Risto Murto: Aikuiset lapset saattavat jatkossa joutua ottamaan enemmän vastuuta vanhemmistaan
Naisjärjestön puheenjohtaja tyrmää Risto Murron esityksen iäkkäiden vanhempien hoidosta omaisille
Vanhukset|Julkisen talouden heikkeneminen voi johtaa tilanteeseen, jossa vanhuksille ei ole riittävästi ympärivuorokautista hoitoa, Murto arvioi.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa heitteillejätöltä. Ei kaikista ole huolehtijaksi, sen varaan ei voi jättää.
Yhä useamman "suomalaisen" vanhemmat asuvat toisessa maassa ja näiden tapausten määrä kasvaa räjähdysmäisesti.
Eli pitääkö nyt jokaiselle työttömälle muualta tulleelle alkaa maksamaan 200 ulkomaan matkaa per vuosi?
Somput pitää lennättää edes takaisin 2 kertaa päivässä, eli noin 700 edes takaista lentoa per vuosi, tähän saadaan kuulemma rahat kun lopetamme maanpuolustuksen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointivaltion ydintä on se, että vasemmisto + demarit tuhlaa kansan rahat vuosikymmeniksi, valehtelee korjaavansa hoidon mutta aiheuttaa vaan jättimäisen sotkun ja ison laskun velkaantumisen lisäksi, lopuksi asian korjaamiseksi kansa saa paitsi maksella niitä vasemmiston ottamia velkoja niin hoitaa itse hyvinvointivaltion perustoimintoja kun valtiolla "ei ole varaa" kun kaikki ministeriöiden ja virastojen vanhemmat suunnittelijat käyttää valtion varat palaveeratessaan keskenään tuottamatta mitään hyödyllistä peruspalveluihin.
Huutonaurut, oikeisto ottanut huomattavasti enemmän velkaa ja nytkin saanut aikaan laman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointivaltion ydintä on se, että vasemmisto + demarit tuhlaa kansan rahat vuosikymmeniksi, valehtelee korjaavansa hoidon mutta aiheuttaa vaan jättimäisen sotkun ja ison laskun velkaantumisen lisäksi, lopuksi asian korjaamiseksi kansa saa paitsi maksella niitä vasemmiston ottamia velkoja niin hoitaa itse hyvinvointivaltion perustoimintoja kun valtiolla "ei ole varaa" kun kaikki ministeriöiden ja virastojen vanhemmat suunnittelijat käyttää valtion varat palaveeratessaan keskenään tuottamatta mitään hyödyllistä peruspalveluihin.
Huutonaurut, oikeisto ottanut huomattavasti enemmän velkaa ja nytkin saanut aikaan laman.
Sanna teki hienon pohjatyön, inflaatio huippuun ja nollakorkoiset lainat muutettiin vaihtuvakorkoisiksi, SOTE:en miljardeja ilman hyötyä ja velka nousi melkein 40% yhden hallituksen aikana. Meriitti demarien piirissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna teki hienon pohjatyön, inflaatio huippuun ja nollakorkoiset lainat muutettiin vaihtuvakorkoisiksi, SOTE:en miljardeja ilman hyötyä ja velka nousi melkein 40% yhden hallituksen aikana.
Itse asiassa nykyhallitus muutti nuo lainat vaihtuvakorkoisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna teki hienon pohjatyön, inflaatio huippuun ja nollakorkoiset lainat muutettiin vaihtuvakorkoisiksi, SOTE:en miljardeja ilman hyötyä j
Itse asiassa nykyhallitus muutti nuo lainat vaihtuvakorkoisiksi.
Lainat muutettiin 2022-2023, Orpon hallitus aloitti kesällä 2023. Mutta ei anneta totuuden häiritä.
Saarikolle myös kunnia, kaikkien talousnerojen nero.
🤮 En todellakaan ala miksikään omaishoitajaksi!
Kyllähän Risto Murto voi palkata vaikka useita kotiapulaisia MILJOONA tuloilla. Jos isäni olisi Risto Murto, saisi kärsiä ihan rauhassa.
Todella tyhmä mielipide Risto Murrolta,, suorastaan kuvottavaa!
Ensimmäiseksi Risto Murto pois työelämästä ja hoitamaan muutamaa huonokuntoista vanhusta ympärivuorokautisesti viideksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Murron lasten tehtävä hoitaa hänet vanhana vai mitä Risto
Ristolla on rahaa maksaa hoidostaan myös vieraille jos tarve vaatii.
Tuo ei ole mikään uusi juttu että vastuutetaan lapsia. Niinhän se nytkin menee. Ei ne vanhukset itse hanki kotihoitoa, lääkärikäyntejä, muistihoitajaa tai muita palveluita, kun eivät itse näe tillannettaan, tai eivät vain OSAA niitä itse hakea.
Jossain vaiheessa se vaan menee niin, että aikuiset lapset tai sisarusten lapset hoitaa niitä vanhuksia sinne kotiin. Siivota ei jaksa, kauppaan ei pääse, niin pakko se on. Ei suht toimintakykyisiä vanhuksia laitoksiinkaan oteta.
Eli tässä tilanteessa ollaan jo, ollaan oltu jo pitkään. Vain pitkälti muistisairas pääsee laitokseen. Ja sellaista ei voi normaalikodissa pitääkään hoidettavana, kun ymmärrys on lapsen tasoa ja käytös ehkä arvaamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Murron ammatti on tuhlata meidän eläkemiljardeja osakkeisiin ilman mitään vastuuta mistään. Nyt murto on lomailevan hallituksen apuna kaavailemassa tulevia leikkauksia kun poliitikot ei halua äänten menettämisen pelossa.
Vai että tuhlata. Oletko käynyt tutustumassa Varman osakesalkkuun, ja miten se on kasvattanut pottia? Tuskinpa. Tieto olisi kyllä ihan sun saatavilla.
Varmalla menee vahvasti, ja Murto on sitä luotsannut. Milläs kompetenssilla sinä siellä kirjoittelet? Mitä löytyy cv:stä?
Miksi Suomessa on niin monta eläkeyhtiötä, Varma, Ilmarinen, Elo jne. Norjassa öljyrahoja hoitaa yksi organisaatio, kulut pienet, tuotto parempi. Täällä hirveän kallis byrokratia jokaisessa firmassa, tuotot surkeita ja kulut ja kestitsiminen plus johdon palkkiot aivan järkyttävät, kun vertaa tulosraportteja.
Voitaisiin ensimmäiseksi päästä Murrosta eroon, se olisi hyvä alku elvytykseen.