Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko metsä sinulle pelottava vai inspiroiva paikka?

Vierailija
25.07.2025 |

Kysymys otsikossa.

Onko metsä pelottava vai inspiroiva?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että karhu tulee metsätiellä vastaan tai joku pervo murhaaja.

Vierailija
2/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole metsätyyppiä vaikka omistankin sitä sijoitusmielessä. Ns metsässä voimaantuminen on mielestäni sekä huvittavaa että teeskentelyä.

100 ha talousmetsää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin en viihdy metsässä, koska pelottaa. Seurassa ihana paikka.

Vierailija
4/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole metsätyyppiä vaikka omistankin sitä sijoitusmielessä. Ns metsässä voimaantuminen on mielestäni sekä huvittavaa että teeskentelyä.

100 ha talousmetsää

Mun mielestä metsässä on kiva käydä kävelemässä, marjastamassa ja sienestämässä.

Raivaaminen on myös ihan ok, mutta todella raskasta.

136 ha omistaja

Vierailija
5/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Moni on ihmetellyt, miten uskallan lähteä talvella metsään pelkän otsalampun valossa. Enemmän pelottaa kaupungissa, kaiken maailman hiippareita joka nurkalla. 

Vierailija
6/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Moni on ihmetellyt, miten uskallan lähteä talvella metsään pelkän otsalampun valossa. Enemmän pelottaa kaupungissa, kaiken maailman hiippareita joka nurkalla. 

Niitä hiippareita on maaseudullakin kuten uutisista olemme vuosien varrella saaneet lukea.

Vierailija
7/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä hiippareita on maaseudullakin kuten uutisista olemme vuosien varrella saaneet lukea.

Toki on, mutta paljon vähemmän ja ei ainakaan pilkkopimeässä metsässä keskellä ei mitään.

Vierailija
8/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun käytännössä metsän keskellä ja olen naperosta saakka siellä leikkinyt, lenkkeillyt, kerännyt marjat ja sienet. Se on minulle yhtä normaali paikka kuin vaikkapa oma pihapiiri. Nyt muutaman vuoden aikana metsässä käynti on vähentynyt ellei meitä ole useampi henkilö tai koiria mukana sillä paikkakunnalla on runsaasti karhuja. Ne ovat tulleet rohkeammaksi kun niitä ei metsästetä ja liikkuvat jo maanteillä ja ihmisten pihoillakin. Ne eivät enää ihmistä pelkää, ja suuren karhukannan vuoksi niiden on pakko etsiä ruokansa jopa keskeltä kylää. 

Pst. Näin maalaisena minua naurattaa puun halaahat, sammalilla makailijat, jäkälän syöjät ym. jotka etsivät mindfullnessia ja luontoyhteyden hyvää tekevää voimaa. 

Vierailija
9/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys. En osaa kuvitellakaan, että joku pelkäisi metsässä oloa!  Miksi ihmeessä? Ei metsä "inspiroi" mutta rauhoittaa, rentouttaa, virkistää. Nautin metsästä

Vierailija
10/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meisän naapurin teini-ikäinen tyttö rai skatt iin ja tapettiin metsäpolulla. Erityisesti sen jälkeen minua on pelottanut mennä metsään, ainakaan yksin. Pelkään myös karhuja. 

Vierailija
11/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meisän naapurin teini-ikäinen tyttö rai skatt iin ja tapettiin metsäpolulla. Erityisesti sen jälkeen minua on pelottanut mennä metsään, ainakaan yksin. Pelkään myös karhuja. 

*Meidän

Vierailija
12/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia.

Vierailija
13/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään sieniä.

Vierailija
14/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään, että puu kaatuu päälle. Eiväthän puutkaan ole ikuisia, vaan lahoavat.

Vierailija
15/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele metsää sen kummemmin. Asun metsässä, se nyt vaan on tuossa. En toki halua että se mihinkään katoaa, peittää naapurii pois näkyviltä. 

Vierailija
16/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeällä vähän pelkään metsässä, mutta pääasiallisesti metsä rauhoittaa.

Vierailija
17/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuusmetsäni ovat muuttuneet tuulivoimateollisuusalueeksi, siis no-go tästä hamaan tulevaisuuteen 😪

Vierailija
18/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 ha talousmetsää

Tässä vastenmielinen ihmistyyppi demonstroimassa itseään.

Vierailija
19/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että inspiroi, koska jaksan tehdä metsissä töitä kaiket kesät, monet vuodet. Nytkin odotan, että vähän lämpenee vielä ennenkuin lähden liikkeelle. Ihan joskus vähän hirvittää, seudulla jossa risteilee karhunpolkua tai sellaisessa louhikossa, jossa askeleen lipsahdus voisi olla kohtalokas. Mutta vielä ei ole mitään tapahtunut, koputan puuta ja edelleen kuljen varovasti tai huudellen, että pysykää matalana karhut

Vierailija
20/35 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia tietysti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän