Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen haluttomuus. Mielipiteitä?

Vierailija
28.07.2025 |

Olemme olleet naimisissa 20 vuotta. Olemme molemmat 44-vuotiaita. Mieheni on nyt puolen vuoden ajan ollut suht haluton harrastamaan seksiä. Meillä on kyllä seksiä 3-4 kertaa viikossa, mutta aina minun aloitteestani. Ilmeisesti en kiihota miestäni enää niin, että häntä haluttaisi. Olisin valmis seksiin päivittäin, mutta omanarvontunteeni ei anna periksi kerjätä sitä päivittäin. Mies siis aina kyllä suostuu seksiin, mutta useimmiten vaikuttaa siltä, että hän menisi mielummin nukkumaan. Olen varma, että hän huomaa usein haluni, mutta ei vastaa siihen millään tavalla, ellen kysy suoraan. Hänellä ei ole erektio-ongelmaa ja hän tulee aina seksin yhteydessä.

Pidän itsestäni huolta ja olen kaunis. En ole lihava. Lantionpohjan lihakset ovat kunnossa. Alusvaatteeni ja yöasuni ovat kauniita ja ns. vietteleviä, mutta eipä näytä värähtävän viisari miehelläni siltikään. Olen avoin erilaisille asioille sängyssä. Kun kysyn syytä haluttomuuteen, hän kiistää koko asian. Sanoo, että haluan vaan ns. liikaa. 

Ennen mieheni ehdotti seksiä päivittäin. Tilanne syö minua, koska nautin siitä, että olen mieheni halun kohteena. Nyt hän lähinnä ihmettelee himokkuuttani naureskellen, eikä ymmärrä, että sellainen loukkaa minua. Olen jo miettinyt eroamistakin. En halua seksuaalisesti mummoutua vielä tässä iässä. Ehkä tämä on enemmän sellaista mieleni sisäistä kiukuttelua, koska tilanne todella ottaa päähän. 

Onko kenelläkään ollut tällaista ja tilanne on sitten korjaantunut? Nimenomaan niin päin, että mies on ollut se haluttomampi. Miten ratkaisitte ongelman? Haluaisin olla halun ja ihailun kohteena. Onko se liikaa vaadittu?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on se psykologinen juttu tässä taustalla, mutta ehkä miehellesi on käynyt sama kuin minulle. Halusin seksiä aivan jatkuvasti koska se vaan on niin upeaa mieheni kanssa. Sitten tilanne meni siihen, että en ehtinyt ikinä enää tehdä aloitetta kun mieheni aina ehti ensin. Se johti siihen, että en enää niin paljon halua. Tosi kummallista ja surullista! Tuntuu vähän sellaiselta, että kun sitä olisi kaiken aikaa tarjolla niin paljon kuin ikinä haluaisi, niin sitten ei enää niin kiinnostakaan. Sen arvo jotenkin laski. Aivan käsittämätön typerää! No, yhä silti on seksiä useimmiten monta kertaa viikossa, mutta kaipaisin kovasti sitä että saisin itsekin joskus tehdä aloitteen. Yksinkertaisesti tuntuu että seksielämästämme puuttuu se ilo, että minäkin saisin tehdä aloitteen! 

N44

Vierailija
22/28 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se on täällä sanottu mutta sanotaan vielä kerran, eli vierasta tekee mieli ja oma kyllästyttää. Kokemusta on kun suhde kestänyt kohta 20v. 

M 40v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiedustellut mieheni halua käydä vieraissa ja periaatteessa näyttänyt sillekin vihreää valoa, mutta häntä ei kiinnosta kuulemma. Syy voi toki olla halu käydä vieraissa, mutta se ei tunnu loogiselta vaihtoehdolta. 

Mieheni on vastuuntuntoinen ja perheestään huolta pitävä ihminen. Olisiko uuvahtanut jotenkin🤷🏻. Olen miettinyt myös noita testotasoja. 

Olen pahoillani kaikkien samasta vaivasta kärsivien puolesta. On kuitenkin jotenkin lohduttavaa kuulla, että sama murheellinen tilanne on joillain muillakin. 

Vierailija
24/28 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tiedustellut mieheni halua käydä vieraissa ja periaatteessa näyttänyt sillekin vihreää valoa, mutta häntä ei kiinnosta kuulemma. Syy voi toki olla halu käydä vieraissa, mutta se ei tunnu loogiselta vaihtoehdolta. 

Mieheni on vastuuntuntoinen ja perheestään huolta pitävä ihminen. Olisiko uuvahtanut jotenkin🤷🏻. Olen miettinyt myös noita testotasoja. 

Olen pahoillani kaikkien samasta vaivasta kärsivien puolesta. On kuitenkin jotenkin lohduttavaa kuulla, että sama murheellinen tilanne on joillain muillakin. 

Voi olla, että miehesi ei haluaisi vierasta, vaan jotenkin hänen täytyy tuntea nainen entuudestaan.

Näinhän se miehen mieli toimii.

Vierailija
25/28 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo haluton ole, jos seksiä on 3-4 krt/vko.

Eiköhän kyse ole kyllästymisestä. Ei sitä samaa naista jaksa hoonata 20 vuotta, varsinkin kun 40 ikävuoden jälkeen se oma kulta alkaa väistämättä rupsahtaa.

Jos suhteessa muut asiat on kunnossa, niin järkevä mies toimii juuri noin kuin ap:n mies. Ja tottakai kiistää että haluaisi vieraisiin, koska ei halua eroa ja tietää että tuon tunnustaminen vahingoittaisi suhdetta. Ja toisaalta tietää, ettei enää saisi niitä 25-vuotiaita mirrejä, joita tekisi mieli.

Vierailija
26/28 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän juuri tuossa ikävaiheessa ala miehillä hiuksetkin päälaelta harvenemaan tai harmaantumaan, joten tutkippa nyt sitä mihen päälakea ja  otsan hiusrajaa. Testot alkaa vähentyä ja vauhti hiipuu. 

27/28 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon aikaa viikossa teillä kului seksin harrastamiseen? Kuinka kiireinen tai stressaantunut mies on työasioista? Onko vaativia harrasteita tai murheita sukulaisten kanssa?

Seksistä on tullut miehelle yksi stressin aiheuttaja lisää?

Testosteronitasot laskussa?

Onko mies itse kertonut syytä sille ettei enää kiinnosta yhtä paljon kuin ennen? Seksikertojen suhteen lienette tuolla nykytasollanne edelleen niitä harvinaisen usein seksiä harrastavia pariskuntia.

Jos pudotat aloitteiden määrän 1...2 kertaan viikossa niin alkaako myös mies taas tekemään itsekin alotteita?

M59+

Vierailija
28/28 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltu yli 40 vuotta yhdessä ja aina vaan tekee mieli. Mieskin yhä haluaa, ja "antaa" minulle jokapäivä. Haluaisin vieläkin enemmän silti. Nyt on vaikeaa kun rintasyöpä, ja itsetunto ja kaikki romahtanut. En yhtään tiedä miten jatkossa, mies kyllä sanoo ettei vaikuta mitenkään, mutta empä usko. En enää nyt sitten tee aloitetta, kun on niin nolla olo.Vielä kaikki ihan alussa, ja en jaksa edes ajatella uutta rintaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän