Kalajoen hukkuneet pojat oöovay syntyneet 2009
Kommentit (350)
Miksi nuo on vastaanottokeskuksessa, vaikka somaliassa ei ole sota? Vastatkaa politikot.
Vierailija kirjoitti:
Vastaanottokeskus mokannut, kun uimataidottomat alaikäiset yksinään rannalla. vaikka olivatkin jo 2008/2009 syntyneitä, niin he ovat hakeneet täältä turvaa.
Rahaa ne hakee. Somaliassa ei ole sotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä imaamin kanssa samaa mieltä että vastaanottokeskus on mokannut pahasti. Yksinäisten lasten pitäisi olla siellä turvassa ja seurannassa.
Onko imaami huolissaan, kun hänen pojat pahoinpitelee, ryös tää, rais kaa, tap paa? Missä anteeksipyyntö.
No tässäkin ketjussa on etsitty vanhempia vastuuseen ja ne perään katsojat olikin kotimaisia vastaa otto keskuksen työntekijöitä.
Nämä "lapset" oli kuusitoista vuotiaita teinejä. Suomalaiset teinit tekee tuossa iässä jo kesätöitä, mutta nämä tarvitsevat ilmeisesti lastenvahdin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä imaamin kanssa samaa mieltä että vastaanottokeskus on mokannut pahasti. Yksinäisten lasten pitäisi olla siellä turvassa ja seurannassa.
Onko imaami huolissaan, kun hänen pojat pahoinpitelee, ryös tää, rais kaa, tap paa? Missä anteeksipyyntö.
No tässäkin ketjussa on etsitty vanhempia vastuuseen ja ne perään katsojat olikin kotimaisia vastaa otto keskuksen työntekijöitä.
Nämä "lapset" oli kuusitoista vuotiaita teinejä. Suomalaiset teinit tekee tuossa iässä jo kesätöitä, mutta nämä tarvitsevat ilmeisesti lastenvahdin?
Yksi oli 16, kaksi 17.
Minä olin 14-vuotiaana kesäsiirtolassa valvomassa lasten uintia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo on vastaanottokeskuksessa, vaikka somaliassa ei ole sota? Vastatkaa politikot.
Siksi, koska yksityinen vastaanottokeskus tienaa näillä. Ei tarvitse ihmetellä miksi RKP haluaa vain lisää. En ihmettelisi jos tämäkin keskus olisi jonkun RKPläisen omistuksessa
Vierailija kirjoitti:
Imaamilla oli tuhannen taalan paikka valistaa somaleja uimataidosta, ohjeiden noudattamisen tärkeydestä, luonnon kunnioittamisesta. Sen sijaan hän päätti sysätä vastuun _jollekin muulle_. Näin yhteisö ei opi mitään ja tilanne ei muutu. Aika vastuuton imaami.
Yhteisöä on liikaa paapottu. Enemmän vaatimuksia heille.
Vierailija kirjoitti:
On tämä siinä mielessä yhteiskunnankin syy, että heitä on hyysätty ja suorastaan opetettu avuttomaksi, kohdeltu kuin lapsia, joilla ei ole vastuuta edes aikuisena itsestään ja lapsistaan.
Ei edes kieltä tarvitse opiskella kun yhteiskunta tarjoaa tulkin hamaan tappiin. Ei varmaan missään muualla tällainen ole mahdollista.
Todella surullinen tapaus.
Pidetään kuin lapsina, mutta silti he saattaa kaduilla riehua. Mitään vastuuta heillä ei tietenkään itse ole mistään. Ihan liian vähän on heiltä vaadittu vastuuta.
Jos ne oli suppaamassa (oliko?), niin miksi ei pelastusliivejä ja nilkasta narunpätkällä kiinni suppilaudassa?
Ja sorry, jos tämä on jo selitetty moneen kertaan. Ei meillä paikallinen suppilautojen vuokraaja päästä vesille ilman pelastusliivejä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne oli suppaamassa (oliko?), niin miksi ei pelastusliivejä ja nilkasta narunpätkällä kiinni suppilaudassa?
Ja sorry, jos tämä on jo selitetty moneen kertaan. Ei meillä paikallinen suppilautojen vuokraaja päästä vesille ilman pelastusliivejä.
eivät olleet
Onko imaami ollut ikinä teini-ikäisten kanssa tekemisissä? Ton ikäisethän nimenomaan kuvittelee olevans kuolemattomia, joten eipä mitkään varoitukset ole välttämättä merkinneet mitään. Pojat on voineet myös sano vo.keskuksen työntekijöille, että.menevöt vain ulkoilemaan. Tarviiko ne siihenkin lastenvahdin
Vierailija kirjoitti:
Liian hyvin kotoutunut lapsi, joka ei kuuntele vanhempia kuten lähtömaassa? -> uimarannalle.
Ei tule syytteitä.
Näinhän se tulee menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun aasialaisen naapurin muksu teki jo ekaluokkalaisena myyntiin kevätkääryleitä (äitinsä paistoi), keräsi rahaa harrastukseensa.
Toinen aasialainen poika kunnassani voitti just lukupalkinnon ja osti lahjakortilla mm. tietokirjoja.
Kansoissa on eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa maahanmuuttajista ovat uimataidottomia, ei ole voinut olla niin osaamatonta ettei olla tarkistettu uimataitoa kun jätetty rantaan. Toivottavasti tämä tutkitaan huolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osanneet tulla läpi Euroopan, aika monta maata ja rajaa on pitänyt ylittää.
Miten ovat tulleet tänne asti, kun välissä on vaikka kuinka monta maata, missä olisi jo pitänyt viranomaisen pysäyttää heidät.
Vierailija kirjoitti:
Niin, oman ilmoituksen mukaan teinejä mutta yhtä hyvin voivat olla kolmekymmentä. Paperit varmasti tipahtaneet koneinsinöörien tapaan Välimereen...
Olin teininä vastaanottokeskuksessa, jossa oli syyrialaisia poikia. Työntekijät puhuivat keskenään siitä, että iät eivät täsmää väitettyyn. Tämä oli 2000-luvun alussa. Mitään ei tehty, aikuiset miehet mm. läpsivät meitä teinejä pepulle tai pakottivat pussaamaan.
Miksi he olivat Suomessa? Miksi eivät olleet vanhempiensa luona Somaliassa? Siellä ei ole sotaa. Kuinka paljon näitä turvallisista maista tulleita alaikäisiä oikein on veronmaksajien hyysättävänä. Euroopassa ON sota, meillä on oikeita sotapakolaisia huolehdittavana.
"Alaikäisten" vahtiminen täysihoidossa maksaa aivan valtavasti. Yksin turvallisista maista tulleet alaikäiset pitää voida palauttaa ihan samantien takaisin, loppuisi all inclusive-risteilymatkustus Suomeen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa maahanmuuttajista ovat uimataidottomia, ei ole voinut olla niin osaamatonta et
Ne ovat olleet 16-17 vuotiaita ja luultavasti vanhempiakin koska ne valehtelevat aina ikänsä. Ei tuonikäinen tarvitse enää lapsenvahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osanneet tulla läpi Euroopan, aika monta maata ja rajaa on pitänyt yl
Esim. vaikka niin, että ihmissalakuljettaja on saanut lainaksi 3 Suomessa asuvan somalipojan passit. Noihan on kaikki niin samannäköisiä, että tuskin tullivirkailija passista erottaa. Romanithan harrastaa tätä, koko perhe ruokailee yhden opiskelijan opiskelijakortilla, tai siskot reissaa vuoronperään Ruotsiin yhdellä ja samalla passilla. Tai sitten pojat ovat tulleet väärennetyillä passeilla. Varmaan lentäneet tänne lomalaisten mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä yhäkin tänne roudaa ja miksi? Pistää vihaksi jo.
Sannan hallituksen perheenyhdistämislaki vetää niitä tänne.
Olivat karanneet?