Kolme teinipoikaa hukkunut Kalajoella
Kaksi löytynyt kuolleena, kolmas vielä löytymättä. Mitä ihmettä mahtoi tapahtua?
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsia hulkkui ennen paljon enemmän. Silloin vain ei media tehnyt numeroa.
Lapsia myös oli enemmän. 🤦
Ei 70-luvulla syntynyt paljon lapsia, suht samankokoisia ikäluokkia kuin 2010-luvulla. Esim. 1973 oli pienempi ikäluokka kuin 2020-syntyneet. Silti silloin 70-luvulla hukkui moninkertaisesti.
Mitä ihmettä raivoat 70-luvun tilastoista??
Olin 70-luvun lapsi. Silloin meille opetettiin, miten maailmassa eletään.
Sanonta "lapsikin tietää" on vanhentunut. Nykyajan lapset ei tunnu tietävän eikä osaavan mitään. Mutta pahenpaa on se, että nykyajan vanhemmat on hysteerisiä kanaemoja, jotka kuvittelevat että kieltämällä ja vahtimalla hommat sujuu.
Oranssi ja pinkki uimapuku näkyy veden läpi
Olen hyvä uimari. Jaksan myös uida kilometrejä. Mutta olen ollut ongelmissa meressä seisoessa laskuveden aikaan. Se imaisee jalat alta ja ihmisen väärään asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia kuolee(hukkuu) kuin kärpäsiä päivä toisensa jälkeen, aivan sairasta. Opettakaa ne lapsenne uimaan, vaikka eivät haluaisi. Ei se ole harrastus, se on taito ja valitettavan usein kyse elämästä ja kuolemasta. Ja kyllä, vanhemmilla on vastuu
Kuinka pöljä pitää olla, jos kuvittelee, että hukkuneet ovat aina uimataidottomia? Kuitenkin suurin osa hukkuneista on keski-ikäisiä miehiä. Lasten hukkumiset ovat klikkiotsikoisa huolimatta melko harvinaisia.
Tänä kesänä ja keväänä sekä talvenakin on kuollut tavallista enemmän lapsia ja nuoria. Hukkuen tai liikenteessä.
Ehkä suomalaisia herätellään turvautumaan johonkin muuhun kuin itseensä ja materiaan.
Vierailija kirjoitti:
D
Vierailija kirjoitti:
70 luvulla hukkui vuosittain n 370 vuodessa, nykyään 150
Keskimäärin 360 ihmistä kuoli
No eihän tuossa ole mitään järkeä; antaa rantojen olla täynnä ihmisiä, joista kuka vain voi vahingossa hukkua. Onneksi lapsia ei enää päästetä yksin rannoille, kuten 70-luvulla. Tai ilmeisesti osa edelleen päästää.
Pikkulasten kanssa voi olla viisaampaa jättää menemättä, jos yhtään arveluttaa ja lapset on vilkkaita. Ensin uimahallin uimakoulut.
Itse pelkäsin lapsena vettä ja vanhemmat olivat aika passiivisia. Opin jollain tavalla uimaan vasta teininä. Jo silloin lupasin että jos saan lapsia,niin uimataito hankitaan alle kouluikäisenä. Sen lupauksen olen pitänyt. Uimahallireissuja ja uimakouluja.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvä uimari. Jaksan myös uida kilometrejä. Mutta olen ollut ongelmissa meressä seisoessa laskuveden aikaan. Se imaisee jalat alta ja ihmisen väärään asentoon.
Pystyn uidessa olemaan Woltti-kuski. Kuskaan tavaroita pään päällä ja uin 750m ovelta ovelle. Minut kyllä tunnetaan.
Ei se auta muistuttaa uimakouluista, kun hukkuneet lapset ovat somaleja tms. ja vanhemmat varmaan kielitaidottomia, kun ymmärrystä ei ole riittänyt lasten vahtimiseenkaan, saati uimaopetukseen.
Itse olin lapsi 60-luvulla eikä mitään opetusta ollut, mutta mökillä ranta vieressä ja opetin itse itseäni. Aika äkkiä alkoi sujua, 5-vuotiaana osasin jo uida kohtalaisesti. Matalaa hiekkarantaa ei ollut, vaan suoraan laiturilta syvään veteen. Tuskin kukaan täysjärkinen suomalainen nykyään jättäisi pikkulapsen harjoittelemaan uimista yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englanniksi huusivat help... .Eivät Apua.. i rest my case
Aika moni kantisteinikin puhuu finglishiä enemmän tai vähemmän.
Ruotsia puhuivat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsia hulkkui ennen paljon enemmän. Silloin vain ei media tehnyt numeroa.
Vuonna 1969 Jakomäen hiekkakuopilla hukkui kuusi lasta kuudessa eri onnettomuudessa. Uutisointia palstan verran. Suomi oli raaka kehitysmaa. Nykyään on paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuossa ole mitään järkeä; antaa rantojen olla täynnä ihmisiä, joista kuka vain voi vahingossa hukkua. Onneksi lapsia ei enää päästetä yksin rannoille, kuten 70-luvulla. Tai ilmeisesti osa edelleen päästää.
Pikkulasten kanssa voi olla viisaampaa jättää menemättä, jos yhtään arveluttaa ja lapset on vilkkaita. Ensin uimahallin uimakoulut.
Uimakouluissa korostetaan sitä, että vanhempien pitää käydä niiden lisäksi säännöllisesti uimahallissa. Siinä pitää vanhempien unohtaa omat vartalokompleksinsa ja mennä itse aikuisten uimakouluun, jos ei osaa itse uida. Laittaa vaikka märkäpuvun päälle, jos ei halua ostaa kokovartaloburkinia ja uida tai olla vedessä se päällä uimahallissa tai rannalla. Sellaisen voi tilata vaikka eBaysta. Suomessa niitä ei niitä yleensä myydä ja ikävä kyllä se tekee, että ne maksavat enemmän kuin tavalliset uimavaatteet. Kätevä ompelee sellaisen itse uimapukukankaasta onepiece-haalarin kaavalla tai tunikan ja leggingsien tai juoksutrikoiden kaavalla. Tekninen kerrasto on liian ohut ja paikat näkyvät sen läpi kun se on märkänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D
Vierailija kirjoitti:
Uimakouluissa korostetaan sitä, että vanhempien pitää käydä niiden lisäksi säännöllisesti uimahallissa. Siinä pitää vanhempien unohtaa omat vartalokompleksinsa ja mennä itse aikuisten uimakouluun, jos ei osaa itse uida. Laittaa vaikka märkäpuvun päälle,
Allahin palvojille tukiraha, että saavat sopivat uima-asut. Ja vielä kaupan päälle uimakoulu, johon vain muslimit ovat tervetulleita. Sitten vielä joku kannustepalkkio, kun joutuvat sinne itsensä raahaamaan. Tai sitten taksikyyti vähintään.👌
Sompuille omat yksityiset uimarannat, joissa syvyys max. 50cm, ja kantasuomalaisilta pääsy kielletty!
Krokotiilit, piraijat ja virtaheposet puuttuu meidän rannoilta jotain hyvää.
Eikä ole leijonia tai tiikereitä metsissä.
Satavuotta etiäpäin niin ovat jo kolmannen polven suomalaisia ja lakanneet hyvmyilemästä.
Kuten naapurin 5 adoptiolasta ovat kunnon jurrikoita, mistä lie eksoottisesta maasta hajettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D
Vierailija kirjoitti:
Uimakouluissa korostetaan sitä, että vanhempien pitää käydä niiden lisäksi säännöllisesti uimahallissa. Siinä pitää vanhempien unohtaa omat vartalokompleksinsa ja mennä itse aikuisten uimakouluun, jos ei oEikö tällainen rasistinen kirjoittelu ole pikkusen so-lasy-season? En kyllä ihmettelisi yhtään jos nämä hukkuneet olisivatkin ihan vaikka valkoihoisia ukrainalaisia. Sieltä vasta löytyykin kielitaidottomia lapsia ja nuoria.
Eikö tällainen rasistinen kirjoittelu ole pikkusen so-lasy-season? En kyllä ihmettelisi yhtään jos nämä hukkuneet olisivatkin ihan vaikka valkoihoisia ukrainalaisia. Sieltä vasta löytyykin kielitaidottomia lapsia ja nuoria.
Kaikki hukkuneet alaikäiset ovat olet maamuja.
kalliiksi tulevat kun eivät opettele kieltä ja tapoja.
pelastustoimet ovat maksaneet jo monen suomalaisen vuoden lääkärissäkäynnit
Ja rannoilla täytyy olla kuulutukset monella kielellä, pelastusliivit pakolliseksi rannoilla, vanhempien kännykät kännykkäparkkiin!
Vesijuoksuvyö, pilli kaulaan, pelastusliivit, nämähän pelasi palloa