Mitä antibioottia teille on määrätty virtsatietulehdukseen?
Ja mikä auttoi parhaiten? Muita konsteja edelleen, kiitos!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopii trimopan , ja onneksi Nitrofur-C poistui markkinoilta. Olin syönyt sitä pari kertaa aiemmin, ja sitten otettuani yhden minua rupesi puolen tunnin kuluttua yskittämään ja sitten tunnin päästä en saanut kunnolla henkeä. Kun pääsin sairaalaan vapisin kuin horkassa. Sain äkillisen keuhkoreaktion , tehtiin tietokonetomografiakin kun röntgeniissä näkyi jotain outoa. Mutta nitrofur/-c boi aiheuttaa sen
Ilmeisesti ja onneksi se jokin outo hävisi sitten keuhkoistasi...
Vierailija kirjoitti:
NITROFUR-C söin yhden kuurin 3v.sitten. Nykyään syön karpaloa päivittäin kaksi kapsuulia. Tulehdukset eivät ole vaivanneet enään.
Minkä firman karpalokapseleita syöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trimetopriimia, siprofloxasiinia, nitrofurantoiinia, pivmesillinaamia, onhan noita. Määrättävä antibiootti riippuu aina siitä mikä bakteeri virtsassa kasvaa ja mille se on herkkä.
Ainakin kefaloaporiinia myös. Vaikka kuinka on alapeukutettu. Riippuu niin aiheuttajasta.
Tiesittekö muuten että nitrofur-c on poistumassa markkinoilta ainakin Suomessa? Kun tukusta loppuu, ei enää saa.
Ohhoh. Miksi suomen lääkevalikoima suppenee koko ajan? Ja lääkkeiden saatavuudessa oi olla kuukausien viive.
Esim mun äiti ei saanut puoleen vuoteen ketipinor depotia, kun se oli tukusta loppu.
Mun isällä oli hankaluuksia saada duodartia. Sekin loppui tukusta.
Mulle sopii trimopan , ja onneksi Nitrofur-C poistui markkinoilta. Olin syönyt sitä pari kertaa aiemmin, ja sitten otettuani yhden minua rupesi puolen tunnin kuluttua yskittämään ja sitten tunnin päästä en saanut kunnolla henkeä. Kun pääsin sairaalaan vapisin kuin horkassa. Sain äkillisen keuhkoreaktion , tehtiin tietokonetomografiakin kun röntgeniissä näkyi jotain outoa. Mutta nitrofur/-c boi aiheuttaa sen