Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun ympärileikkaukseen ahtautuneen esinahan takia.

Vierailija
24.07.2025 |

Minulla on aikuisiällä esinahka ruvennut ahtautumaan ja kiristämään, taakse ei saa enää vedettyä edes lepotilassa. Leikkaus on kuukauden päästä ja arvatkaa vaan pelottaako. 

Miten siis suomessa leikataan? Onko se kaikki pois vai tehdäänkö suomessa osittaisia ympärileikkauksia julkisella puolella? Kyselin urologilta onko tämä yleistä että aikuisia ympärileikataan niin hän sanoi että on se melko yleistä.

Mitkään kortisonivoiteet ei auttanut vaivaan. 

M31

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri virtsassa aiheuttaa tulehduksen esinahkaan. Kortisoni ei auta yhtään sen takia. Antibioottivoide poistaa tulehduksen, mutta myös diabetes pitää saada tasapainoon.

Tämä. Monet sokerilääkkeet poistaa sokeria virtsan mukana ja sitten tulehtuu elin. Ympärileikkaus eli esinahan kokonaan poisto poistaa toki ongelman eli esinahka ei tulehdu koska esinahkaa ei ole. 

Sokeria tulee virtsaan ilman sokeripoistajiakin, jos verensokeri ylittää 10 mmol/l.

Vierailija
42/46 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri virtsassa aiheuttaa tulehduksen esinahkaan. Kortisoni ei auta yhtään sen takia. Antibioottivoide poistaa tulehduksen, mutta myös diabetes pitää saada tasapainoon.

Tämä. Monet sokerilääkkeet poistaa sokeria virtsan mukana ja sitten tulehtuu elin. Ympärileikkaus eli esinahan kokonaan poisto poistaa toki ongelman eli esinahka ei tulehdu koska esinahkaa ei ole. 

Sokeria tulee virtsaan ilman sokeripoistajiakin, jos verensokeri ylittää 10 mmol/l.

Aivan uutta tietoa minulle. Aika korkeat sokerit on jos on noin kovat arvot. Minulla paasto arvot on noin 6 luokkaa ja ruuan jälkeiset välillä 5-8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan uutta tietoa minulle. Aika korkeat sokerit on jos on noin kovat arvot. Minulla paasto arvot on noin 6 luokkaa ja ruuan jälkeiset välillä 5-8.

Jos kakkostyypin diabetes on ollut pitkään hoitamaton, voi verensokeri nousta jopa yli 20 mmol/l. Haiman insuliinin tuotanto on hiipunut niin pahasti. Silloin sokeria on erittynyt virtsaan jo vuosien ajan.

Vierailija
44/46 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ensi viikolla peräaukon laajennusleikkaus.

Anukseni on kovasti tiukka enkä pysty ottamaan haluamani kokoista kankea sisään.

Toivottavasti tuo auttaa, onko joku käynyt kyseisessä leikkauksessa, kokemukset kiinnostaa.

Vierailija
45/46 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksielämän kannalta tuo on vain hyvä juttu. Puolisolleni on tehty ympärileikkaus samasta syystä kuin sinulle. Näin naisena arvostan, on paljon miellyttävämpää ottaa esim. suihin. Ei tarvitse pelätä mitään esinahan alla hautuvaa "juustoa".

Ympärileikattu penis on myös kauniimman näköinen.

Vierailija
46/46 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kortisoni.  Tilaa Temusta asetyylisalisyyli laastareita, ne auttaa.  Saa niitä täältäkin apteekista mutta kalliita.

Hyvä neuvo... tilaat temusta jotain lääkelaastareita mitkä liimaat heppiisi kiinni. Sen jälkeen ei tarvitse murehtia peniksen terveyttä koska se mätänee irti.