Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä täytekakun täytteeksi, helppoa?

Vierailija
28.07.2025 |

neuvoja. Aattelin jo: kermavaahtoa, mansikkahilloa, viinirypäleitä, ananasta, mitä muuta. 

Käykö mansikkarahka sellaisenaan?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreita mansikoita ja banaania ja kermaa. 

Tämä on helppo lastenkutsukakku., mutta banaani tekee kakusta kyllä aika imelän, ei ihan aikuiseen makuun. 

Vierailija
22/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tekemässä kakkua vai jälkiruokarahkaa vai kenties hedelmäsalaattia?

Jos haluat tehdä helpon kakun täytteen, laita vaikka mascarponea ja marjoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin pelkästään survottuja tuoreita marjoja. Ovat tähän aikaan vuodesta parhaimmillaan ja kakusta tulee raikas, kun ei ole kermaa joka välissä. 

Vierailija
24/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkelia.

Vierailija
25/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkattua munaa ja silliä

Vierailija
26/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse laiskana käyttänyt suklaamoussea valmista joka vain vatkataan ja survottua banaania. 

Vierailija
27/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse laiskana käyttänyt suklaamoussea valmista joka vain vatkataan ja survottua banaania. 

Varsin äitelä kakku saadaan tuolla tavalla. Mikä virka sillä banaanilla on, kun mousse on jo valmiiksi todella makeaa?

Vierailija
28/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on outo fiksaatio tunkea banaania kakkuun. Äitelää ja tunkkaista. 

Vierailija
29/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsin äitelä kakku saadaan tuolla tavalla. Mikä virka sillä banaanilla on, kun mousse on jo valmiiksi todella makeaa?

Mousse ei ole älyttömän makeaa, kolme kerrosta olisi tylsä pelkällä moussella. Banaani ja suklaa sopii hyvin yhteen 

Vierailija
30/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä vaan sekoita marjaa ja hedelmää!  jos hilloa ,niin ovat imeliä,paitsi esim. mustikka-vadelma yhdistelmä. suklaa raastetta -pilkottu veitsellä kapeita tikkuja esim päälle. jos hedelmäversio, joo viinirypäleet päälle ok sen suklaatikkujen kanssa esim, rusnsaati suklaata.

tee nyt mansikkakautena  mansikat väliin ja päälle,eipä muuta tarvii. 

muuna aikana banaani,rypäleet väliin. rahka jakaa mielipiteitä kun on hapan,makunsa kullakin toki.

teet kakkupohjan,muista liruttamalla lisätä sokeria-vähitellän nauhana. mutta ihan ekaks vispaa munia ykkösellä ilman sokeria, sitten  sokeria nauhana ja alat lisäämään volyymiä. tulee kuohkea pohja.

maistuvia kakkuhetkiä sulle!

Vierailija
31/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mousse ei ole älyttömän makeaa, kolme kerrosta olisi tylsä pelkällä moussella. Banaani ja suklaa sopii hyvin yhteen 

Niin, saahan tuolla ihan kiva kasarifiban. Itse laittaisin moussen pariksi esim. appelsiinia, joka raikastaisi ja keventäisi kokonaisuutta. 

Vierailija
32/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania joko viipaleina tai mössönä. Tai tuoreita mansikoita ja vadelmia. Kostuta kakkukerrokset maidolla, niin tulee paremman makuista. Kermavaahdon joukkoon voi lisätä hieman rahkaa, jos haluaa enemmän happamuutta.

Viinirypäleitä ja ananasta mä en laittaisi väliin vaan ainoastaan koristeeksi päälle.

Vierailija
33/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa levite Nutella purkissa jota laitetaan pullan päälle ainakin kasarilla. Sit on näitä valion kreemiä erilaisia ne kestää varmaa lämmintä paremmin ku joku kermavaahto näillä helteillä. Sit on näitä marsipaaneja kaulittavia kakun päälle. Sellasia mitä on prinsessakakun päällä. 

Vierailija
34/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet kakkupohjan,muista liruttamalla lisätä sokeria-vähitellän nauhana. mutta ihan ekaks vispaa munia ykkösellä ilman sokeria, sitten  sokeria nauhana ja alat lisäämään volyymiä. tulee kuohkea pohja.

//

Saisiko saman suomeksi?

Vierailija
35/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle/mihin tarkoitukseen teet kakkua? Näillä helteillä kerma vatkautuu huonosti ja  kakku menee äkkiä huonon näköiseksi. Ellei siis kotona ole kunnollista viilennystä ja kakku tarjoillaan sisällä. 

Vierailija
36/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteiset: kermavaahto, ketsuppi, banaani,mansikka, kettukarkki, kiivi, hedelmäaakkoset, vadelma

Vierailija
37/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuin hyvänmakuista.

Vierailija
38/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuin hyvänmakuista.

Joo, sopii kivasti lastenkutsuille. 

Vierailija
39/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripaus raparperia mansikkahilloon vie raikkauden aivan uudelle tasolle. Kerma tasoittaa lievää hapokkuutta. 

Vierailija
40/45 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää laittako mitään kuohukermaa kakkuihin kesällä, se ei kestä helteellä vaan valuu herkästi. Muuttuu liruksi. Vipsikermaa jos pakko tai jotain kreemiä.