Elämä on oikeastaan hemmetin tylsää
Käydään joka arki töissä, tehdään ruokaa, pestään pyykkiä, kuunnellaan lapsen uhmaa ja miehen väsyneitä juttuja. Viinilasilla rauhoitetaan niitä pieniä jäljelle jääneitä hermoja. Jos joku sanoo että eläkkeellä vasta elämä alkaa haistakoon p*ska.
Kommentit (15)
Hui, harmi kun sulla on tommosta, mutta ei meillä kaikilla ole. Itse harrastan kaikkea mielenkiintoista, matkustelen, luen, opiskelen jne. Minusta elämä on jännittävää!
Mies ja lapset ei ole pakollisia. Eikä työkään ihan välttämättä.
Itselläni ei ole ollut yhtäkään tylsää päivää yli kymmeneen vuoteen. Ihan oma valinta tylsistyä.
Mulla itselläni ei ole tylsää, mutta on muunlaisia ongelmia. Olen ihan pintapuolisesti tutustunut esoteerisen opettajan G.I. Gurdjieffin filosofiaan ja ajattelin, että sieltä voisi löytyä mulle jotain. Gurdjieffin mukaan ihminen elää ikään kuin unitilassa, mutta tietoisuuden voi herättää.
Ei se tylsää ole mutta tuskallista. Lähes jatkuva ahdistuneisuus päällä vuosikymmeniä. On kroppa kovilla.
Onneksi ei ole mitään noista ongelmista. Paitsi kodinhoito, kaupassakäynti jne.
Aina voit hakea sota-alueille auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla itselläni ei ole tylsää, mutta on muunlaisia ongelmia. Olen ihan pintapuolisesti tutustunut esoteerisen opettajan G.I. Gurdjieffin filosofiaan ja ajattelin, että sieltä voisi löytyä mulle jotain. Gurdjieffin mukaan ihminen elää ikään kuin unitilassa, mutta tietoisuuden voi herättää.
Mielenkiintoinen viiksiniekka tuo Gurdjieff. Oli kova libido ukolla myös henkisyyden vastapainona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen viiksiniekka tuo Gurdjieff. Oli kova libido ukolla myös henkisyyden vastapainona.
Mielestäni henkisyys ja ruumiillisuus eivät sulje toisiaan pois. Ja jos nyt olen oikein ymmärtänyt, Gurjieffin neljännessä tiessä tämä on myös perusajatuksena. Ja että neljättä tietä voi harjoittaa ihan tavallisessa elämässä. Mutta kauhean paljon enempää en vielä tiedä aiheesta.
Ap sinun pitää keksiä jotain kivaa sekä itsellesi, että koko perheen kanssa koko perheelle. Eipä siinä, ei perhearjessakaan vikaa ole, mutta tarvitsette nyt jotain vaihtelua :)
Vierailija kirjoitti:
Onpa sulla ikävän kuuloinen elämä. No valintojahan ne. Onneksi ei ole lapsia ja nautin työstäni. Tienaan sen verran että siivooja käy ja voin harrastaa mitä haluan ja matkustaa missä haluan.
Tämä nyt erityisen tylsän kuuloista on.
Välillä kun tuntuu tylsältä mietin niitä hetkiä kun on ahdistanut ihan hirveästi tai ollut joku paha tilanne. Silloin olen ajatellut miten olisi pitänyt osata arvostaa sitä että on tylsää. Eli kiitollinen kannattaa olla vaikka olisikin tylsiä hetkiä. Ja sitten miettiä mikä tekisi arjesta rikkaampaa ja vaihtelevempaa.
Eihän se elämä aina mitään kummallista ole. Monesti itsekin miettinyt, miten samaa rataa elämä kulkee päivästä toiseen.
Mutta onneksi ei ole lapsia ja sinkkuna pääsee kulkemaan ulkomailla töissä. Siellä elämä tuntuu alkavan aina alusta, mielenkiintoisella tavalla. Suomessa kaikki tuntuu taas pysähtyvän ja sama tylsyys alkaa hiipiä pikkuhiljaa mieleen.
Ei tuo ole tylsää elämää aloittajan elämä. Minä elän yksin ja on tylsää. Olen koko kesää makoillut kotona. Rahaa ei voi tuhlata koska pitää säästää joten mihinkään ei oikein voi lähteä. En juurikaan tapaile ihmisiä edes.
Onpa sulla ikävän kuuloinen elämä. No valintojahan ne. Onneksi ei ole lapsia ja nautin työstäni. Tienaan sen verran että siivooja käy ja voin harrastaa mitä haluan ja matkustaa missä haluan.