Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku kannattaa hallitusta?

Vierailija
25.07.2025 |

Ihanko vain periaattesta, vai eikö tajua hallituksen aiheuttaneen taantuman ja työttömyyttä, sekä konkursseja ihan omien toimiensa seurauksena?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen skeptinen miten paljon mikään hallitus on todellisuudessa vaikuttanut Suomen talouteen ja työllisyyteen. Mitä toimia jokin hallitus on tehty, millä olisi suoria vaikutuksia talouteen? 

Hallitus 2023: Luomme 100 000 uutta työpaikkaa!

Hallitus 2025: No eihän hallitus hyvänen aika mitään työpaikkoja luo! 

Sama virsi bensan hinnassa. Ennen vaaleja se oli muka Marin joka oli suunnilleen henkilökohtaisesti vastuussa asiasta. Euron bensaa oli tulossa heti kun saadaan persut hallitukseen. Nyt Riikkuli itkee kun ensimmäistä kertaa historiassa onkin tällainen asia kuin maailmanmarkkinahinnat.  

Vierailija
22/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Suomen kansa seisoo järkkymättä yhtenä rintamana hallituksen takana.

Tämä on epäsuosituin hallitus koskaan. Kannattajia enää reilu kolmasosa. 

Tietysti leikkaukset harmittaa teitä tukiloisia. Menkää töihin ja ansaitkaa itse omat rahanne.

Ai 70% kansasta on sun mielestä tukiloisia? Varohan vain, ettei napsahda omaan nilkkaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan lähinnä mm -politiikan vuoksi. Hallituksella on vielä pari vuotta aikaa tehdä muutoksia ja yrittää kääntää Suomen mm-linjaa, ennen kuin sdp pääsee ohjaksiin ja avaa itärajan ja nostaa pakolaiskiintiöt ja korottaa kehitysavun taas huimaksi. Samoin intersektionaaliset järjestöt pääsevät taas valtion rahoituksen piiriin ja kouluihin aletaan uudelleen tuutata sukupuolen moninaisuutta jne. Tykkään myös siitä, että tämä hallitus alkaa korjailemaan edellisen YEL-sotkua ja että verotusta alennettiin ja lapsivähennys tuotiin takaisin. 

Vierailija
24/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti epäsuosituin. Mutta Suomen hyvinvointi, viimeiset 20 vuotta on rahoitettu velkarahalla sen velan pelkät korot on 3 miljardia/ vuosi. Nyt on pakko leikata tai pitäisi ottaa vielä enemmän velkaa.

-eri

Vierailija
25/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun Petteri jyrähtää niin miehekkäästi.

Vierailija
26/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä kun ylisuuria tukia on leikattu.

Vierailija
27/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen skeptinen miten paljon mikään hallitus on todellisuudessa vaikuttanut Suomen talouteen ja työllisyyteen. Mitä toimia jokin hallitus on tehty, millä olisi suoria vaikutuksia talouteen? 

No, omalla kohdallani ainakin nykyhallitus on tehnyt sen, että säästän ihan kaikessa missä vaan pystyn. Niin paljon luoneet epävarmuutta, että koen taloudellista stressiä tulevaisuudesta. Monessa kulutuksessa olen palanut opiskeluaikojen rahankäyttöön. 

Niin ja olen siis töissä ja tuloni tulevat viennistä.

Vierailija
28/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, omalla kohdallani ainakin nykyhallitus on tehnyt sen, että säästän ihan kaikessa missä vaan pystyn. Niin paljon luoneet epävarmuutta, että koen taloudellista stressiä tulevaisuudesta. Monessa kulutuksessa olen palanut opiskeluaikojen rahankäyttöön. 

Aijaa mitä varten säästät ja mitä ihmeen epävarmuutta hallitus on luonut? Itselleni tämä hallitus ei ole aiheuttanut mitään tuollaista sinun tapaista reaktiota. Työskentelen duunarina teollisuudessa ja kannatan oikeistoa, sinä luultavasti kannatat vasemmistoa. 

Vierailija
29/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylisuuria tukia?

Vierailija
30/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti uskoo, että hallitus, siis ihan mikä tahansa hallitus, on aiheuttanut Suomeen työttömyyden ja taantuman, niin kyseessä on joko erittäin tyhmä tai erittäin hyväuskoinen henkilö. Pahimmassa tapauksessa molempia.

Jos haluaa jotain henkilöä syyttää talouden taantumasta, niin esim. herroilla Putin tai Trump ovat vaikuttaneet tilanteeseen moninkertaisesti hallitusta enemmän.

En lakkaa ihmettelemästä suomalaisten tyhmyyttä ja hyväuskoisuutta.

Vierailija
31/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa mitä varten säästät ja mitä ihmeen epävarmuutta hallitus on luonut? Itselleni tämä hallitus ei ole aiheuttanut mitään tuollaista sinun tapaista reaktiota. Työskentelen duunarina teollisuudessa ja kannatan oikeistoa, sinä luultavasti kannatat vasemmistoa. 

Duunarina teollisuudessa 😂 eli kaikista riskialttiimpaa! Varo vaan. 

Vierailija
32/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylisuuria tukia?

Esim asumistukea. Miksi minä pienipalkkainen työläinen joudun maksamaan veroja jotta joku työtön saa asumistukea että hän voi asua ylikalliissa asunnossa? 

Vierailija
33/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus 2023: Luomme 100 000 uutta työpaikkaa!

Hallitus 2025: No eihän hallitus hyvänen aika mitään työpaikkoja luo! 

Alisuoriutumista! Kaikille potkut ja uudet vaalit heti!

Vierailija
34/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskialttiimpia mille? Mitä sinä oikein höpötät? 

Vierailija
35/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat eduskuntavaalit ovat 2027. Kannattaa muistaa äänestää, jos haluaa vaikuttaa. Nykyinen hallitus on äänestäjien tahto.

Vierailija
36/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille, että saatat saada irtisanomislapun ihan koska tahansa. 

Vierailija
37/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hallitusta kannateta, hallitus valitaan tekemään työnsä.

Vierailija
38/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se aina ole ollut niin? Miten tämä liittyy nykyiseen hallitukseen? 

Ja tiedätkös, ei työnantaja irtisano työntekijää joka on tärkeä ja hyvä työntekijä yritykselle. 

Siksi ytk ja persut

Vierailija
39/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole koskaan ollutkaan työelämässä. Jos yrittäjä irtisanoo työntekijän joka tekee töissä työt hyvin niin kukas ne työt sitten tekee?

Vierailija
40/99 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan tätä hallitusta. Edellinen hallitus loi työpaikkoja julkiselle sektorille, mutta tämä ei ole kestävä ratkaiusu. Hyvä, että nykyhallitus uskaltaa puuttua tähän ja pienentäää julkisen talouden menoja. Harmi, että tämä näkyy pahiten pienituloisilla, mutta uskon, että tulevaisuudessa talouskasvaa, kun julkisen talouden menot pienenväåt ja veroja voi laskea entisestään ja ihmisillä on enemmän varaa kuluttuaa. Omaan tlaouteen hallitus ei ole aiheuttanut epävarmuutta. Tosin nyt kesällä matkailtu Suomessa ja Virossa vähemmän, kun kaikki on niin kallista. Kummasti on hotellien ja ravintoloiden hinnat noussut vuodessa niin Suomessa kuin Virossakin. Talviloma matkaa varatessa huomsin, että hallitus näköjään vaikuttaa möys Espanjaan, kun sielläkin on hinnat noussut valtavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän