Asiantuntija arvioi: Suomenlahdella uiskenteleva delfiini on delfiini
Kommentit (10)
Turussa nähty hirvi on hirvi. Hyvä, että on asiantuntijoita. Miten voisimme vakuuttua näkemästämme muuten.
Laitoin tämän Suomen kuvalehden jyviä ja akanoita osastolle vinkiksi, toivottavasti julkaistaan. On kyllä taas niin nerokas otsikko.
Kai tuossa haettiin takaa sitä, että joskus Suomenlahdella on nähty pyöriäisiä, joita on luultu delfiineiksi.
Näyttää enemmän delfiiniltä kuin delfiini.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuossa haettiin takaa sitä, että joskus Suomenlahdella on nähty pyöriäisiä, joita on luultu delfiineiksi.
Eikö pyöriäinen ole delfiini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikka melko läheisiä ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole, ei.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Py%C3%B6ri%C3%A4inen
"Pyöriäinen (Phocoena phocoena) on yksi kuudesta pyöriäislajista ja yksi pienimmistä hammasvalaista."
Mitähän asiantuntija siitä sanoo kun minä olen nähnyt pukuun sullotun manaatin. Vesieläin ja jotenkin se oli tunkenut itsensä pukuun ja livahtanut ministerien aitioon. Mä olin pikkusen ihmeissäni kun ne ministerit tai kansanedustajat ei kiinnittäneet siihen sen kummempaa huomiota. Voiko kyse olla jostain eduskunnan lemmiki eläimestä? Niille varmaan manaatin pitäminen on sallittua ihan vaan koska me voidaan.
Onhan tuo kuitenkin eläin rääkkäystä niin nyt kun on noin lämmintä että delfiinit uskaltautuu tänne niin eikö me voitaisi vapauttaa se manaattikin luontoon? Mikä on niinku asiantuntijoiden mielipide asiaan?
Kyllä minä tässä asiassa luottaisin asiantuntijan pätevyyteen. Delfiini on delfiini.