Työvoimaviranomaiset tarkkailevat työttömien työnhakijoiden tekemisiä sosiaalisen median kautta.
Myin Facebookissa kerran puolessa vuodessa yksittäiskappaleina kirjoja omasta kokoelmastani. Virkailijan mukaan harjoitin ammattimaista kirjamyyntiä.
Kirppismyyjät on sitten kaikki yrittäjiä?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmivaa. Haluatteko tosiaan äänestää joka vuosi tätä järjestelmää ja kyttäystä? Moni ei edes myy, ehkä saa perunarahan mummolta joka on muutama euro.
Voi kuule odota vain lokkiseni kun tekoäly hoitaa tuon kyttäämisen vielä tehokkaammin.
Tekoälyä käytetään jo nyt pelottavan paljon. Esim seulomaan työnhakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Karmivaa. Haluatteko tosiaan äänestää joka vuosi tätä järjestelmää ja kyttäystä? Moni ei edes myy, ehkä saa perunarahan mummolta joka on muutama euro.
Jumalauta, ei me töissä käyvätkään saada vapaasti säätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on vain Facebook ja pakollisia julkisia (profiili ja kansikuvat) lukuunottamatta vain kaverit näkevät.
Joo, mutta voi olla vähän haasteellista myydä esim kirjoja vain kavereille.
Olet surkea kauppias.
Ei mulla ole mitään myytävääkään.
Mitenkä noita tukia voi takautuvasti periä 5 vuotta kun hakiessa saa vain 3 kk tuloa hakea takautuvasti
Vierailija kirjoitti:
Et sä mitään myynyt, kuhan provoilet ylen uutisen pohjalta.
Suora lainaus YLE.fi jutusta. Launausmerkit jäi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sanomaasi ja tekemääsi voidaan ja TULLAAN käyttämään sinua vastaan.
Työttömänä et saa tehdä yhtään mitään. Et auttaa naapuria, et kirjottaa runoja, et myydä yhtä kirjaa kirpparilla, et yhtään mitään.
Ennen tukivuosia eli vuoden 2019 loppuun asti Nissen toimi kustantajana ja myi verkkosivuillaan omia ja kollegojensa sarjakuvia. Ennen tukien hakua hän poistui yritysrekisteristä, lopetti kustannustoiminnan ja aktiivisen myynnin verkkosivuilla.
Eli se on ihan fine jatkaa toimintaa veronmaksajien piikkiin vaikka ajanut yrityksensä alas?
Yrittääkö Yrittäjät yrittää huijata vai mistä on kyse?
Entä jos ei ole koskaan ollutkaan yrittäjäjånä?
Muutut yhtäkkiä yrittäjäksi jos myyt jotain työttömänä.
Valitettavasti kyttäävät ja sillä perusteella hylkäävät hakemuksia.
Kela näkee, että sun luona asuu mies, vaikka olet hakenut yh-tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat että olet kuin stasi-valtiossa koko ajan kytättävänä ja orjana. Sinä voit tehdä sen itsellesi vapaasti, ET MUILLE. Muiden elämä ei ole sun. Sinä et muita omista!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole muiden ongelma minkälaiseen työpaikkaan itsesi väkisin tunget ja otat ison rahan siitä. Ja valitat. Valitse erilailla ja älä hyväksy kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sen linkin?
Vierailija kirjoitti:
Eli työvoimaviranomaisten tärkein tehtävä ei olekaan auttaa työttömiä työllistymään?
Ei kai se sitä ole ollut pitkään aikaan :p t. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sen linkin?
Ole hyvä avuton pikku rukka
Olin työkkärissä työllistettynä ja jo silloin virkailijat luki kyllä somet asiakkaista jos vaan oli mahdollista.
Ja semmoinen palsta kun uudet perustetut yritykset oli hyvinkin hyödyllinen. Joka kuukausi joku työtön luuli että voi olla joku sivutoiminen yrittäjä ja samalla saa täydet tuet. Not. Sehän nimemomaan EI käy.
Vierailija kirjoitti:
Minun nimikaima on yrittäjä. Minä en ole. Minun nimikaima äänestää kepua. Minä en. Minun nimikaima on pappi. Minä en kuulu edes kirkkoon. Minun nimikaima on maatalousyrittäjä. Itse inhoan yli kaiken maataloutta.
Ok.
Ydinkysymys: miksi työttömän ei tarvitse noudattaa lakeja? Voiko ne ajella kännissä ja perustella poliisille, että ei saa kytätä?
Vierailija kirjoitti:
Siinähän tarkkailevat kun ainoa mesta missä olen on LinkedIn ja sielläkin vain tiukalla asiapohjalla, eli ei mitään turhapöhinää. Olin töissä tai työtön.
Mä en ole missään omalla naamalla enkä nimellä. Mulla ei oo Facebookkia ei instaa ollenkaan.
Ainoo, missä olen on Youtube (nimimerkillä), aihe vapaa palsta (nimettömänä) ja keräilen kuvia Pinterestissä (nimimerkillä).
Whatsapissa on vain lähipiirini, enkä viesti siellä muuta kuin yksityisasioita, en kuulu mihinkään ryhmään.
Kukaan ei siis löydä musta mitään netistä mun nimellä ja naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työvoimaviranomaisten tärkein tehtävä ei olekaan auttaa työttömiä työllistymään?
Ei kai se sitä ole ollut pitkään aikaan :p t. Työtön
Siis onko joku nyt ihan oikeasti kuvitellut kyseessä olleen palvelu?
Ehei. Työtön ei hyödy mitään, mut sie maksat.
Olet surkea kauppias.