Keksittekö mitään positiivista köyhyydestä?
Olen keski-ikäinen varaton ja tuloton ihminen, ja mun on vaikea keksiä mitään hyvää tästä tilanteesta.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi pelätä menettävänsä rahansa.
Eikä tartte miettiä, minne ylimääräiset rahat sioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä sioitusneuvojat soittele
Pysyy hyvin hoikkana, on aikaa kehittyä ihmisenä muillakin tavoin kuin tuhlailemalla, ei päädy kerskakuluttamaan eli elää suhteellisen eettisesti automaattisesti, saa elää rauhassa gold diggereiltä.
Tutki maailmaa ja pidä silmät avoinna. Täällä on paljon tekemistä, joka ei liity millään tavalla kapitalismiin.
Kunto nousee, kun kuljeskelee keräilemässä pulloja ja tölkkejä
No ei. Eikä se ole sun syysi. Joku keksi tämän kummallisen systeemin. Ja maailmaa pitää parantaa heti. Pitäisikö sanoa että ilmaiset asiat kuten ilman hengitys, unen näkeminen jos se on hyvä, lepo jos sattuu saamaan hyvän levon, lämpö jos on lämpöä, kirja, mielikuvitus.
Silloin ymmärtää paremmin muita köyhiä. Ja oppii säästämään rahaa.
Tulee käveltyä paljon enemmän, kun ei omista mitään kulkuneuvoa eikä ole varaa ostaa edes bussilippua.
Vierailija kirjoitti:
Mieti positiivisesti. Et kuluta paljon. Sinulla on pieni hiilijalanjälki , ilmastonmuutos pienenee kaltaisiesi ansiosta.
Olen todella köyhä ivätkä rahat meinaa aina riittää edes ruokaan. Mutta kun mittailin hiilijalanjälkeäni, se oli iso pelkästään asunnon lämmityksen ja suihkussa käymisen takia. En käy joka päivä suihkussa eikä asunnossakaan mielestäni ole kovin lämmin (paitsi nyt helteellä).
Vähemmän stressiä! Oppii näkemään elämän pieniä hienoja hetkiä ja nauttimaan niistä. Ylpeys omista oivalluksista säästämisen suhteen.
Helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan taivasten valtakuntaan.
(Jossain oli selitys, että yksi kapea portti Jerusalemissa oli saanut nimekseen neulansilmä.)
Ei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa siksi, että itse on rikas ja jotkut muut ovat köyhiä.
Ei pysty harrastamaan juuri extremelajeja eikä juuri tekemään mitään virikkeellistä niin eipä vammaudu. Välttyy lentokoneonnettomuuksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti positiivisesti. Et kuluta paljon. Sinulla on pieni hiilijalanjälki , ilmastonmuutos pienenee kaltaisiesi ansiosta.
Olen todella köyhä ivätkä rahat meinaa aina riittää edes ruokaan. Mutta kun mittailin hiilijalanjälkeäni, se oli iso pelkästään asunnon lämmityksen ja suihkussa käymisen takia. En käy joka päivä suihkussa eikä asunnossakaan mielestäni ole kovin lämmin (paitsi nyt helteellä).
Muilla on myös viileää ja se vielä pahentaa asiaa.
Ei tarvitse huolehtia omaisuuden hoitamisesta: Mitä kaikkea talossasi pitää korjata? Kaataako seuraava myrsky metsääsi? Haluaako ahne kunta pakkolunastaa maitasi? Joku anarkistinuori murjoa autoasi? Nettihuijari tyhjentää tilisi? Palaako huvilasi Espanjan kuumuudessa poroksi?
Voisitko keksiä jonkun tavan muuttaa tilannetta? Voisiko olla jotain mitä voit tehdä saadaksesi tuloja?
Keskity siihen sen sijaan, että pohdit onko köyhyys kivaa. Ei se ole.
Olet ilmeisesti työtön?
Silloin on mahdollista päättää itse oma päivärutiininsa. Jos haluaa kukkua yöt, siitä vaan! Jos haluaa herätä kello 8 ja mennä heti lenkille, on se mahdollista. Saa itse päättää milloin syö, lepäilee, liikkuu eikä mikään ulkopuolinen määritä sitä. Se on kullanarvoista, esim vuorotyöläisen vapaa-aika saattaa mennä vain vuorotyöstä palautumiseen ja koko ajan väsyttää.
On paljon aikaa tehdä joitakin asioita, jotka eivät vie paljoa rahaa, kuten lukea, tehdä käsiyöitä tai lenkkeillä.
Saat nukkua ja levätä tarpeeksi. Moni kadehtii sitä mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana on: SIJOITTAA
Ei ihme ettei ole mitään sijoitettavaa.
Ei tarvi kaupassa miettiä, mitä ostaisi tällä kertaa, kun ostat kuitenkin vaan sitä samaa, halvinta. Valikoima on paljon maltillisempi kuin niillä, jotka voivat ostaa ihan mitä tahansa haluavat.
Hevoseton mies on huoleton mies.
Ihan oikeesti. Sen jälkeen kun perin omaisuutta, niin huolet ja omaisuuden turvaamiseen liittyvät kulut nousivat.