Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varaako ihmiset yksityisnäyttöjä asuntoihin lähes huvikseen?

Vierailija
25.07.2025 |

Jos sinä varaat yksityisnätön, niin oletko vahvasti kiinnostunut vai saatatko mennä harrastusmielessä katsomaan asuntoa?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti jos jonkun tutun asunnosta kyse ja tekee vaan mieli nähdä miten siellä asustelee

Vierailija
2/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varaa huvikseen. Osa asunnoista ei päädy koskaan ns. julkiseen näyttöön, joten jos haluaa nähdä asunnon ennen ostotarjousta on pakko varata yksityinen näyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jopa ilkeää. Lapsiperhe siivoaa asunnon esittelyä varten ja oikeasti tullaan vain viettämään aikaa ja urkkimaan.

Vierailija
4/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ap ilmiön. Meillä on ollut varmaan joku 5 yksityisnäyttöä ja aivan kummallisiin aikoihin, kuten yhdeksältä loma-aamuna. Siinä sitten lapsiperhe teineineen sängystä ylös ja paikat siistiksi .... ja sitten katsojalle on tullut yllätyksenä joku huonejärjestys, joka näkyy ihan siellä netissäkin pohjapiirroksessa. Karseeta myydä asuntoa.

Vierailija
5/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi pyöriä yskityisnäytössä ainakaan omassa naapurustossani.

Vierailija
6/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varannut myynnissä olevaan omakotitalokohteeseen yksityisnäytön kerran. Kohde oli meille sopimaton, mutta se selvisi vasta näytössä. Hieno, mutta liian pieni hirsitalo, niin uusi, ettei olisi kannattanut/ollut varaa tehdä remonttia ja laajentaa. Olimme tosissamme ostamassa taloa ennen näyttöä.

Vuokra- ja asokohteissa olen myös käynyt yksityisnäytössä, varsinkin korona-aikana. Asoja kävimme katsomassa kolmea, kunnes löysimme nykyisen vuokra-asunnon. Asot olivat kaikki huonoja pohjaltaan, mutta kun saimme tarjoukset, halusimme käydä katsomassa. Vuokrakohteista olen käynyt katsomassa neljää, joita en ole valinnut. Kaksi on ollut vaihtoehto sille, jonka silloin valitsimme, 2 on hylätty asunnonvaihtotilanteessa niin, että jatkoimme hakua, kunnes sopiva vaihdokki löytyi.

Vierailija
7/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset käyttävät aikaansa menemällä katsomaan jotain, jonka etukäteen jo tietävät vääränlaiseksi perheelle?

Vierailija
8/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asunnot voi nähdä vain varaamalla yksityisnäytön.

Vierailija
9/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moniin kohteisiin ei ole julkisia näyttöjä ollenkaan, joten muuta mahdollisuutta ei edes ole.

Vierailija
10/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn itse taloani ilman välittäjää ja olen todennut, että jotkut tulevat ilman todellisia ostoaikeita. Sen jotekin huomaa, että jotkut ovat liikkeellä pelkästä uteliaisuudesta tai tulevat viettämään aikaa. 

Vierailija
11/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei huvikseen, mutta kyllä mekin käytiin kuudessa yksityisnäytössä ennen kuin löydettiin nykyinen koti. Pari noista oli kivalta alueelta joten halusin käydä siltä varalta jos talo yllättääkin positiivisesti paikan päällä, vaikka kuvista en ollut vakuuttunut. 

Vierailija
12/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit siis 11 aika huvikseen? Perhe siivosi teitä varten.

Vierailija
13/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan on aika ikävä kierrellä taloasi 10 kun olet itse paikalla.

Vierailija
14/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on varata kun nykyään lähes kaikki myyntiin tulevat asunnot esitellään vain yksityisnäytöillä. Olen viimeisen vuoden aikana varannut lähes 10 näyttöä eikä vieläkään ole löytynyt asuntoa josta haluaisin tehdä tarjouksen. Kyllä mä silti tosissaan olin kiinnostunut. 

Vierailija
15/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa...

Vaikka itse en harrasta huvin vuoksi yksityisnäyttöjen varaamista tai käy julkisissa näytöissä turhaan, tunnistan ilmiön, kun olen jutellut taloaan/asuntoaan myyneiden kavereiden ja sukulaisten kanssa. Muistan myös jo 1990-luvulta, kun näyttöön tupsahti yllättäen monia hupiostajia, kun silloinen va halusi päästä eroon asuntosijoittamisesta. Hänen kohdallaan oli täysin ymmärrettävää, ja olisi myynyt asunnon minulle mielellään jopa alle hintapyynnön, ikää oli paljon ja terveys alkoi olla huono. Hänellä oli kaksi poikaa, jotka mielummin halusivat perinnöksi rahaa kuin asunnon ihan eri puolelta Suomea kuin omat sen hetkiset työt ja perheen muut kuviot. No pari kuukautta myöhemmin oli lehdessä asunnon myyneen ex-va:n kuolinilmoitus... Pojat saivat rahansa... 😢

Tuolloin 1990-luvulla ei tarvinnut edes asukkaan poistua kotoa näytönajaksi, joten kaikenlaista tuli kuultua.

Vierailija
16/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan ap ilmiön. Meillä on ollut varmaan joku 5 yksityisnäyttöä ja aivan kummallisiin aikoihin, kuten yhdeksältä loma-aamuna. Siinä sitten lapsiperhe teineineen sängystä ylös ja paikat siistiksi .... ja sitten katsojalle on tullut yllätyksenä joku huonejärjestys, joka näkyy ihan siellä netissäkin pohjapiirroksessa. Karseeta myydä asuntoa.

Ei kai se mahdollinen ostaja/katsoja päätä mihin aikaan näyttö on? En ole myynyt asuntoa, mutta näyttöjä olen varannut ja olen kuvitellut että välittäjä kysyy myyjältä sopivaa aikaa ja ilmoittaa sen ostajaehdokkaalle. Näin ainakin minulla, annettu yksi tai kaksi vaihtoehtoa milloin sopisi tulla. 

Vierailija
17/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä asunnoissa 14 mättää?Katsotko kuvat etukäteen?

Vierailija
18/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität myydä asuntoa ja valitat kun joku tulee katsomaan. Ok.

Vierailija
19/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilolla otan vastaan todelliset ostajat. On se vähän kurjaa siivota heitä varten, jotka vaan haluavat nähdä naapurin talon sisältä. T: yksi asuntoa kauppaava perhe

Vierailija
20/56 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen käynyt yksityisnäytöllä, toisesta tein tarjouksen joka ei mennyt läpi ja toisen ostin pyyntihintaan siltä seisomalta. Ensimmäinen olisi ollut myös hyvä ostos, mutta vaati enemmän remonttia. Hinta jäi 5000 eurosta ja likaisesta vuokralaisesta kiinni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän