Laihdunko jos syön näin?
Aamupalaksi vain kahvi, kuten yleensä muutenkin. Lounaaksi valmiskeitto, jossa 240 kcal ja kurkkua ja raejuustoa 100 kcal edestä. Välipalaksi kahvi ja omena ja leipäjuustoa 100 kcal verran. Päivällinen ja iltapala yhdistettynä valmiskeitto 300 kcal ja salaatti, jossa salaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia ja nokare kanaa tai kalaa. Eli päivässä max 100 kcal. Juomana vain vesi. Painan nyt 85 kg. En harrasta liikuntaa.
Kommentit (38)
Puolet tuosta riittää! Eipä ihme että oot läski
Vierailija kirjoitti:
tämän on pakko olla provo trolli
Ei ole. Miksi ihmeessä olisi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Puolet tuosta riittää! Eipä ihme että oot läski
NYT olet erehtynyt, eihän tuo syö yhtään mitään, jotain höpöhöpö kaupan "keittoa"
Vierailija kirjoitti:
Tee nyt edes keitto itse.
Olen kahden lapsen yh. En ehdi kokkailla itselleni evääksi lounaskeittoja termariin. Joudun joka tapauksessa laittamaan muutenkin niin usein lapsille ruokaa (ei keittoja) ja lisäksi on pyykit, kuskaukset päiväkotiin ja takaisin, työssäkäynti jne ja välillä pitää voida ihan vain olla lasten kanssa ja vaikka pelata ja leikkiä. On käytännössä pakko vetää lounaat kaupasta ostetuilla valmiilla eväillä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämän on pakko olla provo trolli
Ei ole. Miksi ihmeessä olisi?
Ap
No eihän tuossa ole mitään ruokaa edes, ei noilla liho
Onko totta, että jos syö liian vähän, saattaa lihoa?
Jos syö liian vähän, painon laskua estävät elimistön kompensaatiomekanismit aktivoituvat. Ne haluavat palauttaa painon takaisin lukemiin, joissa olisi turvallisempaa kohdata nälkä. Tällaisia mekanismeja ovat energiankulutuksen vähentyminen tai mielitekojen lisääntyminen.
Ilmiön taustalla on ihmislajin eloonjääminen. Vasta viimeisen 50 vuoden ajan meillä on ollut tarjolla riittävästi energiaa. Sitä ennen uhkana oli nälkäkuolema, minkä vuoksi elimistö varastoi energiaa tulevan varalle. Nyt tämä on kääntynyt meitä vastaan.
Laihduttaessa katoaa lähes väistämättä myös jonkin verran lihasta, jolloin perusaineenvaihdunta on vähän matalampi. Kun lihoo, lihas ei tule takaisin, ellei tee aktiivisesti työtä sen eteen. Lihas siis korvautuu rasvalla. Siksi laihdutuskuurit voivatkin lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kahden lapsen yh. En ehdi kokkailla itselleni evääksi lounaskeittoja termariin. Joudun joka tapauksessa laittamaan muutenkin niin usein lapsille ruokaa (ei keittoja) ja lisäksi on pyykit, kuskaukset päiväkotiin ja takaisin, työssäkäynti jne ja välillä pitää voida ihan vain olla lasten kanssa ja vaikka pelata ja leikkiä. On käytännössä pakko vetää lounaat kaupasta ostetuilla valmiilla eväillä. Ap
HERRAJJESTA! MIKSI haaskaat rahaa moiseen moskaan!
Otat ne lapset mukaan ruuantekoon ja hellan avaat joka tapauksessa, keitto takalevylle!
Pyykkikone pesee pyykit, penskat avuksi ripustukseen, hyvänen aikas!
Tekosyitä kaikki!
Tyypin 2 diabeteksen taustalla on usein metabolinen oireyhtymä, MBO. Aineenvaihdunnan häiriöiden vyyhti näkyy ulospäin keskivartalolihavuutena.
Metabolisessa oireyhtymässä on yhtä aikaa häiriö verensokerissa, verenpaineessa ja veren rasvoissa. Triglyseridien määrä on suurentunut ja HDL:n eli hyvän kolesterolin määrä pienentynyt, mikä lisää sydän- ja verisuonitautien vaaraa.
Kaksi ja puoli vuotta sitten Carola Malmivaara painoi 147 kiloa. Nyt painoa on puolet vähemmän, eikä hän tarvitse enää diabeteslääkkeitä.
https://www.apu.fi/artikkelit/metabolinen-oireyhtyma-carolan-tarina
Olen syönyt pääsiäisestä lähtien n 1100kcal ja laihtunut 3,5kg. Syön erittäin hyvin 2 isompaa ateriaa päivässä + aamupalan. Välipalana kahvi.
Lähtöpaino 73kg
Liian vähän syöminen laihduttaessa voi hidastaa aineenvaihduntaa ja saada kehon menemään säästöliekille, mikä vaikeuttaa painonpudotusta ja voi jopa aiheuttaa painonnousua. On tärkeää syödä riittävästi, jotta keho saa tarvitsemansa energian ja ravintoaineet. Liian tiukka kalorien vähentäminen ei ole kestävä ratkaisu pitkällä aikavälillä ja voi johtaa lihasmassan vähenemiseen ja aineenvaihdunnan hidastumiseen.
Tärkeintä olisi oppia syömään oikea määrä ei liikaa muttei liian vähänkään joillekin ihmisille se on ihan luontaista joillekin se on haasteellista.
Esim normaalipainoiset tuskin voivat syödä pizzaa kokonaan eli sekin rajoittaa syömässä käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat ne lapset mukaan ruuantekoon ja hellan avaat joka tapauksessa, keitto takalevylle!
Tekosyitä kaikki!
No ei AP ole ainoa kiireinen perheenäiti, joka turvautuu osalla aterioita eineksiin. Eikä siinä ole mitään pahaa. Lasten kanssa yhdessä vietetty aika on tärkeämpää kuin aikuisen ihmisen lounaan laatu.
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän syöminen laihduttaessa voi hidastaa aineenvaihduntaa ja saada kehon menemään säästöliekille, mikä vaikeuttaa painonpudotusta ja voi jopa aiheuttaa painonnousua. On tärkeää syödä riittävästi, jotta keho saa tarvitsemansa energian ja ravintoaineet. Liian tiukka kalorien vähentäminen ei ole kestävä ratkaisu pitkällä aikavälillä ja voi johtaa lihasmassan vähenemiseen ja aineenvaihdunnan hidastumiseen.
Tärkeintä olisi oppia syömään oikea määrä ei liikaa muttei liian vähänkään joillekin ihmisille se on ihan luontaista joillekin se on haasteellista.
Esim normaalipainoiset tuskin voivat syödä pizzaa kokonaan eli sekin rajoittaa syömässä käyntiä.
Mulle käy aina noin kun yrittää laihduttaa niin paino nousee useammalla kilolla vaikka kalorit ovat minimissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä kaikki!
No ei AP ole ainoa kiireinen perheenäiti, joka tur
Lasten kanssa yhdessä vietetty aika voi olla sitä ruuan laittoa. Se vasta on sitä laatuaikaa, lapsikin samalla oppii hyvän ravinnon tekemisen ilon ja tärkeyden.
Juu varmasti, mutta kilot palaavat kaksin kertaisina takaisin kun palaat normiruokailuun, ellet sitten aio olla lopun elämäsi kyseisellä ruokavaliolla. Ensinnäkin, saat ihan liian vähän energiaa ja kuituja päivässä ja miksi jätät aamupalan väliin? Eihän siellä kehossa ole mitään polttaa jos ei sinne anna ravintoa, sama suolen kanssa, kuitu pitää suolen toiminnassa.
Proteiinia paljon enemmän, se pitää kylläisenä. Keitä vaikka kananmunia edellisenä iltana evääksi. Broileria ei muodoissa, raejuustoa yms. Pakastekala suhteellisen edullista (sei).
Kun laitat lapsille ruokaa, tee sen verran enemmän että syöt siitä itsekin ja riittää vielä evääksi. Ihan sama aika menee.
https://www.myllynparas.fi/reseptit/kermainen-kanakeitto
https://yhteishyva.fi/ruoka-ja-reseptit/juhlavat-keitot-x-20-samettiset…
https://www.soppa365.fi/reseptit/kategoria/keitot
keittoja on tuhansia, unohda no ns "keitot" kaupasta