Oletetaanko heti että on vaarallinen jos on mt ongelmia?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
En ole törmännyt tuollaiseen. Harva vaarallinen ihminen saa koskaan mitään diagnoosia. Ehkä silloin kun päätyy oikeuspsykiatriseen hoitoon vakavien rikoksien jälkeen.
Hoitamattomat hullut psykopersut.
Riippuu mielenterveysongelmasta. Niitäkin on niin erilaisia. Esim. masentuneet ovat yleensä ennemminkin hiljaisia ja syrjäänvetäytyviä ja haluavat vain olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole törmännyt tuollaiseen. Harva vaarallinen ihminen saa koskaan mitään diagnoosia. Ehkä silloin kun päätyy oikeuspsykiatriseen hoitoon vakavien rikoksien jälkeen.
Tämä. Mt-ongelmaiset ovat usein noiden oikeasti vaarallisten uhreja.
Mä rikon sitä stigmaa koko ajan. En mainosta sairauttani, olen 11. vuotta remissiossa. Kun asia tulee puheeksi, kerron että olen vaikean psykoosisairauden takia eläkkeellä, olisitteko arvanneet?
No eihän ne olisi. Kun ihminen jo tunnrtaan, mikään diagnoosi ei kumoa sitä hyvää mielikuvaa, joka hänestä on. Siis jos hoito puree.
Harva meistä kulkee kolhuitta elämän läpi. Mutta hei: se on eniten itsestäsi kiinni, miten käy. Hoida itsesi. Se on tärkeintä kaikesta.
kun katsoo perässä ruikkivaa naikkosta niin kyllä selvästi ongelmia on. nyt kun tekniikka on kehittynyt eikä juokse jonkun lehden konttoriin raapustamaan ongelmiaan.
Muistelen kokemusta mt-ongelmaisten lasten ja nuorten parissa. Silloin oli aika pelottavaa porukkaa. Aikuistet ovat olleet ihan mukavia.
se on varmaan raastavaa ravata johonkin hesarinkin konttoriin ja bimboilla siiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ellet selitä lisätietoja. Sanot vaan että on se.
Siis sanon kysyttäessä että oon vaarallinen vaikka en ole? Vai mitä tarkoitat
Ap
Eli sanot niitä EI-vaarallisia osia siitä ja koska tilan oire voisi alkaa, miten se näkyy ja tulee harvoin. Ei sitä että olisit vaarallinen kun et ole. Ja mikä auttaa oireisiin tai estää, mistä se tila tulee. Ei kaikille tietenkään kannata sanoa mitään.
Tuollaisia asioita ei yleensä kerrota ihmisille. Olisi todella outoa, jos joku puolituttu tulisi avautumaan diagnooseistaan ja mitä se tarkoittaa yms. Millaisissa tilanteissa ap sinua väitetään vaaralliseksi?
Tavallaan joo. Tuntuu et monet mt ongelmaiset antaa itselleen oikeutuksen tarvittaessa käyttäytyä pahasti tai vaarallisestikin muita kohtaan joko henkisesti tai fyysisesti. Ja oikeutuksen siksi että heidän mielestään heidän mt ongelmansa on ainutlaatuinen eikä terveempi osapuoli saa toimia siten miten toimii, vaikka toiminta ei toisen terveen mielestä olisi väärää mutta tämä mt ongelmainen mt-ongelmissaan käsittää toiminnan vääränlaisena.
Itselläni on kaikki seurustelusuhteet loppuneet heti alkuunsa kun olen kertonut syyn että olen työkyvyttömyyseläkkeellä persoonallisuus häiriön takia.
M 37
Eivät ole vaarallisia, mutta pääosin saakelin rasittavia sairaudessaan vellojia.
Itsekin olin, kunnes tajusin, että pilaisin elämäni tuollaisella menolla ja karkottaisin vähätkin ystäväni ympäriltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli sanot niitä EI-vaarallisia osia siitä ja koska tilan oire voisi alkaa, miten se näkyy ja tulee harvoin. Ei sitä että olisit vaarallinen kun et ole. Ja mikä auttaa oireisiin tai estää, mistä se tila tulee. Ei kaikille tietenkään kannata sanoa mitään.
Tuollaisia asioita ei yleensä kerrota ihmisille. Olisi todella outoa, jos joku puolituttu tulisi avautumaan diagnooseistaan ja mitä se tarkoittaa yms. Millaisissa tilanteissa ap sinua väitetään vaaralliseksi?
Tapailin yhtä miestä, joka olikin ääliö. Käytti vain seksiin mua. Ei halunnut muuta musta. Niin kyseli mun mielenterveysongelmista, mikä diagnoosi, oonko vaarallinen muille. Mitä lääkkeitä mä syön. Kerroin siis hänelle että sairastan ja oon eläkkeellä sen takia En kertonut lääkityksiä tai diagnoosia. Nyt ajatellen kerroin ihan liikaa hänelle. Niin tuli vaan mieleen että onko oletus että oon vaarallinen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muistelen kokemusta mt-ongelmaisten lasten ja nuorten parissa. Silloin oli aika pelottavaa porukkaa. Aikuistet ovat olleet ihan mukavia.
Ehkä siellä oli enemmän näitä käytöshäiriöisiä ja impulsiivisia, ehkä päihteitä käyttäviä lapsia/nuoria? Niitä lapsia/nuoria, jotka oireilevat vetäytymällä ja ovat hiljaisempia, ei usein auteta. Aikuisena sitten hakevat apua, jos ovat vielä hengissä. Aikuisena noita käytöshäiriöisiä hoidetaan enemmän päihdepuolella ja mielenterveyspuolella on sitten rauhallisemmat masentuneet/ahdistuneet. Tämä oli yleistys, mutta tuollaisia eroja olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Se on ikävä juttu, koska suurin osa mt-tapauksista ovat vain surullisia, eivät vaarallisia. Ihmiset kuitenkin kaihtavat pelokkaina.
Ei vaan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kaikki seurustelusuhteet loppuneet heti alkuunsa kun olen kertonut syyn että olen työkyvyttömyyseläkkeellä persoonallisuus häiriön takia.
M 37
Mikset hae seuraa toisista työkyvyttömistä mt ongelmaisista?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mielenterveysongelmasta. Niitäkin on niin erilaisia. Esim. masentuneet ovat yleensä ennemminkin hiljaisia ja syrjäänvetäytyviä ja haluavat vain olla rauhassa.
Miksi näitä asioita ei ymmärretä vieläkään? Entäs sitten kun se masentunut voimaantuu jälleen? Et voi tietää pelkän masennuksen perusteella millainen ihminen on kyseessä koska masennus voi tulla kenelle tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tapailin yhtä miestä, joka oliki
Älä vello. Todennäköisesti syynä oli se ettei hän ollut kiinnostunut sinusta ja mt ongelmasi oli vain yksi osa sitä lopputulosta. Jos ois ollut kiinnostunut muutenkin, niin ei mt ongelma olisi ollut esteenä pidemmälle suhteelle. -eri
Olettaisin arvaamattomaksi. Apatia- ja depressiovaiheiden sekä ylirekppaiden maanisten ja aggressiivisten vaiheiden vuorottelua sattumanvaraisesti.
Tapailin yhtä miestä, joka olikin ääliö. Käytti vain seksiin mua. Ei halunnut muuta musta. Niin kyseli mun mielenterveysongelmista, mikä diagnoosi, oonko vaarallinen muille. Mitä lääkkeitä mä syön. Kerroin siis hänelle että sairastan ja oon eläkkeellä sen takia En kertonut lääkityksiä tai diagnoosia. Nyt ajatellen kerroin ihan liikaa hänelle. Niin tuli vaan mieleen että onko oletus että oon vaarallinen?
Ap
Mies on ääliö. Itse sen sanoit. Ehkä kannattaa miettiä millaiseen seuraan hakeutuu? Monesti ihminen hakeutuu tutun tuntuiseen seuraan. Silloinkin, jos se tuttu on vahingollista. Esim. alkoholistin lapsi valitsee puolisokseen alkoholistin.
Ei missään ole niin sanottu.
Sinä voit tehdä ihan itse elämästäsi hyvää kun hoidat itsesi kuntoon.
Valitse seurasi viisaasti. Kusipäät tekee pahaa sulle.