Päivän hellekatsaus: miten pärjäilette?
Minä nyt tyytyväinen kun olen sisällä, mutta äsken ulkona oli liian tukalaa.
Kommentit (33)
Inhoan hellettä yli kaiken. No, ei enää hirveän pitkään kun syksy saapuu.
Hyvin pärjään. Istuskelen mökin terassilla. Pieni tuulenvire käy, 29 lämmintä. Äsken kävin uimassa. Vesi on niin lämmintä, ettei juuri virkistä. Sisällä käyn välillä viilentymässä, siellä ilppi pitää lämmön sopivana, 23,5 näytti äsken olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ottaa kupoliin..tämän helteen sietämistä helpotti alkuun jkv se että "kestää vain viikon"..nyt ei näy loppua missään..tänään piti olla vain 26c, nyt se päivittyi 28c ja trooppiset yöt varmistamassa ettei tarvi nukkua. Mulla on sentään siirrettäväilmastointilaite sisällä hurisemassa, sillä saa pidetty sisälämpötilan n. 27c ja kosteutta vähän alemmaksi. Alkukesästä olin toiveikas että vihdoinkin tulisi normaali kesä eikä mitään helle-infernoa...
Samat sanat. Erityisesti häiritsee tuo, että 10 p sääennusteessa ei näy helpotusta. ap
Ainakin 15 päivää kestää. Sitten saatta laskea noin 22 asteeseen. Kyllä sekin paisteessa tuntuu kuin 30.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla kuin ilmastoiduissa paikoissa. Kävin juuri Lidlissä kaupassa ja siellä oli ihanan viileää. Viivyin siellä niin pitkään että alkoi jo myyjät tuijottelee.
Miksi? Onko sulla jokin sairaus. Itse tehnyt risusavottaa, vaeltanut, pyöräillyt, saunonut.
Nuo kylmävedet ja alkon jättää pois, alkaa elmistö tottua lämpöön.
Ja sitten kohta taas että WAAAH WAAAH TAAS ON YHDEKSÄN KUUKAUTTA KYLMÄÄ JA PIMEÄÄ!!
Ihan hyvin. Ulkona olen touhuillut ja välillä käynyt viilentymässä sisällä ilmanviilentäjän ääressä. Varjossa on +30.
Ihanaa, pihalla luin yhden dekkarin ja nautin pari lasia viiniä.
Hyvä neuvo oli, kasta ranteet ja nilkat kylmän veden alla. Lisäksi juomaan kylmä maito. Toimii heti!!
Keittiössä kokkailtu puoli päivää.
Vierailija kirjoitti:
ottaa kupoliin..tämän helteen sietämistä helpotti alkuun jkv se että "kestää vain viikon"..nyt ei näy loppua missään..tänään piti olla vain 26c, nyt se päivittyi 28c ja trooppiset yöt varmistamassa ettei tarvi nukkua. Mulla on sentään siirrettäväilmastointilaite sisällä hurisemassa, sillä saa pidetty sisälämpötilan n. 27c ja kosteutta vähän alemmaksi. Alkukesästä olin toiveikas että vihdoinkin tulisi normaali kesä eikä mitään helle-infernoa...
Alkukesä oli upea tähän verrattuna. Kun helteet ilmaantuivat näköpiiriin, aluksi ennustettiin vain kolmea kuumaa päivää, mutta tämähän jatkuu vain ja pahenee. Onneksi sisälämpötila ei koskaan ylitä 25 astetta. Yöllä saan sen laskemaan 19-20 asteeseen. Asun omakotitalossa, ei ilmalämpöpumppua.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kohta taas että WAAAH WAAAH TAAS ON YHDEKSÄN KUUKAUTTA KYLMÄÄ JA PIMEÄÄ!!
Joulun aika on aivan parasta, kun valoisaa aikaa on korkeintaan viisi tuntia.
Joo tämä! Aina avaa säätiedot niin toiveikkaana, että tulisikin uusi vähän inhimillisempi ennuste, mutta ei. 30 joka päivä ja välillä vain 29.