Hauskaa huhtikuuta heinäkuiset-06 äitit ja lapsukaiset!!!
No niin ja kaikille mukavaa palmusunnuntaita! Meillä on jo naapurit virvottu ja kohta pitäisi lähteä mummit ja kummit virvomaan, sitten on sekin juttu tehty :-)
Ihanaa kun ulkona vielä paistaa aurinko, eilen tuli jo takapihaa siivottua ja minä jo kuumeisesti mietin että mitä uutta kivaa laittaisi kukkapenkkeihin!
Mutta nyt pitää lopetella kun herra heräsi päikkäreiltä :-)
Tupuhupuna ja Mikko
Kommentit (27)
ja tyttöjen kamat pakattiin just äsken. :) kyllä siinä olikin pakkaamista :-o ei sitä kotona huomaa kuinka paljon esim vaatteita tytöt tarvitsee viikossa. myös Mean soseet on tehty ja pakattu ja laputettu. huomiseksi jää sitten vielä ne mitä tänään ja aamulla tarvitaan. omat tavarat pakkaan vasta kun tytöt on viety hoitoon.
olikos se päivyli joka muistutti loman jälkeisestä pyykinpesusta? ;) sitä urakkaa en edes ole halunnut ajatella vielä... onneksi äitini pesee kuitenki (vaikka ei tarvitsisi!) tyttöjen pyykit ennen kuin tytöt tulee kotiin. on siis siltä osin vähemmän pyykkiä.
stressi muuten helpotti heti kun olin saanut päivänsäteen ja menninkäisen kamat kassiin. :) huomenna voin sitten stressata ne omat kamat kasaan. stressi on myös helpottanut siltä osin, että tytöt ovat nyt terveitä ja Mea on syönyt pari päivää normaaliin malliin. Milla nyt on aina syönyt pieniä linnun annoksia eli siitä en ole huolissani. ukin ja mumman luona kyllä ruoka maittaa jotenkin paremmin aina... ja siellä saa myös paljon, paljon useammin herkkuja ja muuta mukavaa. on siis todellinen kurin palautus edessä loman jälkeen.
Mea oppi eilen illalla antamaan suukkoja oikein kunnolla. ja äänet mukana. :D nyt on siis minulla huulet kuin teinitytöllä suukottelun jäljiltä. huulirasvaa saa tökätä lisää noin 5minuutin välein, muuten alkaa kirvellä. nyt meidän suukottelija kyllä nukkuu jo kolmatta tuntia. :) jaksaapahan sitten taas suukotella.
olikos se oi-kukka joka puhui pepullaan etenemisestä? meillä Mea osaa sen taidon loistavasti ja hyvinkin ketterästi. tarkkaan en kyllä minäkään tiedä miten se tapahtuu vaikka sen olen miljoonasti nähnytkin. se on jotenkin salakavalaa liukumista. hiukan etanamaista mutta paljon nopeampaa. :)
kohta täytyisi alkaa laittaa ruokaa. kanapastan ajattelin vääntää ja saa tuo meidän mini-marakattikin sitä maistaa. tosin ilman kermakastiketta. eilen neiti veteli hirmu ison satsin kaurapuuroa iltapalaksi ja vielä tattarikakkua päälle. laitoin kaurapuuron päälle hitusen sokeria eli se kikka taisi toimia meidän neidille ;). tattarikakut löysin sattumalta näkkärihyllyltä. ne muistuttavat ulkonäöltään riisikakkuja ja maistuvat ihan samalta. niitä onkin neidin mukava näpertää ja pureskella pieniksi paloiksi. ja ne palat tarttuvat sitten joka paikkaan... eilen, kun isi oli juuri imuroinut, alettiin syömään ja lopuksi annoin Mealle kyseisen kakun ja sitäpä sitten mureni pitkin lattioita...ei ollut isi iloinen kun huomasi sotkun mutta eipä tuo kauan voinut " vihainenkaan" olla kun Mea hymyili koko nassullaan ja kujerteli kuin kyyhkynen. :) kyllä nuo pienet tytöt osaavat hoitaa homman ;)
meillä on nyt muutama päivä taisteltu Millan kanssa suunnilleen joka asiasta. lieneekö neidillä joku " uhmakausi" (ainahan se on!) vai alkaako tytteli jännittämään meidän lomalle lähtöä? pisimmillään on Millakin ollut hoidossa vain viikonlopun. nyt on kuitenki 9 päivää hoidossa edessä. ikävähän tulee, totta kai, niin neidille kuin meillekkin.
sainpa eilen myös kuulla kunniani kun kaverin kanssa puhelimessa jutustelin. hänen mielestään olen täysin edesvastuuton kun en ota tyttöjä reissuun mukaan. meinasi iskeä sanasota päälle ihan samantien. onneksi Mea kakki niin sain hyvän syyn lopettaa puhelun. vähän paha maku jäi kyllä suuhun kaverini sanoista. :/ täytyy nyt vaan yrittää unohtaa mokoma kotka (hui! olenpa ärsyyntynyt...) ja nauttia vaan lomasta, kunhan sinne asti nyt ehditään.
touhuntäyteistä aikaa täällä päin. ulkoillakkin ollaan kyllä ehditty. tuuli oli kyllä aamupäivällä niin kova että Mea meinasi lähteä lentoon vaunuissaan. nyt taas kokkailemaan ja sitten kantamaan tyttöjen romppeita hoitopaikkaan.
mukavia keväisiä päiviä kaikille. ja voimia sairasteleville. :)
Huokasin noin tunti sitten SYVÄÄN, kun ovi meni kiinni ja kaksi kiljuvaa kakaraa isän matkassa mummolaan. HUOH. On ollut aika rankat 3 viikkoa, kun ensin mies oli sen 10 päivää reissun päällä, sitten 3 päivää kotona ja taas 2 päivää työmatkalla...ja minä tietenkin itse sitten kuumeessa:/
Tyttö on tänään tasan 9kk!! Ei tätä edes tajua. Joskus marraskuun pimeydesssä, huutavaa korvakipuista vauvaa kanniskellessa yöt läpeensä mä ajattelin, että en pärjää kevääseen asti tulematta hulluksi. Ja tässä ollaan, vielä suhteellisen tervejärkisenä:D
Temperamenttinen tapaus neiti on tosin edelleen. Jos jokin asia ei miellytä, alkaa KILJUMINEN. e ääni on niin korkea ja kova, että oikeesti ajattelen välillä, että meillä poksahtaa lasit rikki. Tyttö vasta ryömii, mutta peppuaan nostelee kovasti. Nyt on syömälakkokin takana ja ruokakin maistuu jälleen. Öisin tosin herää vielä kerran maidolle, en tiedä, olisko nyt joku kasvukausi sitten meneillään. Nukkui nimittäin yönsä jo täysin parin viikon ajan.
Tyttö käyttää edelleen 68-70cm vaatteita, painoa ei ole vielä 8 kiloa...jännä nähdä sitten 1-vuotisneuvolassa, miten paino/pituus on kehittynyt, kun 10kk neuvola jää täällä vantaalla ainakin väliin.
Minäkin muuten sain töitä ja jätän siis tämän kotiäitiurani elokuussa! Tytteli on silloin vasta 13kk, mutta tätä työtä en voinut missata ja olen todella valmis jo töihin...elokuussa olen ollut kotona yhtäjaksoisesti sitten 3,5 vuotta!
Me ollaan lähdössä miehen kanssa kaverin 3-kymppisiä juhlimaan, ihanaa!! Ekaa kertaa ulos miehen kanssa vauva syntymän jälkeen! Mennään Stand-up-klubille ja sitten syömään:D Nauru tekeekin nyt hyvää!
Mukavaa pääsisäistä!
e&e 0706/0504
ei kannata välittää tuollaisesta kaverista kuka sanoo että olet edesvastuuton kun et ota tyttöjä mukaan lomalle. Minäkin olen lomaillut ilman lapsia yli viikon kanssa :-) joten jos joku sitä pitää edesvastuuttomana että äiti haluaa hermojaan leputtaa jne....niin sitten meitä on kaksi edesvastuutonta äitiä :-O) ja kyllä se tekee lapsillekin olla välillä esim. isovanhempien kanssa. Joten lomaile vain hyvällä omalla tunnolla!!!
Meillä laitettiin Mikolle tänään oma keinu tuohon ulos ja voi vitsi pikku-herran ilmeitä :-) kyllä ne tuo aina päivään piristettä ja antaa voimia jaksaa lapsukaisten kanssa!!
Meillä on tarkoitus saunoa ja nauttia viiniä kahden miehen kanssa kun laopset käyvät nukkumaan, ovat kyllä jo nyt aika väsyneitä kun on monta tuntia oltu ulkona. Ja kyllä se tänään pitää katsoa tuo Idols, Ari on kyllä paras.
Mukavaa pitkäperjantaita!
Tupuhupuna ja lapsukaiset x 3
TUPUHUPUNA: unohdin jo mokoman arvostelun mitä kaveriltani sain :) eli matkalle ollaan lähdössä ihan iloisin mielin. ikävä tulee lapsia, totta kai, mutta luulisin ansainneeni matkan vain oman ukon kanssa. :) on tässä viimeinen vuosi sellaista pyöritystä ollut.
meinasi tuossa iskeä kyllä pelko persiiseen (anteeksi sanavalinta) ja arvelin että näinköhän matkalle edes päästään. Millan ja Mean mumma (minun äitini) sai ilmeisesti ruokamyrkytyksen ja oli todella huonossa kunnossa päivällä :/ hyvä että tajuissaan pysyi. iltaa kohden kuitenkin parani ja toivottavasti on nyt jo parantunut lisää.
tavarat on viimeisiä pikku tarvikkeita vaille pakattu ja matkalukut odottavat lähtöä olohuoneessa. kohta suihkuun ja sitten nauttimaan salaattia iltapalaksi ja taidanpa yhden siiderin naukata myös :)
idolsia minäkin tässä seuraan sivusilmällä ja totta puhuit tupuhupuna: Ari on kyllä paras :D
toivotan parempia kelejä teille tänne ja nyt siis poistun viikoksi. HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!! :D
ja Milla-Mealle vielä hyvää lomaa!!! Tulehan sitten kertoilemaan matkakuulumisia kun palaat, missä päin muuten lomailette?
Ja kyllä tosiaan Idolsin Ari osaa laulaa, aivan tuli kylmät väreet kun lauloi mm. sen scorpionsien biisin, voitto meni oikealle henkilölle.
Tänään meillä on ollut taas ns.ankea päivä kun ulkona on ollut aivan kauhea keli ja sisäleikit ei taas ketään kiinnosta, kaikki lapset on käyneet ylikierroksilla, onneksi nyt iltapalat on nautittu ja unimatti saapunut taloon :-)
Meidän pikku-herralle puhkesi kolmas hammas ja neljäs on jo melkein läpi :-) tämä meitin kolmas lapsukainen on erilainen toisiin verrattuna. Herralla hampaitten teko on ollut tuskien taivalta toisin kuin muilla ja muihin verrattuna Mikko viihtyy eniten minun sylissä ja aina kun olen poissa vaikka hetken niin syliin pitää päästä, sanonkin että se on minun oma pikku mamman-poika :-) mutta ei tuotakaan pitkään kestä niin äkkiä nuo lapset kasvaa.
Mutta nyt lopettelen ja toivotan illan jatkot kaikille!
Tupuhupuna ja lapsukaiset
Veljeni ja vaimonsa sai viimeviikolla vauvan. Pikkuinen kolmekiloinen tyttö. Kävimme eilen katsomassa, ja voi taivas että oli pieni! Painoi 30g enemmän kuin poikani, ja muuten oli saman kokoinen. Ja eihän meidän poika ole koskaan voinut olla niin pieni ;D Sellainen pikkuinen sitruspää, karvakorva, pupujussi. Täti on onnesta mykkyrällä. Poikani veti ensimmäiset mustasukkaisuuskohtaukset kun pidin pientä sylissä. Säksätti kuin pieni orava, voi pientä.
Ja muuta hymyilyn arvoista oli se kun söin salaattia, niin poika katseli pitkään ja kommentoi että KUKKA. Raukka luuli että syön viherkasvejamme. Tulee näemmä popsittua liian vähän salaatteja. Tasapainoa alkaa löytymään, kävely onnistuu jo yhdestä kädestä pitäen.
Toisaalta tämä on kaikista rasittavinta vauva-aikaa. Pelastin poikani tänään astianpesukoneesta. Kampeaa luukun auki, kiipeää sinne sisälle, huoh! Kiinni en ole pitänyt kun alkaa haisemaan pahalle. Pitänee keksiä jotakin.
Ja ihanaa matkaa kaikille ketkä pääsevät rentoutumaan. Arkea jaksaa paljon paremmin kun saa välillä kerätä voimia. Pääsiäistä!!!
No niin ajattelinpa minäkin kirjoitella nyt kun on rauhallinen hetki, isommat lapset katsoo televisiota ja pienimmäinen istuu ja tutkii omaa lelulaatikkoaan.
Odotellaan että mies tulee töistä kotiin niin sitten lähdetään kaupoille. Jotain kivaa pitää huomiseksi keksiä kun on meidän 5-vuotis hääpäivä :-) ja rakkaus on edelleen kukoistaa. Eilen illalla juteltiin pitkät tovit sängyssä kaikista asioista ja tuntui että molemmilla oli paljon asioita, mutta jotenkin ei vaan arkisin tunnu olevan aikaa juttuhetkille, kun lapsien kanssa pitää touhuta jne..mutta taitaa niitäkin muitakin perheitä olla.
Mutta nyt rupesi huutoa kuulumaan, pitää lopetella...
Hyviä lomia kaikille ketkä ovat lomailemaan menossa pääsiäisen aikaan!
Tupuhupuna ja muksut