Oletetaanko heti että on vaarallinen jos on mt ongelmia?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin arvaamattomaksi. Apatia- ja depressiovaiheiden sekä ylirekppaiden maanisten ja aggressiivisten vaiheiden vuorottelua sattumanvaraisesti.
Voi olla mt-ongelmainen, olematta masentunut tai maaninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kaikki seurustelusuhteet loppuneet heti alkuunsa kun olen kertonut syyn että olen työkyvyttömyyseläkkeellä persoonallisuus häiriön takia.
M 37
Mikset hae seuraa toisista työkyvyttömistä mt ongelmaisista?
No en nyt halua profiloitua pelkästään että olen vain mieleterveysongelmainen mutta varmasti olet oikeassa että se olisi ainut mahdollisuus ja ihan rehellinen kommentti.
M 37
Jos on lääkitys ja hoito kohdillaan, miksi olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kaikki seurustelusuhteet loppuneet heti alkuunsa kun olen kertonut syyn että olen työkyvyttömyyseläkkeellä persoonallisuus häiriön takia.
M 37
No en nyt halua profiloitua pelkästään että olen vain mieleterveysongelmainen mutta varmasti olet oikeassa että se olisi ainut mahdollisuus ja ihan rehellinen kommentti.
M 37
Ehkä sit kannattaa vaan kertoa "valkea valhe" sairaseläkkeellä olon syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 37
M 37
Miehen valehteleminen syystä on minulle naisena ehdottomasti punainen lippu suhteen jatkolle. Tosin olisi varmaan jos toisella on persoonallisuushäiriö.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 37
M 37
Miehen valehteleminen syystä on minulle naisena ehdottomasti punainen lippu suhteen jatkolle. Tosin olisi varmaan jos toisella on persoonallisuushäiriö.
N
Joo olen kerran tämän virheen tehnyt ja saanut katua sitä kun totuus paljastui.
M 37
Ns. terveet tekee suurimman osan rikoksista. Mt-ongelmaiset taas ovat uhreja useammin kuin ns. terveet. Terveitten logiikalla mt-ongelmaiset ovat pelottavia 🤪
Aikoinaan on kehitetty tämä yhteiskuntajärjestelmä, joka meillä on tänäkin päivänä. Ihmisillä on erilaisia rooleja yhteiskunnassa, ja mielenterveyskuntoutujien rooli on se kaikista huonoin.
Joskus on mainittu käsite roolisairaus mediassa liittyen mielenterveyteen. Kuitenkin kaikki sairaat ja muutkin sorretut on niitä uhreja, joiden ympärillä pyörii isot bisnekset. Rahoitusta tähän kannattaisi kaiken järjen mukaan vähentää, ja niin viime aikoina tehtykin.
Mielenterveysongelmien vaan alati lisääntyessä suomen väestössä, jännäksi menee pohtia, miten käy tulevaisuudessa.
Onhan noita jonkin verran tullut vastaan, jotka pelännyt että sekoo ja tappaa kaikki. :D Ei kukaan edes ole huomannut mitään, ellei se ole tullut puheeksi esimerkiksi työelämästä keskusteltaessa. En ala valehtelemaan syistä miksi olen eläkkeellä. Jos jotakuta häiritsee, niin sitten on aika kuunnella minun valistus mt-ongelmaisten vaarallisuudesta tai poistua seurasta.
Suurinta osaa ei ole sen suuremmin kiinnostanut tai sitten on positiivisessa valossa. Erityisesti epävakaa persoonallisuushäiriö diagnoosista ja sen aiheuttamista oireista moni on kiinnostunut. Pitkäaikainen kumppanikin löytyi mt-kuntoutujien valmentavalta kurssilta. Toinen yhtä ailahteleva ja vaikeasti mt-ongelmainen. Tulemme hyvin toimeen, koska ymmärrämme toisiamme paremmin kuin kukaan terve voisi meitä ymmärtää.
Minä ainakin oletan että sellaisen seurassa on rasittavaa olla vaikkei vaarallinen tapaus olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mielenterveysongelmasta. Niitäkin on niin erilaisia. Esim. masentuneet ovat yleensä ennemminkin hiljaisia ja syrjäänvetäytyviä ja haluavat vain olla rauhassa.
Miksi näitä asioita ei ymmärretä vieläkään? Entäs sitten kun se masentunut voimaantuu jälleen? Et voi tietää pelkän masennuksen perusteella millainen ihminen on kyseessä koska masennus voi tulla kenelle tahansa.
Masennus tai siitä parantuminen ei tee kenestäkään potentiaalisesti vaarallista. Samalla logiikalla pitäisi pelätä ihan jokaista kadulla liikkujaa, koska suurimmasta osasta et voi tietää millaisia ihmisiä ovat.
On myös tullut sellaista pari kertaa vastaan, että toinen on tosissaan luullut, että mt-ongelmat olisivat tarttuvia.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin oletan että sellaisen seurassa on rasittavaa olla vaikkei vaarallinen tapaus olisikaan.
Tämä on osan kohdalla totta. Tuovat jatkuvasti ongelmiaan ilmi tai alkavat pitämään kavereita jonkinlaisina terapeutteina tai muuten rasittavat oireilullaan. Tästä syystä itse eristäydyn ihmisistä aina huonomman kauden ajaksi, koska olen silloin niin ailahteleva ja elämää vihaava, että luultavasti vain kuormittaisin kohtuuttoman paljon läheisiäni. Ainoastaan vaimo on nähnyt minut huonoimmillaan, mutta hän ei rasitu samalla tavalla. Hänellä itsellään on hyvin samanlaista oireilua kuin minulla, niin osataan tukea toisiamme kun toisella on huono kausi.
Olisiko tuossa tarkoitettu, että masennus saa ihmisen vetäytymään jne?