Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä vanhemmat varaa ostaa opiskelevalle nuorella oma koti/nuorille?

Vierailija
26.07.2025 |

Kukaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset on asuneet lukioajan meidän omistamissa kerrostaloyksiöissä.

Nyt lapset muuttaa yliopistokaupunkeihin vuokralle toisen omistamaan asuntoon, koska oma lapsi ei saa niin paljoa tukea minun omistamaan asuntoon.

Ei se haittaa, koska paremmin saa vuokratuottoa vieraalta vuokralaiselta ja omat lapset oppii elämään omillaan.

Vierailija
2/7 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on. Mm. sitä varten on säästetty ja varallisuutta kerrytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse opiskelin Hgin yliopistossa 2000-luvun alussa, asuin äitini omistamassa yksiössä ilmaiseksi. Omat lapset eivät ole vielä opiskeluiässä, mutta sitten kun ovat, meillä on täällä Helsingissä asuntoja, joissa voivat asua, mikäli opiskelevat Helsingissä.

Vierailija
4/7 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi aikoinaan ollutkin varaa, niin ei ostettu. Molemmat lapset ovat itse saaneet laittaa elämänsä järjestykseen asuntoja myöten. Pärjäävät nykyään oikein hyvin molemmat.

Vierailija
5/7 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin täältä Helsingistä lapselle pikkuyksiön valmiiksi opiskeluja varten jo vuosia sitten. No miten kävikään, lapsi lähti opiskelemaan ihan toiseen kaupunkiin ja lisäksi muutti yhteen seurustelukumppanin kanssa. On helpompi ja tasa-arvoisempaa pariskuntana jakaa vuokrakulut 50% - 50%, joten en sitten enempää alkanut sorkkimaan. Elämää ei voikaan suunnitella valmiiksi toisen puolesta.

Vierailija
6/7 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla ihan ok yksiö tai kaksio maksaa 200 000 euroa. Joten ei ole rahaa.

Vierailija
7/7 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varaa ja aiotaan ostaa, kunhan selviää mihin kaupunkiin lähtee opiskelemaan. Lukiota vielä kaksi vuotta jäljellä.