Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimaviranomaiset tarkkailevat työttömien työnhakijoiden tekemisiä sosiaalisen median kautta.

Vierailija
25.07.2025 |

Myin Facebookissa kerran puolessa vuodessa yksittäiskappaleina kirjoja omasta kokoelmastani. Virkailijan mukaan harjoitin ammattimaista kirjamyyntiä.

Kirppismyyjät on sitten kaikki yrittäjiä?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Korea 

Vierailija
42/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sanomaasi ja tekemääsi voidaan ja TULLAAN käyttämään sinua vastaan.

Työttömänä et saa tehdä yhtään mitään. Et auttaa naapuria, et kirjottaa runoja, et myydä yhtä kirjaa kirpparilla, et yhtään mitään.

Ennen tukivuosia eli vuoden 2019 loppuun asti Nissen toimi kustantajana ja myi verkkosivuillaan omia ja kollegojensa sarjakuvia. Ennen tukien hakua hän poistui yritysrekisteristä, lopetti kustannustoiminnan ja aktiivisen myynnin verkkosivuilla.

Eli se on ihan fine jatkaa toimintaa veronmaksajien piikkiin vaikka ajanut yrityksensä alas?

Yrittääkö Yrittäjät yrittää huijata vai mistä on kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FAFO. Typerintä mitä ihminen voi tehdä on kertoilla somessa julkisessa profiilissa juttuja itsestään. 

Jos sen saman on kertonut myös Kelalle ja TE-toimistolle/kuntakokeilulle?

Vierailija
44/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmivaa. Haluatteko tosiaan äänestää joka vuosi tätä järjestelmää ja kyttäystä? Moni ei edes myy, ehkä saa perunarahan mummolta joka on muutama euro.

Vierailija
45/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sanomaasi ja tekemääsi voidaan ja TULLAAN käyttämään sinua vastaan.

Työttömänä et saa tehdä yhtään mitään. Et auttaa naapuria, et kirjottaa runoja, et myydä yhtä kirjaa kirpparilla, et yhtään mitään.

Ennen tukivuosia eli vuoden 2019 loppuun asti Nissen toimi kustantajana ja myi verkkosivuillaan omia ja kollegojensa sarjakuvia. Ennen tukien hakua hän poistui yritysrekisteristä, lopetti kustannustoiminnan ja aktiivisen myynnin verkkosivuilla.

Eli se on ihan fine jatkaa toimintaa veronmaksajien piikkiin vaikka ajanut yrityksensä alas?

Yrittääkö Yrittäjät yrittää huijata vai mistä on kyse?

Entä jos ei ole koskaan ollutkaan yrittäjäjånä?

Vierailija
46/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on. Laitoin faceen kirjoituksen missä kerroin ihailevani työvoimatoimiston tätiä ja haluasin harrastaa hänen kanssaan seksiä. Seuraava tapaaminen oli erilainen ja muistan sen iäti. 🥰🥰🥰

Vierailija
47/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta löytyy vain Linkkariprofiili. Tervetuloa tarkkailemaan 😂🤣🤣

Vierailija
48/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska ammatti jos tuo on totta.

Vierailija
49/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä ole aikaa seurailla kenenkään somea. Kyllä teidän tuttavat ja naapurit on niitä, joilta tulee ilmiantoja tarvittaessa. Niitä tutkitaan jos ehditään.

Tämä on totta. Veljeni vaimo on Kelassa töissä ja heille tulee ihan älyttömiä määriä ilmiantoja kateellisilta naapureilta, tuttavilta ja sukulaisilta. Ne tutkitaan melkein aina, mutta ei siellä ole aikaa muuten vain kytätä kenenkään somea. 

Vierailija
50/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sosiaaliseen mediaan jää koko päivää aikaakaan, jos menee toihin. Onko niin vaikea käyttäytyä ihmisiksi, että joutuu pelkäämään työpaikkansa puolesta?

Vierailija
51/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tili näkyviin vain omille tutuille. Jos myy jotain niin joku nimimerkki mistä oma nimi ei heti ilmene.

Olen itse oppinut harrastelija käsityöläinen ja myyn satunnaisesti tuotteitani kun niitä tulee ihan liikaa. Instagramin tein vaan käsitöiden esittelyyn josko joku kiinnostuis, välillä tullutkin kyselyitä ja niitä haluttais myyntiin.

En vaan ole pystynyt juuri tän takia. Jos mä sieltä satasen joskus saisinkin, niin tuet menis heti. 

Pitääkö se laittaa salatuksi jolloin siinä ei ole mitään ideaa?

Ei hitto tätä maata 😑

Vierailija
52/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan työvoimaviranomaisen työpäivät siis kuluvat lillukanvarsiin eikä varsinaiseen työhön jota heiltä odottaisi.

Vierailija
53/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossun akka vaati päästä fb-kaveriksi tarkistusta varten. Näin Raumalla. 

Eikä?! Suostuitko?

Vierailija
54/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta se on. Laitoin faceen kirjoituksen missä kerroin ihailevani työvoimatoimiston tätiä ja haluasin harrastaa hänen kanssaan seksiä. Seuraava tapaaminen oli erilainen ja muistan sen iäti. 🥰🥰🥰

Nyt olet asian ytimessä. Yritysceenessäkin kehutaan auditoijia. Siis jo työelämässä opitut taidot pätevät työttömyyteenkin.

Vierailija
55/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmivaa. Haluatteko tosiaan äänestää joka vuosi tätä järjestelmää ja kyttäystä? Moni ei edes myy, ehkä saa perunarahan mummolta joka on muutama euro.

Voi kuule odota vain lokkiseni kun tekoäly hoitaa tuon kyttäämisen vielä tehokkaammin. 

Vierailija
56/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minulle kävi näin, että kysyttiin, että mitä aiot tehdä jatkossa/onko sulla mitään tulevaisuuden suunnitelmia? Vastasin, että ajattelin tehdä töitå enemmån ja minä siis EN ole yrittäjå.

Sitten tuli päätös, että olen yrittäjä eikä minulla ole mitään oikeutta mihinkään tukiin.

Toinen kerta oli kun ilmoitin tulot Kelaan niin siellä joku kesätyöntekijä oli sitten kirjannut tuloni YRITTÄJÄN tuloiksi, vaikka en minä niin ilmoittanut.

Vierailija
57/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis minä olen ammatiltani ja koulutukseltani taiteilija. Jos olisin työtön ja maalaisin työhuoneella 1h/viikko, Kela ja työvoimaviranomaiset katsoisivat minut yrittäjäksi koska "taiteilija maalaa työhuoneella = se on töissä". Ihan sama maalaanko itselleni, mummolle vai asiakkaalle suttuisen postikortin. Jos maalaan kotona, en ole yrittäjä.

Tuossa tilanteessa on varmaan käytetty tätä samaa omituista porsaanreikää "Piti kirjayritystä, myy nyt omia kirjojaan netissä silloin tällöin = sillä on edelleen kirjakauppa, se on yrittäjä".

Vierailija
58/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimikaima on yrittäjä. Minä en ole. Minun nimikaima äänestää kepua. Minä en. Minun nimikaima on pappi. Minä en kuulu edes kirkkoon. Minun nimikaima on maatalousyrittäjä. Itse inhoan yli kaiken maataloutta.

Vierailija
59/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla on vain Facebook ja pakollisia julkisia (profiili ja kansikuvat) lukuunottamatta vain kaverit näkevät.

Joo, mutta voi olla vähän haasteellista myydä esim kirjoja vain kavereille. 

Vierailija
60/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi