Tiedoksi kauppialle : Ainoastaan poliisi saa tutkia asiakkaan repun ilman tämän suostumusta.
Eli jos minä kieltäydyn sinulla ei ole lupaa tutkia minun reppua tai kassia. Toivottavasti ymmärrät, kun kerron sinulle että ei sinä et saa tutkia reppuani.
Ja tiedoksi vielä : Kassahenkilö tai vartija ei saa siis ilman asiakkaan suostumusta tarkistaa reppua, vaikka repun kantajaa epäiltäisiin rikoksesta. Poliisi voi kuitenkin oikeuttaa vartijan repun tarkistamiseen, jos kaupan turvakameran nauhoitteista näkyy selvästi, että henkilö on piilottanut anastamaansa omaisuutta reppuunsa.
Eli jos syytät minua aiheettomasti rikoksesta, soitat poliisit aiheettomasti. Minä tulen tekemään rikosilmoituksen teistä tarvittaessa. Ilman minkäänlaisia todisteita sinulla ei ole mitään oikeutta edes kysyä saatko tutkia reppuni.
Kommentit (22)
Tämän on muutes fakta
T. Entinen kaupan kassa
Vierailija kirjoitti:
Minulla on helleripulikakka pöksyissä.
-winner-
Vaihda housut. Mutta peseydy sitä ennen tai paska seuraa toisiin housuihin.
Mitä sä niiden oikeuksiedi taakse oikein jumitat. Ei keltään ilman syytä pyydetä näyttämään kassia. Oletko pöllinyt toisen omaisuutta? Mene töihin niin voit ostaa kuten kuuluukin. Lopeta se oikeusurputus ja kasva aikuiseksi.
Toivottavasti vain ymmärrät rakas kauppias, kassantäti kuka tahansa joka olet onnesta soikeana tutkimassa ihmisten kasseja ja reppuja. Mitään oikeutta sinulla ei siihen ole ja toivottavasti ymmärrät, että osa meistä todellakin sanoo teille ei ja jos sana ei mene perille ja soitat aiheettomasti poliisit me tulemme sata prosenttisella varmuudella tekemään rikosilmoituksen ihan jokaisesta teistä.
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
-winner-
🤓
Niin. Mun kassia ja reppua voi ropeltaa vain jos vaihdettu puhtaat hanskat. Ja se tutkiva nostaa itse repun, jos ei asiakas jaksa. Ja poistaa roskia sieltä jos on nenäliina vahingossa jäänyt.
Aina saa pyytää mutta voitte lähteä paikalta kenenkään estämättä jos ette ole mitään varastaneet.
Jos olette JA joku on sen nähnyt niin sitten vasta teitä voidaan pidellä väkivalloin paikoillanne kunnes poliisi tulee paikalle.
Mun repun saa vartija viedä vaikka kotiinsa. Likainen eväsrasia ja perjantaisin pestäviä hikisiä työvaatteita.
Ikinä eivät ole halunneet tutkia, eikä pysäyttää.
Pakkoko sinne on kassi selässä mennä ja heittäytyä vaikeaksi. Mitä salaisuuksia siellä on kun pitää urpoilla. Menepä itse kauppiaaksi ja katso kun tavaraa häviää ja sunlaiset urpot hankaloittaa selvittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko sinne on kassi selässä mennä ja heittäytyä vaikeaksi. Mitä salaisuuksia siellä on kun pitää urpoilla. Menepä itse kauppiaaksi ja katso kun tavaraa häviää ja sunlaiset urpot hankaloittaa selvittelyä.
Häh?
Tietty menen kauppaan kassin kanssa jos tarvetta jollekin tuotteelle on.
Ja oikeuksistaan kiinni pitäminen ei ole mitään urpoilua -perisuomalaiselle herranpelkoiselle kyllä mutta siihen joukkoon en katso kuuluvani.
Kaikista tärkein on tietty se etten ole ikinä varastanut ja näin ollen selvittelyjäkään ei kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä niiden oikeuksiedi taakse oikein jumitat. Ei keltään ilman syytä pyydetä näyttämään kassia. Oletko pöllinyt toisen omaisuutta? Mene töihin niin voit ostaa kuten kuuluukin. Lopeta se oikeusurputus ja kasva aikuiseksi.
Hmm, kommenttisi ei vaikuta kovin aikuismaiselta.
Ap voi unohtaa kaupassa käynnin. Kauppiaan ei tarvitse myydä ap tuotteita vaikka hän sitä vaatisi.
Hyvä että pidät rikollisten oikeuksien puolta.
T. Myymälävaras
K-kauppias antaa korville takahuoneessa jos et avaa reppua.
Vasta vartija kopeloi vaatteiden päältä joka paikan, mutta mitään ei löytynyt. Poliisia ei edes kutsuttu paikalle.
Toimiiko vartija väärin? Oli muka kamerasta nähnyt minun ottaneen jotain, vaikka laitoin sen takaisin hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät että samalla logiikalla vaikka minä voin tulla käskemään kadulla että sinua näyttämään taskujesi ja laukkujesi sisältö.
Olen alkanut tekemään kiusaa kaupoille. Kävelen kassan ohi ilman ostoksia. Usein varsinkin pienemmissä kaupoissa kysytään eikö mitään löytynyt, jolloin lisään vauhtia ja poistun nopeasti vastaamatta😁
-winner-