Konkurssiaalto uhkaa apteekkeja!
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata valittaa kun se vapaa kilpailu ei laske hintoja. Eikä paranna lääkkeiden saatavuutta. Ruotsista mallia vain 😂
Kyllä kilpailu hintoja tiputtaa ja saatavuus paranee heti kun lääkkeet saa tilata kotiin mistä vaan nettiapteekista ja kun apteekeille annetaan vapaa oikeus hinnoitella myös reseptituotteet vapaasti.
Vapaa hinnoittelu tiputtaa aina ja poikkeuksetta hintoja, olet oikeassa. Tästä on esimerkkeinä, jaa niin, ei ole yhtään esimerkkiä ja oikeasti käynyt toisin. Mutta silti kaikki oikeasti halpenee.
Hyvä, kartellit vähenee
Et ymmärtänyt pointtia. Se oli siinä, että ne hinnat EIVÄT halpene eikä näin ole käynyt ennenkään. Mutta turha tulla ainakaan minulle itkemään sitten, kerrottu on, kuinka käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata valittaa kun se vapaa kilpailu ei laske hintoja. Eikä paranna lääkkeiden saatavuutta. Ruotsista mallia vain 😂
Kyllä kilpailu hintoja tiputtaa ja saatavuus paranee heti kun lääkkeet saa tilata kotiin mistä vaan nettiapteekista ja kun apteekeille annetaan vapaa oikeus hinnoitella myös reseptituotteet vapaasti.
Vapaa hinnoittelu tiputtaa aina ja poikkeuksetta hintoja, olet oikeassa. Tästä on esimerkkeinä, jaa niin, ei ole yhtään esimerkkiä ja oikeasti käynyt toisin. Mutta silti kaikki oikeasti halpenee.
Hyvä, kartellit vähenee
Et ymmärtänyt pointtia. Se oli siinä, että ne hinnat EIVÄT halpene eikä näin ole käynyt ennenkään. Mutta turha tulla ainakaan minulle itkemään sitten, kerrottu on, kuinka käy.
Jos ei halpene niin lappua luukulle sitten. Ihan sama.
Apteekkiala pitäisi vapauttaa täysin kilpailulle. Joka apteekille nimetty proviisori piällyshenkilöksi, mutta kuka tahansa saisi perustaa apteekin ja avata liikkeen mihin haluaa.
Kaupat vie lopulta kaiken. Ovat vieneet jo kukkakaupat ja kioskit. Kaksi isoa porskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat vie lopulta kaiken. Ovat vieneet jo kukkakaupat ja kioskit. Kaksi isoa porskuttaa.
Johan noita S:n apteekkeja on. Mikään ei muutu jos osa tuotteista siirtyy apteekista kaupan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Yks hailee, itse ostan tarvittavat lääkkeet Tallinnasta edullisemmin.
Siis ensin matkustat sinne ja sitten ostat? Ei kyllä tule säästöä, ellet tilaa netistä sitten.
Paitsi Virokin on kallistunut tosi paljon, saako sieltä lääkkeitä edullisemmin kuin meiltä, entä muita luontaistuotteita?
Mikä olisi paras/edullisin/luotettavin apteekki Virossa?
Vierailija kirjoitti:
Apteekkiala pitäisi vapauttaa täysin kilpailulle. Joka apteekille nimetty proviisori piällyshenkilöksi, mutta kuka tahansa saisi perustaa apteekin ja avata liikkeen mihin haluaa.
Niin, mutta lääkeneuvonnassa pitäisi ehdottomasti olla farmaseutteja, sillä he tietävät lääkkeistä enemmän kuin lääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta lääkeneuvonnassa pitäisi ehdottomasti olla farmaseutteja, sillä he tietävät lääkkeistä enemmän kuin lääkärit.
Niin, siis ainoastaan perustaminen vapautettaisiin. Nythän liikkeen perustaminen on säännösteltyä. Henkilökunnalla pitäisi toki olla vaadittavat tutkinnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Farmaseuteille on töitä!
Tekoäly korvaa nekin.
Tekoäly korvaa jokaisen. Tai sitten ei. Myönnetään, farmasiassa siitä saattaa olla hyötyäkin erilaisissa tietokannoissa nuuskimisessa, mutta oikeasti tekoäly ei korvaa yhtään mitään ammattia.
Ostan vuodessa n. 5000€:n arvosta lääkkeitä. Niistä minä maksan apteekille n. 1000€ ja KELA n. 4000 euroa. Mikään näistä välttämättömistä reseptilääkkeistä ei tule siirtymään ruokakauppaan. Mitään itsehoitolääkkeitä en osta.
Ostan ibuprofeenia 10 kpl. Hinta n 2 e. Samassa myymälähenkilö tulee auttamaanja myymäön sitä. Kalliiksi tulee. Ostaisin muualta. Uk:ssa ostettiin suoermarketin nurkasta, reseptiläökkeet haki kaapista
Luuletteko oikeasti, että suomalainen kaupan duopoli laskee lääkkeiden hintoja? 😂
20 vuodessa reseptilääkkeiden hinnat ovat laskeneet n. 30 %, samaan aikaan ruoan hinta on noussut 60 %. 😅
Enpä ole koskaan kuullut yhdenkään apteekin joutuneen konkurssiin tai velkaselvitykseen, vaikka olen yli 70v ja tehnyt 50v työuran liike-elämässä.
Mutta olen nähnyt useamman pankin menneen konkurssiin, lääkärifirman, mutta en muista ainuttakaan apteekkia. Apteekkarin tulotaso on ollut aina niitä korkeimpia.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan kuullut yhdenkään apteekin joutuneen konkurssiin tai velkaselvitykseen, vaikka olen yli 70v ja tehnyt 50v työuran liike-elämässä.
Mutta olen nähnyt useamman pankin menneen konkurssiin, lääkärifirman, mutta en muista ainuttakaan apteekkia. Apteekkarin tulotaso on ollut aina niitä korkeimpia.
Ihan äskettäin meni konkkaan Kallion apteekki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kartellit vähenee
Et ymmärtänyt pointtia. Se oli siinä, että ne hinnat EIVÄT halpen
En ymmärrä pointtia. Apteekiin lääkkeiden hinnan päättää istuva hallitus/Kela, mihin hintaan ostetaan lääkefirmoilta lääkkeet (tarjouskilpailu) esim. lääkefirmat eivät välttämättä toimita lääkkeitä lainkaan, ongelmia ollut esim. epilepsia lääkkeistä, kun muut maat maksavat niistä enemmän lääkefirmoille, kuin Suomi. Lääkepula myös kuormittaa terv. hoitoa, josta lääkärit huolissaan, kun sairauksia ei voi hoitaa. Lääkkeitä ei apteekit hinnoittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kun tuotteita siirretään kauppoihin.
Vaikka yrittävät kynsin hampain estää vapaan kilpailun. Jo oli aikakin.
OIkeasti tavallinen asiakas tarvitsee farmasiaa opiskelleen myyjän neuvoja. Olen mm ostanut apteekista itsehoitolääkettä, jonka käyttö oli ristiriidassa lääkärin määräämän reseptilääkkeen kanssa. Luonnollisestikaan en ymmärtänyt sellaista asiaa. Vasta kun menin toista kertaa ostamaan samaa reseptivapaata tuotetta, yksi työntkeijä alkoikysellä ja tivata mitä muita lääkketiä syön. Hän katosi joksikin aikaa takahuoneeseen katsomaan jotain luetteloa lääkeaineista. Hetken kuluttua hän palasi kertomaan, että näiden kahden lääkkeen yhteiskäyttö voi aiheuttaa minulle haittaa. Hän suositteli toista lääkettä, joka sopii yhteen reseptilääkkeeni kanssa. En todellakaan haluaisi uusia ongelmia, kun on heikompi terveys jo ennestään. Joten apteekissa käyminen voi joskus kannattaa, vaikkei taloudellisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kun tuotteita siirretään kauppoihin.
Vaikka yrittävät kynsin hampain estää vapaan kilpailun. Jo oli aikakin.
Ajatelkaa vaikka, mitä taksibisneksen vapauttamien on aiheuttanut asiakkaille. Osa kansasta pelkää taksilla ajamista.
Ai nyt vasta, mä ostelen jo lääkkeitä ulkomailta 😄