Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori "ostaja" antaa odotuttaa itseään ja lähettää viestin lopulta hakeneensa vastaavan tuotteen kierrätyskeskuksesta

Vierailija
26.07.2025 |

Kaikenlaista säätöä näihin liittyy. Toki suurin osa toimii asiallisesti, mutta sitten tällaisia tapauksiakin riittää. Taidan viedään Sorttiin tavarat. Ja tuollakin oli erinomaiset arvostelut myynneistä. Pitäisi päästä antamaan arvosanat myös ohivedätyksistä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle teki kerran samoin joku ostaja. Varasi noin kuukauden päähän jonkun tavaran ja kun kyselin milloin maksaa, ilmoitti että löysi kirppikseltä saman halvemmalla. Pisti vihaksi ääliömäinen käytös. Olisi heti voinut ilmoittaa, turhaan varasin.

Vierailija
2/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn aina ensimmäiselle joka lyö rahat kouraan. Heti kun alkaa vedätys, eli kysellään tyhmiä tai ei vastata tai pitää kysyä ukolta/akalta lupa siirryn jonossa seuraavaan. En ikinä lähde huutelemaan perään tai jää odottamaan. Porukka varailee huvikseen ja ostattelee samaa tuotetta monelta myyjältä. Muutama kerta tullut opittua kantapään kautta, ei enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että oli joku 5 euron pyörän osa myynnissä. Olisi pitänyt ilmaiseksi lähettää eli olisi mennyt tappiolle koko kauppa. Ehdotin toki että hän voi tulla hakemaan ihan itse jos noin halvalla pitää saada. Mistähän näitä pellejä oikein sikiää.

Vierailija
4/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varaa ja pari kertaa olen ihan kiusallani ottanut tuotteen pois myynnistä ja ilmoittanut, että meni jo. Siitä alkaa marina, että kun mä kyselin eka!

Vierailija
5/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähtökohtaisesti vaihtaa kiltteys kylmään asiallisuuteen ja sanoa kohteliaasti kaikille änkyröille että se saa joka hakee nopeiten. Eli ei mitään varauksia. Ellei sitten ole pian tulossa hakemaan.

Vierailija
6/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

torihullun päiväkirja osa 215

Vierailija
7/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varaa ja pari kertaa olen ihan kiusallani ottanut tuotteen pois myynnistä ja ilmoittanut, että meni jo. Siitä alkaa marina, että kun mä kyselin eka!

Näitä valittajiakin on aina. Ne hiljenee kun ei vastaa mitään. Jos vastaa niin olet kiinni keskustelussa mistä tulee vain huono mieli.

Vierailija
8/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle teki kerran samoin joku ostaja. Varasi noin kuukauden päähän jonkun tavaran ja kun kyselin milloin maksaa, ilmoitti että löysi kirppikseltä saman halvemmalla. Pisti vihaksi ääliömäinen käytös. Olisi heti voinut ilmoittaa, turhaan varasin.

Ehkä ei kannata varata kenellekään kuukauden päähän...

Vierailija
9/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myyn aina ensimmäiselle joka lyö rahat kouraan. Heti kun alkaa vedätys, eli kysellään tyhmiä tai ei vastata tai pitää kysyä ukolta/akalta lupa siirryn jonossa seuraavaan. En ikinä lähde huutelemaan perään tai jää odottamaan. Porukka varailee huvikseen ja ostattelee samaa tuotetta monelta myyjältä. Muutama kerta tullut opittua kantapään kautta, ei enää.

Voin sanoa varaavani mutta jos tulee toinen halukas ostaja niin ekalla kysyjällä on vielä mahdollisuus tulla tekemään kauppoja mutta muuten myyn seuraavalle. Mistä sitä ikinä tietää meinaako varaaja edes ostaa tuotetta loppujen lopuksi.

Joskus on käynyt niin että olen laittanut tavaran hinnan liian alas ja kysyjiä on alkanut tulla todella paljon (esim. Marimekon Unikko pyyhkeet, Chris King laakerit). Loppujen lopuksi tärkeintä että tavara menee kaupaksi kun kyse on vuosia tai vuosikymmeniä vanhasta tavarasta ja kaikki mitä saa on kotiinpäin.

Vierailija
10/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo hakevansa tänään/huomenna voit sanoa varaavasi siihen asti hänelle. Näin hän tietää että varaus on rajallinen. Eikä kannata varata viikon päähän. Jos joku sitä pyytää sanot että voit myydö viikon päästä jos kukaan muu ei ole ennen sitä hakenut.

Vierailija
11/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa varaavani mutta jos tulee toinen halukas ostaja niin ekalla kysyjällä on vielä mahdollisuus tulla tekemään kauppoja mutta muuten myyn seuraavalle. Mistä sitä ikinä tietää meinaako varaaja edes ostaa tuotetta loppujen lopuksi.

Joskus on käynyt niin että olen laittanut tavaran hinnan liian alas ja kysyjiä on alkanut tulla todella paljon (esim. Marimekon Unikko pyyhkeet, Chris King laakerit). Loppujen lopuksi tärkeintä että tavara menee kaupaksi kun kyse on vuosia tai vuosikymmeniä vanhasta tavarasta

Joo, useamman kerran on ollut tilanne, ensin vastaa joku, että haen huomenna ja sitten sanon, että ok ja kohta joku toinen hakisi heti. Ja sitten ei tule huomenna se ensimmäinen hakemaan. Taidan varata enää korkeintaan sille, joka lupaa heti tulla hakemaan.

AP

Vierailija
12/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh

Vierailija
13/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli annetaan osastolla tavara. Yksi varasi naapurikaupungista saatesanoilla, että hankkii kaverin kautta kyydin. Ei vastannut kyselyyn tunnin kuluttua, että saiko kyytiä. Ei kuulunut mitään seuraavaan 8 tuntiin, niin annettiin seuravalle. Reilun vuorokauden kuluttua tuli viesti, ettei saanut kyytiä. Ihmisistä on tullut röyhkeitä, kun itse varaavat vaikkei anneta vastausta sopiiko.

Vierailija
14/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden elokuussa eräs rouva sanoi noutavansa tuotteen kun tulee mökiltä. Oli iso ja kallis tuote niin sen myyntiaika pitkä. Myin sen kyllä ensimmäiselle joka rahan kanssa tuli noutamaan.

se ensimmöinen rouva on ilmeisesti mökillä aina vaan.

Vakavasti. Jis joku haluaa, että pidän varattuna yli 3 päivää, niin se onnistuu kun hän maksaa tuotteen pankkitililleni heti.

Vierailija
15/15 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. En jää odottelemaan. Myyn usein myös toisella palstalla Torin lisäksi. En jää odottelemaan ketään. Lasken omalle ajalleni aikamoisen hinnan. Jos ei kauppa käy, pistän kierrätyskeskukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan