Älkää jooko päästäkö koirianne haistelemaan ihmisiä koska " se on ihan kiltti". Ihminen voi olla allerginen tai pelätä!
Koirakammoiselle mäyräkoirakin on baskervillen peto punaisine silmineen.
Kommentit (43)
Tänään jäätelökioskilla jollain naisella oli rotikka pitkässä löysässä hihnassa,olin jonossa kun jokin märkä tökkäsi jalkaan ja kun katsoin alas,totesin rotikan tulleen moikkamaan. No ei siinä mitään, juttelin sille ja rapsuttelin hetken.
Mutta entä jos olisi pelännytkin koiria? Alkanut huutaa hysteerisesti ja säikyttänyt kaikki? Myös koiran joka luultavasti peloissaan olisi purrut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin loppuisi jos ihmiset potkaisisi sitä vierasta koiraa. Kerta ei ymmärretä että koiraa ei saa viedä lähelle vierasta ilman tämän lupaa niin paras tapa on aiheuttaa pelkoa koiranomistajalle.
Olet harvinaisen sairas yksilö. Ei ole koiran vika, jos omistaja ei osaa sitä kouluttaa. Pitäisikö sinuakin mielestäsi potkia, että oppisit olemaan?
Omistaja on vastuussa koirastaan jos ei pidä siitä huolta niin hän sairas yksilö. Minä taas puolustan itseäni.
No potkaise sitten sitä omistajaa, älä sitä eläintä. Ja sitten ihmetellään kun mukulat rääkkää eläimiä jos vanhemmatkin niin tekevät.
"Ja sitten ihmetellään kun.." sanoo kirjoittaja joka kehoittaa potkimaan muita?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin loppuisi jos ihmiset potkaisisi sitä vierasta koiraa. Kerta ei ymmärretä että koiraa ei saa viedä lähelle vierasta ilman tämän lupaa niin paras tapa on aiheuttaa pelkoa koiranomistajalle.
Meillä päin on koiranomistaja, joka päästi koiransa aina ihmisten lähelle. Kaikkien ihmisten, myös pienten lasten. Koira oli joko irti tai pitkässä flexissä. Vilkas iso koira, joka hyppi ihmisiä päin, ja sai lapset ja vanhukset monet kerrat kaatumaan. Omat housuni rikkoontuivat koiran kynsistä. Vain ajan kysymys milloin se puraisisi jotain kunnolla, lapsia oli jo näykkinyt. Puhe ei omistajaan tehonnut, joten oli pakko ottaa kova keino käyttöön - erään kerran leikkipuistossa, kun koira taas vapaana juoksi minua päin, huusin omistajalle että jos koira tulee mun jalkoihini, niin potkaisen sitä. Omistaja lässytti että älä nyt, se on kiltti koira, kaikkien kaveri. Joten minä sitten ensin polkaisin maata koiran edessä näyttääkseni omistajalle, että olen tosissani. "Heeii älä viitsi, se vaan haluaa tervehtiä." Ei tehonnut, joten potkaisin koiraa kevyesti. Koira ulvahti eniten säikähdystään, ja juoksi omistajansa jalkoihin. Eipä ole sen jälkeen lähtenyt kauas omistajansa luota! Yksi ainoa kerta, kun sitä koiraa kasvatettiin, ja heti meni oppi perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet harvinaisen sairas yksilö. Ei ole koiran vika, jos omistaja ei osaa sitä kouluttaa. Pitäisikö sinuakin mielestäsi potkia, että oppisit olemaan?
Omistaja on vastuussa koirastaan jos ei pidä siitä huolta niin hän sairas yksilö. Minä taas puolustan itseäni.
No potkaise sitten sitä omistajaa, älä sitä eläintä. Ja sitten ihmetellään kun mukulat rääkkää eläimiä jos vanhemmatkin niin tekevät.
"Ja sitten ihmetellään kun.." sanoo kirjoittaja joka kehoitt
No jos tämän koiranpotkijan nyt pitää jotain potkia, niin potkisi sitten asian syypäätä.
Vierailija kirjoitti:
Mene terapiaan, ap.
Mene itse terapiaan. En minäkään tykkää yhtään, jos joku koira tulee haistelemaan pers että, hyppii päälle likaisilla tassuilla, nyl kyt tää jalkaa... Jos koiranomistaja on itse elikkonsa lumoissa, ei se tosiaankaan tarkoita että kaikki ovat siitä yhtä fiiliksissä. Minuakin on purrut "kiltti koira, joka ei koskaan ole purru ketään".
Oikaisen tässä vähän kaikkien koirafanien ajatuksia, varmaan tulee ala peukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käymällä viattoman luontokappaleen kimppuun, kun et reppana kykene ihmisten eli tässä tapauksessa koiranomistajien kanssa kommunikoimaan? Mutta avohoitopotilaalle on turha selittää ja eiköhän nämä jutut voi jättää muutenkin omaan arvoonsa, sillä tuskinpa sinusta on muuhun kuin uhoamaan palstalla neljän seinän sisällä. Sääliksihän sinä käyt, sillä kukapa tahtoisi mt-potilaaksi syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin on koiranomistaja, joka päästi koiransa aina ihmisten lähelle. Kaikkien ihmisten, myös pienten lasten. Koira oli joko irti tai pitkässä flexissä. Vilkas iso koira, joka hyppi ihmisiä päin, ja sai lapset ja vanhukset monet kerrat kaatumaan. Omat housuni rikkoontuivat koiran kynsistä. Vain ajan kysymys milloin se puraisisi jotain kunnolla, lapsia oli jo näykkinyt. Puhe ei omistajaan tehonnut, joten oli pakko ottaa kova keino käyttöön - erään kerran leikkipuistossa, kun koira taas vapaana juoksi minua päin, huusin omistajalle että jos koira tulee mun jalkoihini, niin potkaisen sitä. Omistaja lässytti että älä nyt, se on kiltti koira, kaikkien kaveri. Joten minä sitten en
Olet idiootti. Se koira olisi saattanut pelästyä ja purra, sitten olisit syyttänyt kun se koira hyökkäsi. Mutta idiootti oli myös se omistaja.
Sitten ihmetellään lihapullia luonnossa.
Minulla on kissa valjaissa mukana, se kyllä hyppii silmille sitä joka tulee liian lähelle. Ja voin kertoa että tekee häijyä. Reaktionopeus on jotain muuta kuin koiralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihan aLleRgInEn. Voi kyynel😢.
Kyllä. Me allergiset emme halua saada ihottumaa sinun ihanan mussukkasi syljestä tai umpeen turvonneita silmiä karvoista/hilseestä.
Mitä se mua kiinnostaisi sun vammaisuutesi?
Olet oikeassa AP. Tästä on pitänyt avautua on itsekin monesti.
Lopputulos on se, että ihmiset ovat aika tyhmiä.
Olen kahdesti nostanut jalan kuin potkaistakseni, kun koira on päästetty lähelleni ilman huolen häivää. Omistajat oppi kerrasta pitämään koiransa lähellään. Olen todella koirakammoinen, koska minua on purtu yllättäen nuoruudessa ilman mitään provosointia tai kontaktia koiraan. Vika on omistajissa, ei niinkään koirissa. Saatte vihata, mutta se on itsesuojeluvaisto ja tulee automaattisesti näiden huonojen kokemusten vuoksi.
Koiraihmisiä pitäisi saada vetää turpaan ilman syytteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koiralle pitäisi kostaa huonon omistajan käytös?
Omistaja on vastuussa koirasta. Jos lyön omistajaa turpaan niin saan syytteen jos taas potkasen koiraa niin se on eri asia. Kannattaa jatkossa miettiä pitäisikö vaikka valvoa millaisille ihmisille annetaan koira.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran kommentoin, että mäyräkoira aiheuttaa tilastojen mukaan eniten vahinkoja omistajilleen. Vaikka on pienikokoinen, purentakalusto ja puruvoima on samanlainen kuin esim saksanpaimenkoiralla. Ja metsästysviettinen. Moni isompi koira on paljon säyseämpi. Terkuin mäyräkoiran omistaja.
Millaisella koiralla ei ole metsästysviettiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin on koiranomistaja, joka päästi koiransa aina ihmisten lähelle. Kaikkien ihmisten, myös pienten lasten. Koira oli joko irti tai pitkässä flexissä. Vilkas iso koira, joka hyppi ihmisiä päin, ja sai lapset ja vanhukset monet kerrat kaatumaan. Omat housuni rikkoontuivat koiran kynsistä. Vain ajan kysymys milloin se puraisisi jotain kunnolla, lapsia oli jo näykkinyt. Puhe ei omistajaan tehonnut, joten oli pakko ottaa kova keino käyttöön - erään kerran leikkipuistossa, kun koira taas vapaana juoksi minua päin, huusin omistajalle että jos koira tulee mun jalkoihini, niin potkaisen sitä. Omistaja lässytti että älä nyt, se on kiltti koira, kaikkien kaveri. Joten minä sitten en
koiraa ei saa viedä leikki puistoon saati päästää vapaaksi. BTW vapaana oleva koira joka ei ole sille tarkoitetussa paikassa kuten pihassa tai koirapuistossa voidaan katsoa villiintyneeksi jolloin hätävarjeluun vedoten koiran voi lopettaa välittömästi siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja sitten
En potki ihmisiä koska se on pahoinpitely. Vaarallisia esineitä ja eläimiä voi potkia vedoten itsepuolustukseen.
Minua ahdistaa, jos joku tuppautuu ilman lupaa genitaaleilleni tai persreiälleni. Oli se sitten ihminen tai eläin.