Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ah, mökki"loma" vihdoinkin ohi!

Vierailija
24.07.2025 |

Neljä tuskallista päivää mökillä. Ei ollut oma, menin kutsuttuna.

- ainoa terävä veitsi mitä torpasta löytyi, oli pieni sieniveitsi. Sillä sitten pilkottiin salaattiaineet ja muu mihin ruuanlaitossa voisi veistä tarvita.

- ruokaa tehtiin "kesäkeittiössä", eli jostain jämätavarasta kyhätyssä katoksessa, jossa oli yksilevyinen kaasuliesi. Pöytätaso siellä oli kasattu niin monesta osasta, että koskaan ei tiennyt mikä niistä irtoaa, jos ei tee liikeitä määrätyssä järjestyksessä.

- ulkohuusi oli tyhjennetty joskus vuosia sitten. Paskaa oli jo niin lähellä luukkua, että pohdin osuukohan miehillä pallit siihen istuessa... (kävin lopulta salaa kauempana metsässä pissalla ja isommalla hädällä).

- olisi pitänyt ottaa oma teltta mukaan, koska itse mökki oli noin 15 neliötä ja "aitta", josta minulle puhuttiinnetukäteen, oli saunan yhteydessä oleva vaja, jossa oli joku laveri ja ohut patja sekä kaikenlaisia lapioita, vesuri, kalastustarvikkeita jne. Jopa veneen perämoottori. Onneksi olin sentään ottanut oman makuupussin ja tyynyn.

- koska mökki oli niin pieni, ei siellä voinut olla vaan jatkuvasti oltiin ulkona 29 asteen helteessä. Istuttiin tosi epämukavilla tuoleilla, epätasaisessa maastossa selät kipeiksi. Päivällä paarmat kävivät kimppuun ja illalla  hyttyset. 

- en viitsinyt edes juoda oikein mitään, koska en olisi voinut selittää jatkuvaa metsässä ramppaamistani kusella käymisen vuoksi.

- ainoa positiivinen asia oli hyvä, puhdasvetinen järvi, jossa uin mahdollisimman paljon.

En ymmärrä, miksi kukaan haluaisi vapaaehtoisesti mökille?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä on vaikea uskoa niitä tarinoita, joissa joku menee väkisin toisen mökille. 

Väkisinmökkeily, harvinainen rikos

Vierailija
22/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit? Ja miksi jäit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas pikkuprinsessa kertoo kuinka etuoikeutettua elämää elää, sanomatta sitä. 

Eikös ne kesämökin omistajat elele etuoikeutettu elämää? Ei kaikilla ole varaa mökkiin, varsinkaan puhtaiden vesien rannalta

Vierailija
24/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ip on tallessa nooooin! Olette pidätetty ympäristörikoksesta Metsään kakkiminen

T: Poliisi Karhunen

Kuusimetsän poliisiasema

Mut jos Apllä onkin nokinenä?

Vierailija
25/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin vaan sinäkin olit siellä vapaaehtoisesti neljä päivää.😂😂😂😂

Normi aikuinen nyt kestää tuollaista epämukavuutta muutaman päivän ihan kohteliaisuudesta toista kohtaan, mutta oppii vastaisuuden varalle. Itse en enää mene ihmisten mökeille tai yökylään ylipäätään kuin ihan poikkeustapauksissa ja aina niin että korkeintaan yhdeksi yöksi. Joskus nuorempana tullut koettua ap:n kuvaileman kaltaisia tapauksia. 

Mutta siltikin vain typerys istuu vapaaehtoisesti muurahaispesässä neljä päivää ja valittaa, kun persettä polttaa. 

Vierailija
26/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tunkkaisista mökeistä. Siksi otan usein mukaan teltan ja muita retkeilyvarusteita.

Vierailija
27/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ymmärrä, miksi kukaan haluaisi vapaaehtoisesti mökille?"

Ihanko kaikilla mökeillä on just tuollaista?

Suurimmalla osalla on

Joo, sinun lähipiirissä kyllä.

Ihmiset eivät vain tajua, että se oma mökki vieraan silmin näyttää juuri tuolta mitä aloituksessa kuvataan.

Omalla mökillä tietää, että ensin pitää, esim. keittiössä tehdä asia x, ennen kuin voi tehdä asian y. Niihin oman mökin oloihin tavallaan sokeutuu

Kunnon mökki jossa on tilaa ja tilat kunnossa ei näytä tuollaiselta.

Vierailija
28/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä kamalaa. Sinuna olisin keksinyt tekosyyn ja lähtenyt pahoitellen yhden yön jälkeen pois.

En olisi kehdannut häipyä heti mutten olisi tuolla kestänyt kauan. Tärkeä lääkitys ikävä kyllä jäi kotiin tms.

Minulla on kiva mökki ja vähintään samaa tasoa kuin koti. Ei yhtään mitään vanhaa roinaa vie sinne, päinvastoin.

En sentään moittisi kaikkia mökkejä siksi, että moni on kyllä ankea ja tasoton. On tosi mukavaa uida rauhassa ja kiva, että sitä sentään oli tarjolla.

Hatunnosto kärsivällisyydestäsi. Minä tarvitsen ehdottoman minimissään vesivessan, sisäsuihkun ja sähköt, että edes lähden minnekään yöksi. 

Suomalaisilla on ankeus"fetissi". 

Vierailija
29/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa painajaiselta, aivan liian alkeelliset fasiliteetit porukan majoittamiseen. Tuohan on yhden hengen mökki. 

Vierailija
30/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ällöttävältä! Seuraavan kerran osaat ainakin kieltäytyä kutsusta. Luulisi ihmisten joilla on mahdollisuus omaan mökkiin, pitävän siitä hyvää huolta ja laittavan paikat nätiksi. Olisin varmaan lähtenyt kesken pois.

Varsinkin vanhempi sukupolvi mökkeili monesti just noin että pidettiin jotenkin kunniacasiana sitä että mitään uutta ja "hienoa" ei mökille hankittu vaan kaikki oli vähän sinne päin, tavara mikä oli kotona ollut käytössä ja hajonnut tai muuten vaihdettu parempaan niin se meni mökille koska sinne nyt kelpasi vähän huonompikin. Ja kaikki ei ole niin taitavia sisustajia tai asia ei edes niin kiinnosta edes kotioloissa, saati sitten mökillä.

Tämä tyyli on onneksi jäämässä historiaan mutta joillain perheillä se on kyllä vieläkin tapana. 

Vierailija
31/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä kamalaa. Sinuna olisin keksinyt tekosyyn ja lähtenyt pahoitellen yhden yön jälkeen pois.

En olisi kehdannut häipyä heti mutten olisi tuolla kestänyt kauan. Tärkeä lääkitys ikävä kyllä jäi kotiin tms.

Minulla on kiva mökki ja vähintään samaa tasoa kuin koti. Ei yhtään mitään vanhaa roinaa vie sinne, päinvastoin.

En sentään moittisi kaikkia mökkejä siksi, että moni on kyllä ankea ja tasoton. On tosi mukavaa uida rauhassa ja kiva, että sitä sentään oli tarjolla.

Hatunnosto kärsivällisyydestäsi. Minä tarvitsen ehdottoman minimissään vesivessan, sisäsuihkun ja sähköt, että edes lähden minnekään yöksi. 

Suomalaisilla on ankeus"fetissi". 

Hatunnosto tyhmyydestä? Miksi ihmeessä?

Vierailija
32/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä mökkejä, joilla ei ole Thermacelliä? Olen ollut tänä kesänä kahdella mökillä useaan otteeseen enkä ole hyttysiä nähnyt yhtään. Mulla on omakin laite aina mukana ihan varoiksi mutta ei ole tarvinnut,

Paarmoja riittää kyllä kun käy uimassa. 

Vierailija
33/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinutko AP pakotettiin sinne Porvooseen mökille, jollain aseella uhaten? Et mennyt vapaaehtoisesti? Et osannut itsenäisesti pois sieltä, kun kärvistelit 4 päivää? Vai pidettiinkö panttivankina? 

Vierailija
34/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normi aikuinen nyt kestää tuollaista epämukavuutta muutaman päivän ihan kohteliaisuudesta toista kohtaan, mutta oppii vastaisuuden varalle. Itse en enää mene ihmisten mökeille tai yökylään ylipäätään kuin ihan poikkeustapauksissa ja aina niin että korkeintaan yhdeksi yöksi. Joskus nuorempana tullut koettua ap:n kuvaileman kaltaisia tapauksia. 

Mutta siltikin vain typerys istuu vapaaehtoisesti muurahaispesässä neljä päivää ja valittaa, kun persettä polttaa. 

Kuten sanottua, normi aikuinen kestää pienen epämukavuuden muutaman päivän ajan. Ei se ole typeryyttä jos kyseessä ei ole tuon kummempi asia. 

Vierailija
35/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli, aikuinen osaa kohteliaasti vedota esim sairastumiseen ja poistua paikalta. 

Vierailija
36/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne kesämökin omistajat elele etuoikeutettu elämää? Ei kaikilla ole varaa mökkiin, varsinkaan puhtaiden vesien rannalta

Onko varaa sitten likaisten vesien rannalta?

Vierailija
37/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prinsessa, joka pelkäsi palliensa osuva huussin jätöksiin. No nykyään kyllä ihan mahdollista. 

Vierailija
38/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa painajaiselta, aivan liian alkeelliset fasiliteetit porukan majoittamiseen. Tuohan on yhden hengen mökki. 

Kuulostaa lähinnä kaatopaikalta. Mökki jota ei ole ollenkaan pidetty kunnossa. Ei ole normaalia että vessa on tuossa kunnossa. 

Oliko se mökin omistaja ihan sokea sen mökkinsä kunnolle? 

Vierailija
39/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis koittaa syyttää kutsujia siitä, että itse suostui lähtemään mökille...?

Vierailija
40/100 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mökkihullu alkoi jankuttamaan tyhmyydestä ja pakottamisesta.