla.
Se, että olen täällä enkä Guinea-Bissaussa.