Titanicin uppoaminen - miten olisi mennyt nykyaikana?
Herrasmiehet antoivat tilaa lapsille ja naisille pelastusveneissä Titanicin upotessa. Orkesteri soitti viimeiseen asti laivan upotessa.
Menisikö samoin nykypäivinä, vai rynnisivätkö röyhkeimmät pelastusveneisiin? Ei väliä muista, kunhan itse pelastuu?
Kommentit (47)
Estonia upposi niin paljon nopeammin, ettei ihan ole vertailukelponen, mutta sieltä on nykyaikaisia tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Estonia upposi niin paljon nopeammin, ettei ihan ole vertailukelponen, mutta sieltä on nykyaikaisia tarinoita.
Esim. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d933874f-a1a2-493f-9d67-ca766aff7bd4
Miehistö ryntäsi ensin pelastusveneisiin ja kun nämä on laskettu alas, ei olisi ketään auttamassa matkustajia. Suurin osa hukkuisi.
Kaikki ottaisivat selfieitä ja livestriimaisivat uppoamista.
Apu ainakin tulisi nopeammin. Merikin on lämmennyt. Tosin tutkatkin on keksitty, joten jäävuori ja onnettomuus olisi helpommin vältettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Miehistö ryntäsi ensin pelastusveneisiin ja kun nämä on laskettu alas, ei olisi ketään auttamassa matkustajia. Suurin osa hukkuisi.
Tätä minäkin luulen.
Nuoret aikuiset jäisivät itkemään kannelle tai hytteihinsä, kun on niin rankkaa.
Helikopteri laskeutuisi laivan kannelle täynnä kriisiapua tarjoavia psykologeja.
Vierailija kirjoitti:
Miehet rynnisivät pelastusveneisiin ja jyräisivät naiset ja lapset, mahdollisesti myös heittelisivät pois veneistä että saavat itse paikan.
En usko että itsekkyys on kiinni sukupuolesta. Taatusti keski-ikäiset naiset rynnisivät kovalla voimalla.
Vierailija kirjoitti:
Uppoamisen nopeus, ihmisten sijainnit ja toimintakyky nykyään ratkaisee. Pelastusveneitä, olisko tarpeeksi ilman Titanicia? Tuolla reitillä on vissiin laivoja yhtä harvassa kuin silloinkin. Jäävuoria enemmän koska jäätiköiden sulaminen. Muta viestintä olisi nopeaa, ja apu saatavissa. Toivoa enemmän.
Titanicin aikaan oli poikkeuksellista että evakuointi sujui niinkin herrasmiesmäisesti. Tuohon aikaan upposi paljon laivoja ja yleensä selviytyjät oli etupäässä miehiä.
Laivan kannelle kerättäisiin nopeasti kynttilämeri tuleville uhreille. Sitten iltasanomien toimittelija kuvaisi kynttilämerta videolle, joka laitetaan iltasanomien juttuun.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ottaisivat selfieitä ja livestriimaisivat uppoamista.
Pelastusveneistä otettaisiin selfietä vedessä olevien kanssa.
C-luokan hyttien luokse menevän portaikon eteen laitettaisiin portit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet rynnisivät pelastusveneisiin ja jyräisivät naiset ja lapset, mahdollisesti myös heittelisivät pois veneistä että saavat itse paikan.
En usko että itsekkyys on kiinni sukupuolesta. Taatusti keski-ikäiset naiset rynnisivät kovalla voimalla.
Ja haukkuisivat samalla kaikkia muita kitkeränä ja katkerana, kuinkas muuten.
Vloggaajat alkavat kuvata tapahtumista my daytä samalla kun päällystö kuuluttaa maydaytä
Ehkä apua saataisiin nopeammin, kun mayat-kutsu on saatu lähetettyä? Mutta aluksilla olevilla olisi tärkeintä pelastaa itsensä, muista piittaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä apua saataisiin nopeammin, kun mayat-kutsu on saatu lähetettyä? Mutta aluksilla olevilla olisi tärkeintä pelastaa itsensä, muista piittaamatta.
Korjaan, mayday-kutsu.
Todella pahalta, todella pahalta näyttää nyt tässä kyllä.