Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myisitkö autosi, jos tulosi vähenisivät selvästi?

Vierailija
26.07.2025 |

Kun käytät kuukaudessa paljon enemmän rahaa autoon kuin vuokraan.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan auton työpaikalleni, missä käyn ostoksilla. Tietenkin saan edelleen bensatukea, koska verotoimisto ei ole niin tarkka.

Vierailija
42/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kesätöitä, ja kun projekteja on vähemmän, harkitsen toisen kulkuneuvon käyttöä, koska työpaikka ei ole kovin kaukana kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi harkitsen työpaikan vaihtoa tai muuttoa. En myisi autoani helposti.

Vierailija
44/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan pari autoa voisin laittaa myyntiin jos tiukkaa tekisi. Kuitenkin vähintään se pari harrastetta ja molemmille käyttöautot olis tärkeää.

Vierailija
45/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu pistää omaisuuden autoon ylipäätään. Huonoin sijoituskohde aina. Jos nyt ei liioitella autoilun kustannuksia niin aika vaikea antaa mitään ehdotonta kyllä/ei vastausta. Joskus on järkevää pitää auto tai mikä tahansa jonkun toisen mielestä turha rahasyöppö ja joskus taas tilanne on sellainen että sellainen kannattaa kuluista karsia.

Käytän tässä  omaa elämä suppeasti  esimerkkitapauksena. Kun olin vielä kohtuullisen hyvin palkatussa työssä auto oli itsestäänselvyys. Pelkkä työmatkojen puolittuminen on riittävä peruste autolle. Lisäksi harrastukset, joihin tarvitsee auton koska kyseiset paikat on aina korvessa. Lemmikit ja niiden kanssa harrastaminen, auto tarvitaan. Mökkeily, matkailu, ikääntyneiden vanhempien kuskaaminen käy autolla niin paljon helpommin ja mukavammin. Minä asun isossa kaupungissa eli mitä se onkaan jossain syrjemmällä.

Jäin muutama vuosi sitten työttömäksi enkä sen jälkeen ole onnistunut saamaan kuin ns. paskatöotä pätkissä. Tulot on pienet ja työ poikkeuksetta vuorotyötä hankalan työmatkan päässä. Pakkohan tässä on auto olla jo epäsäännöllisten työaikojen ja mainitun vuorotyö takia. Työt on myös aina fyysisesti raskaita joten pitkät kävelymatkat ja/tai tienposkessa seisoskelu bussia odotellessa on kohtuuton lisärasitus työn aiheuttaman rasituksen päälle. Ilman autoa en kykenisi kyseisen kaltaiseen työhön näillä työajoilla. Arvostan myös turvallisuuden korkealle, tähän julkinen liikenne ei kykene. Työmatkatkin pitenisi tunnilla kumpaankin suuntaan. Joten vaikka autoon menee liikaa rahaa en siitä luovu. Tosin mun auto on 10v vanha eli edullinen pitää. Toimiva ja huollettu.

Mainitsemistani harrastuksista olen joutunut luopumaan. Niihin raha ei riitä.

Vierailija
46/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, on niin vähän arvoa kotterolla.

Vakuutuksista ja huolloista tinkisin.

Vierailija
47/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin tk eläkkeelle ja tulot nousi roimasti. Luovuin autosta ja nyt käytössä on vielä enemmän rahaa sen johdosta

Vierailija
48/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisin ja olen myynytkin.

49/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan maksais mitään mun volvosta. Ennemin myisin prätkän. Senkin vasta pakon edessä. Ensin laittaisin toki molemmat seisontavakuutukseen. 

Vierailija
50/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävää ja hyvä tietää, kiitos.

Vierailija
51/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai käytän autooni enemmän kuin vuokraan. Itse asiassa käytän ÄÄRETTÖMÄN paljon enemmän autoon kuin vuokraan, koska vuokraan käytän 0 euroa kuukaudessa. 

Vierailija
52/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vahingossa palaisi ja rahoilla lähtisin epsanjaan dokaamaan.

Vierailija
53/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin yhden autoistani myydä.

Vierailija
54/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin pois keväällä kun tajusin että suurin osa ajoista oli muiden asioiden hoitamista (vaimon ja tytärpuolen). Kustannussäästö oli vaan sivubonus. Enimmäkseen teen etätöitä ja jos tarvitsee toimistolla käydä pääsen julkisilla. Kauppaan ja harrastuksiin pääsee kävellen ja satunnaiset autoilut hoitaa uber. 

Ihmettelen miksen tajunnut aikaisemmin. Vapaa-aika lisääntyi huimasti ja rahaakin jää se ylimääräinen ~500 kuussa.

Vierailija
55/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Ei kukaan maksais mitään mun volvosta. Ennemin myisin prätkän. Senkin vasta pakon edessä. Ensin laittaisin toki molemmat seisontavakuutukseen. 

Mitä se seisontaan laittaminen muuttaa? Työpaikkoja ei nyt ainakaan tule lisää eikä hinnat laske. Seisonnassakin auton tulee olla katsastettu ja maksat vuosiveron ja kastastuksen paikoituksen ja arvonaleneman.

Vierailija
56/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessa kerkesin hankkia käteisellä uuden auton muutama vuosi ennenkuin jäin työttömäksi. Olen pitänyt sen ainakin toistaiseksi, mutta saa nähdä vielä kuinka kauan. Vähälle ajollehan se jäi, joten kilometrejä ei ole ikäisekseen paljoa kertynyt, mutta jos tulee jotain vikoja, tuskinpa olisi varaa korjauttaa sitä korjaamossa, se olisi silloin pakko myydä viallisena esim. copartille tms.

57/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastakaan ei tarvii maksaa vakuutuksia. Siinä säästää jonkin verran kuussa kyllä. Ja kummankka arvo ei alene enää, ovat museokamaa kumpikin. Auton katsastus maksaa 70e vuodessa, niin luulen että siihen riittää rahat.

Vierailija
58/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Kummastakaan ei tarvii maksaa vakuutuksia. Siinä säästää jonkin verran kuussa kyllä. Ja kummankka arvo ei alene enää, ovat museokamaa kumpikin. Auton katsastus maksaa 70e vuodessa, niin luulen että siihen riittää rahat.

Kyllä autosta pitää vakuutukset maksaa. Jos ei maksa niin hyvin pian on kilvet pois autosta ja pahimmillaan lähtee koko auto.

Vierailija
59/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistuen varassa voisi talvehtia autossa esimerkiksi Turkissa. Asunto on suurempi kulu ja harmi. Kesällä voisi sitten kalastella Jäämerellä ja asua autossa. Niihin on sellaisia telttojakin.

Vierailija
60/62 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Mitä se seisontaan laittaminen muuttaa? Työpaikkoja ei nyt ainakaan tule lisää eikä hinnat laske. Seisonnassakin auton tulee olla katsastettu ja maksat vuosiveron ja kastastuksen paikoituksen ja arvonaleneman.

Seisonnassa ollessa ET MAKSA veroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän