Naapurin parvekkeelle juhlitaan ja metelöidään
Nuorten miesten huutopuhetta. Mitä teet vastaavassa tilanteessa. Pakko pitää parvekkeen ovea auki vielä hetki, että tulee viileää sisälle.
Kommentit (51)
Mieluummin tuo kerran viikossa kuin asua narkkarin naapurissa ja kokea vaikka mitä joka päivä ties mihin aikaan päivästä. Ja saa juhliakin vaikka viikolla, mutta hiljaisuusajan jälkeen edes naapurit muistaen, satunnainen "mökä" sallitaan viikollakin. Meillä alakerran naapuri valitti päivittäisestä imuroinnista keskellä päivää, illat ja yöt ollaan kyllä aina oltu hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Kalifornian metsäpalot ja Gazan humanitäärinen kriisi ovat kertaluokaltaan isompia asioitakuin parvekemeteli. Asiat perspektiiviin.
Minua stressaa enemmän se mikä kohtaan omassa arjessani.
Vierailija kirjoitti:
HUUDA että Prkle` jos se ei nyt lopu, se saa jatkua!
En viitsi. Tekisi mieli huutaa että nuorukaiset lopettakaa eläimellinen meteli ja mölinä.
Minä olen joskus soittanut bileväelle poliisit, jos en ole saanut nukuttua. Miksi jengi ei tajua lähteä vaikka baariin siihen aikaan kun hiljaisuus on alkanut. Tai joskus ne menee, mutta tulevat sitten jatkoille ja metelöimään aamuyöllä.
Vierailija kirjoitti:
Nokkahuilun soiton harjoittelu saattaa karkottaa heidät sisälle.
:D Pitääkö mennä soitinostoksille joku päivä. Mikäs olisi hyvä soitin.. Entä shamaanirumpu, voisi olla aidosti kivaa.
Klo 22 on ehkä virheellinen tieto, lain mukaan 23 eteenpäin voidaan tulkita hiljaisuudeksi. Vrt. klo 22 uutislähetys (viimeinen uutislähetys), ei voida olettaa olevan hiljaista vielä silloin
En uskaltaisi mennä kenenkään ovelle mitään sanomaan. Tiedä mikä örkki siellä on vastassa.
Vierailija kirjoitti:
HUUDA että Prkle` jos se ei nyt lopu, se saa jatkua!
Joku alkoi äännellä kuin eläin. Paiskasin parvekkeen oven kiinni.. nolottaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi mennä kenenkään ovelle mitään sanomaan. Tiedä mikä örkki siellä on vastassa.
Totta. Välttelen niitä ihan varmuuden vuoksi. Käytävässä tekohymy.
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaaressa on näillä helteillä ollut jatkuvasti meteliä yöaikaan. Huomaa kyllä, miten tämäkin on slummiutumassa.
Missä päin Lauttasaarta? Vattuniemessä on hiljaista! Ihanaa.😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa viileää ilmaa sisään, ovi avataan vasta yöksi. Päivällä räppänät ja verhot kiinni.
Enkä tähän aikaan tekisi yhtään mitään. Jos huomisen puolella sama älämölö niin mene sanomaan. Jos ei auta niin valitus isännöitsijälle ja aloitat itse reippaan äänekkään aamujumpan tasan 7.00. Parvekkeen ovi auki.
Klo 22 jälkeen ei yleensä kerros- ja rivitaloissa saa metelöidä. Minä menisin soittamaan ovikelloa. Ja olen mennytkin.
Aloitus tehty 21.33... Ja en itse seisoisi oven takana tasan kympiltä, vaan vasta kun selkeästi eivät piittaa yöhiljaisuudesta. Kuulostaa vakuuttavammalta jos pitää ilmoittaa asiasta eteenpäin.
Aamuzumban kaveriksi sopii muuten vasta tehosekoitettu smoothie. Ja suihkussahan saa käydä ennen seiskaakin.
Soitto poliisille saattaa auttaa hiljentämään asunnon.
Ota putkivahvistin ja sähkökitara, kanna ne parvekkeellesi, väännä volumet kaakkoon, ala vinguttamaan eeppistä kitarasooloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalifornian metsäpalot ja Gazan humanitäärinen kriisi ovat kertaluokaltaan isompia asioitakuin parvekemeteli. Asiat perspektiiviin.
Minua stressaa enemmän se mikä kohtaan omassa arjessani.
Ja minua stressaa lisäksi, miksi aiempi kirjoittaja ei maininnut jo 3,5 vuotta kestänyttä Venäjän brutaalia hyökkäyssotaa.
Sinulla on oikeus olla omassa asunnossasi ilman häiriöitä. Viimeistään kello 10 pitää olla asunnossa ns. "huonekuuluvuus", siis ääni ei saa enää kuulua huoneesta ja varsinkaan huoneistosta toiseen, parvekkeella hiljaista klo 10 alkaen.
Harmi.
Meilläkin melusivat ja soitettiin kelloa ja ekalla kerralla ilmoitettiin, että melu kuuluu meille saakka.
Toisella kerralla vahän ajan kuluttua uudelleen ilmoitettiin. Jos on järki päässä kavereilla niin hiljenevät.
Soitto poliisille, niin joskus auttaa. Kaverit kyllä havaitsevat poliisiauton ja hiljenevät juuri siksi aikaa kun poliisit tulevat.
Niin poliisit sanovat, että täällähän on ihan hiljaista. Poliisien ei pidä mennä pillit raikuen.
Harmillista. Me jouduttiin kärsimään yötä myöten kun eivät rauhoittunet. Joskus sitten muuttivat pois.
Aamulla piti mennä töihin ja olin niin väsynyt remuavien naapureiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaaressa on näillä helteillä ollut jatkuvasti meteliä yöaikaan. Huomaa kyllä, miten tämäkin on slummiutumassa.
Missä päin Lauttasaarta? Vattuniemessä on hiljaista! Ihanaa.😌
Lauttasaaressakin on muutamia vuokrataloja, veikkaan että niissä saatetaan metelöidä. Yleensä on hiljaiset talot ja naapurit, ei ole koskaan häiritty ja olen asunut kymmeniä vuosia Larussa. Vattuniemessä suurimmaksi osaksi.
Klo 22 jälkeen ei yleensä kerros- ja rivitaloissa saa metelöidä. Minä menisin soittamaan ovikelloa. Ja olen mennytkin.