Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ihmisestä joka keskeyttää ja puhuu päälle?

Vierailija
25.07.2025 |

Onko tuossa arvostusta puhekumppania kohtaan?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sukulaisia tavatessa käy näin. Kun aloittaa kertomaan jotain, niin eiköhän joku korkeampiarvoinen ja kovaäänisempi aloita siihen päälle puhumaan jotain ihan muuta, ja oma juttusi jää siihen.

Vierailija
22/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos puhuu päälle niin toistat vaan sen nimeä niin kauan että tajuaa jotain, sit sanot kiitos ja jatkat omaa juttuas.

Kun tässä ei oikein toimi se, että sanoo esim.: Saanko sanoa? Ei oikein noteeraa. Tai se, että vain jatkan  itse vähän painokkaammin keskeytyksestä välittämättä. Hän vain painaa päälle kaikesta  huolimatta, ei tajua tai halua tajuta ollenkaan. Inhoan tunnetta että pitää puhua kilpaa tai kiirehtiä että saa edes jotain sanottua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastaan julkilausumattomana kritiikkinä, ei ole pakko sietää kenenkään narsistista sooloilua. Se keskeyttäminen on merkki siitä. Kaverien kanssa sitten voi leikkiä sitä seuraa johtajaa.

Vierailija
24/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällepuhuja on aina oikeassa ja keskeytetty väärässä... Arvostusta keskeytettyä kohtaan ei tietenkään ole...

Vierailija
25/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen ADHD-oire. Silloin kyse on tahattomasta sosiaalisesta kömpelyydestä. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.

Vierailija
26/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että taidan seuraavaksi sanoa ihan suoraan, että huomaatko, että keskeytät ja puhut todella paljon päälle. Jotkut rajathan tuolle on pakko asettaa, muuten ei lopu koskaan.

Ap

Vierailija
27/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytän jos on ihminen joka ei osaa antaa muille suunvuoroa vaan puhuu tauotta vaikka 2 h. 

Vierailija
28/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mull on kaks pientä koiraa

Vierailija
29/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules ap, koita vaan elää sen kanssa, että muut eivät ole yhtä täydellisiä kuin sinä. Älä ainakaan luule, että joku ilkeyttään sinua kohtaan keskeyttää tai puhuu päälle. Get over it.

Vierailija
30/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules ap, koita vaan elää sen kanssa, että muut eivät ole yhtä täydellisiä kuin sinä. Älä ainakaan luule, että joku ilkeyttään sinua kohtaan keskeyttää tai puhuu päälle. Get over it.

Olipa typerä kommentti. 

Vierailija
31/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos puhuu päälle niin toistat vaan sen nimeä niin kauan että tajuaa jotain, sit sanot kiitos ja jatkat omaa juttuas.

Kun tässä ei oikein toimi se, että sanoo esim.: Saanko sanoa? Ei oikein noteeraa. Tai se, että vain jatkan  itse vähän painokkaammin keskeytyksestä välittämättä. Hän vain painaa päälle kaikesta  huolimatta, ei tajua tai halua tajuta ollenkaan. Inhoan tunnetta että pitää puhua kilpaa tai kiirehtiä että saa edes jotain sanottua.

Ap

sanot vaan marko et. ja jatkat omaa juttuas.

Vierailija
32/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari tällaista mutta heillä on ihan mt-ongelma kyseessä, eivät yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan mutta pystyvät tuottamaan jatkuvalla syötöllä omaa puhettaan, joka lähtee hajoamaan joka suuntaan.

Vierailija
33/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari tällaista mutta heillä on ihan mt-ongelma kyseessä, eivät yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan mutta pystyvät tuottamaan jatkuvalla syötöllä omaa puhettaan, joka lähtee hajoamaan joka suuntaan.

Sellaisia ongelmia on yllättävän monella. Ei se ainakaan soimaamalla ja tylyttämällä paremmaksi muutu. 

Vierailija
34/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus en jaksa kuunnella pitkiä jaarituksia jostain asiasta. Puheesta ei tule loppua. Ainoa keino on keskeyttää puhuja.

Vierailija
35/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla sosiaalisesti kömpelö, adhd tai muuta häikkää. Itse olen välillä tuollainen että puhun päälle, sitten nolottaa

Joo ja onneksi itse hoksaan pyytää anteeksi. Joskus innostun niin, että en hoksaa odottaa vuoroa.

Vierailija
36/37 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein sukulaisia tavatessa käy näin. Kun aloittaa kertomaan jotain, niin eiköhän joku korkeampiarvoinen ja kovaäänisempi aloita siihen päälle puhumaan jotain ihan muuta, ja oma juttusi jää siihen.

Sukulainen, korkeampiarvoinen 😳

Vierailija
37/37 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut että kahden työkaverin päälle puhun. Toinen jaarittelee niin pitkäveteisesti eikä sitten millään meinaa saada asiaansa sanottua. Ihan kuin ei malttaisi lopettaa puheenvuoroaan. Toinen pitää pitkiä taukoja ja hänellä on hieman erikoinen tyyli puhua josta ei osaa päätellä milloin se juttu loppuu. Ihan varmasti olen heistä ärsyttävä mutta voisivat hieman hioa keskustelutaitojaan. Muiden kanssa keskustelu sujuu hyvin ja on vastavuoroista mutta näiden kahden kohdalla on melkeinpä jo pakko yrittää jouduttaa keskustelun etenemistä.