Nyt kun itä suomessa on asunnot halpoja , kannataisko ostaa?
Ajattelin 2 kodiksi/ lomaasunnoksi itselle ei vuokralle. Mikä paikkakunta olisi järkevin ja mistä tarvittaessa saisi myytyä eteenpäin ..
Kommentit (38)
Ehdottomasti kannattaa sitten kun tämä ruotsinsuomalaisten ja karjalaisten hegemonia on ohi nousevat matkailuluvut tuhansia prosentteja. riippuu siitä kuinka nopeasti rajat saa auki sillä jos niitä ei auki saa tulee suomeen aika levotonta kun kenraalit alkavat pitää valtaa ja odinin joukot ovat vastassa
On järkevää ostaa, esim loma-asunto, max 20 minuutin automatkan päästä Kouvolasta.
Jos siis arvostaa mökkeilyä.
Pitää olla riittävän lyhyt matka Helsinkiin. Asiallinen vesistö ja palvelut hyvin saatavilla.
Mutta mökkeilyn, oikeastaan vapaa-ajan asumisen kiinteällä hinnalla, ostaa melko paljon halpoja lentoja ja majoituksia Euroopasta.
Eli mökkeilystä, käytännössä huollosta ja kunnossapidosta tulee pitää.
Vierailija kirjoitti:
On järkevää ostaa, esim loma-asunto, max 20 minuutin automatkan päästä Kouvolasta.
Pitää olla riittävän lyhyt matka Helsinkiin. Asiallinen vesistö ja palvelut hyvin saatavilla.
Mutta mökkeilyn, oikeastaan vapaa-ajan asumisen kiinteällä hinnalla, ostaa melko paljon halpoja lentoja ja majoituksia Euroopasta.
Ei Kouvola idässä ole.
kanttatta koska Venäjä ei ole koskaan hyökännyt EU / NATO maahan eikä sillä ole mitään motiivia hyökätä...
Ukraina ei ole kumpaakaan...
Vierailija kirjoitti:
Hadda waxaa guryo jaban laga helaa bariga Finland (Itä-Suomi), sida magaalooyinka sida Savonlinna, Mikkeli iyo Joensuu. Waa fursad fiican haddii aad rabto guri raqiis ah ama maalgelin. Si kastaba, waa muhiim inaad hubiso in meesha ay leedahay adeegyo iyo dad ku nool, sababtoo ah meelaha qaar dadku way ka guurayaan.
Lopeta, täällä ei saa puhua somalian kieltä. Vain suomen kieli on sallittu säännöissä.
Mä en ostaisi. Tuskin saat edes vuokralaista, ei siellä puten naapurissa kukaan halua asua.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän tuo Kouvola ja Helsinki tuohon Itä-Suomeen liittyy? Tai lennot Eurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hadda waxaa guryo jaban laga helaa bariga Finland (Itä-Suomi), sida magaalooyinka sida Savonlinna, Mikkeli iyo Joensuu. Waa fursad fiican haddii aad rabto guri raqiis ah ama maalgelin. Si kastaba, waa muhiim inaad hubiso in meesha ay leedahay adeegyo iyo dad ku nool, sababtoo ah meelaha qaar dadku way ka guurayaan.
Lopeta, täällä ei saa puhua somalian kieltä. Vain suomen kieli on sallittu säännöissä.
Minä voin suomentaa,hän haluaa pusikkopillua pimeässä vaikka väkisin eikä välitä vaikka poliisi tulee paikalle.
Venäjä on hyvä ja rauhantahtoinen, kiltti suomalaisille. Osta itärajalta, on halpaa ja Putin suojelee.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ostaisi. Tuskin saat edes vuokralaista, ei siellä puten naapurissa kukaan halua asua.
Mulla Joensuussa vuokra-asuntoja ja taas tänä syksynä meni kuin kuumille kiville. Sai valita vuokralaiset, otin opiskelijatyttöjä.
Kerrostaloasuntoja miettiessä kannattaa ostaa yliopistopaikkakunnalata. Omakotitalon kanssa taas pitäisin ainoana kriteerinä järven rantaa
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa, kuten Savonlinnassa, Mikkelissä ja Joensuussa, on tällä hetkellä tarjolla edullisia asuntoja. Tämä on hyvä tilaisuus, jos etsit edullista asuntoa tai sijoituskohdetta. On kuitenkin tärkeää varmistaa, että alueella on palveluita ja asukkaita, sillä jotkut alueet muuttavat pois.
osta Kajaanista, esim mun asunto. 122 neliön rivari 1979 rakennettu keskustassa. hp 80 000 e, löytyy oikotieltä. ei ole juuri rempattu, saat rempata ite.
Itse lähtisin kyllä >Aasiaan pois täältä kainuun Urpolandiasta.
air bnb sijoitusasuntona kannattaa sijoittaa kyllä Rovanniemeen. hyvät tulot saa esim mökistä josta hurjat summat air bnb majoituksena kun turistit tulee aina sinne.
Lapsuuteni mummolan paikkakunnalta olisi myynnissä rivitalokaksio 20 tuhannella eurolla. Rempat tehty ja kaunillla paikalla. Hyvin rauhallinen ja unelias paikkakunta, jonka väkiluku on pienentynyt 80-luvulta puolella. Olen miettinyt että jos tuon ostaisi niin sitten voisi siellä makoilla jos jää työttömäksi. Ei olisi isoja kuluja. Vastikekin vain reilun satasen. Netti pelaa sielläkin ja kauppa kumminkin on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
osta Kajaanista, esim mun asunto. 122 neliön rivari 1979 rakennettu keskustassa. hp 80 000 e, löytyy oikotieltä. ei ole juuri rempattu, saat rempata ite.
Itse lähtisin kyllä >Aasiaan pois täältä kainuun Urpolandiasta.
Maksan 40 000 euroa...
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuteni mummolan paikkakunnalta olisi myynnissä rivitalokaksio 20 tuhannella eurolla. Rempat tehty ja kaunillla paikalla. Hyvin rauhallinen ja unelias paikkakunta, jonka väkiluku on pienentynyt 80-luvulta puolella. Olen miettinyt että jos tuon ostaisi niin sitten voisi siellä makoilla jos jää työttömäksi. Ei olisi isoja kuluja. Vastikekin vain reilun satasen. Netti pelaa sielläkin ja kauppa kumminkin on olemassa.
Mutta jos ry ssät tulee et saakaan makoilla vaan joudut pakkotyöleirille.