Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sudet veivät perheen pikkukoiran Varpaisjärvellä

Vierailija
25.07.2025 |

Sudet veivät perheen pikkukoiran Varpaisjärvellä | Paikalliset | Iisalmen Sanomat https://www.iisalmensanomat.fi/paikalliset/8713292

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat taas siellä öyhöttää miten sudet on paholaisia ja kaikki pitäisi tappaa. Ei ole mitään uutta tuolla. Kannattaa suhtautua varauksella kertomuksiin susista (en tarkoita tätä tapausta mutta yleisesti)

Olen kotoisin Varpaisjärveltä.

Millainen susikanta siellä on? Uskaltaako metsästää koirien avulla tai lähteä ihan vaan metsään lenkkeilemään norsua pienemmän koiran kanssa?  

Uskaltaa. Olen lapsuuteni leikkinyt siellä metsissä. Samoin ei yhtäkään lemmikkieläintä ole lähtenyt pihasta petojen syötäväksi. Ennen kun ei tiedetty paremmin niin esimerkiksi kotikissat kulki vapaana. Nykyään älytään pitää lemmikit turvassa. Kerran olen ilveksen nähnyt pellolla. 

Olen samaa mieltä että pihapiiriin eivät kuulu. Terve suhtautuminen luontoon on hyvä asia. Mutta valitettavasti tässäkin monet menee ihan ääripäähän. Puolin ja toisin.

Lapsuudessani valitettavasti näin tätä että haaskoilla houkuteltiin pihapiiriin ja siten saatiin syy ampua.

Vierailija
62/63 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänpä sopimus!

Minä en kerää sieniä, marjoja, kuusenkerkkiä ym. luonnonantimia. En kalasta, metsästänyt en ole koskaan. En kävele metsissä, rannoilla, enkä niityillä. 

Te pedot ette tule pihamaalleni ettekä pihatielleni. Ette popsi lampaitani, koiraani, ettekä kanojani. Kukko pitää kyllä puolensa. 

Käykö? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänpä sopimus!

Minä en kerää sieniä, marjoja, kuusenkerkkiä ym. luonnonantimia. En kalasta, metsästänyt en ole koskaan. En kävele metsissä, rannoilla, enkä niityillä. 

Te pedot ette tule pihamaalleni ettekä pihatielleni. Ette popsi lampaitani, koiraani, ettekä kanojani. Kukko pitää kyllä puolensa. 

Käykö? 

Mie yhyn tuohon sopimukseen oikein mielelläin vaik miula ei ookkaan kuin eläkkeellä oleva pystis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän