Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskisuomalainen: Varo lemmikkiäsi! Koira aiheutti naisen kuoleman yhdellä lipaisulla

Vierailija
24.07.2025 |

Koiran lipaisu aiheutti 83-vuotiaan naisen kuoleman Britanniassa. Nainen sai ensin haavan jalkaansa kotonaan, minkä jälkeen hänen tyttärensä koira lipaisi haavaa. Seuraavana päivänä nainen vietiin sairaalaan, jossa todettiin bakteerin aiheuttama tulehdus. Lääketieteellisestä hoidosta huolimatta hän kuoli verenmyrkytykseen muutaman päivän kuluttua. Kuolinsyyksi todettiin lemmikkien suussa yleinen multocida-bakteeri-infektio.

Aina ne lemmikit muka niin "ihania ja vaarattomia". Tässä jälleen yksi todiste siitä, miten vaarallista koirien kanssa oikeasti voi olla, vaikka kuinka omistajat yrittävät asiaa vähätellä. Koirat kuuluvat ulos, eivät ihmisten haavoja nuolemaan! Milloin ihmiset ymmärtävät, että eläimet ja hygienia eivät sovi yhteen?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut susia 1900 luvulla. Aidot täysveriset sudet (ei koirien DNA) ovat vaan niin mahdottoman arkoja että ensinnäkin niitä on vaikea nähdä ja toisekseen ne liikkuvat ihmisistä poispäin.

Googleta koirasusi ja kerro miten sinä erotat puhdaslajisen suden ja koirasuden? Miten erotat? Odotan vastaustasi.

Vierailija
82/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro montako tapausta noita on ollut Suomessa ja vertaa väkilukuun kulloisena ajankohtana. Väkiluvun voit selvittää kyseisenä päivänä ja vuonna. Hyvin pieni mahdollisuus kuolla koiran nuolennan aiheuttamaan verenmyrkytykseen.

Mulla oli paripymppisenä verenmyrkytys jonka sain ruosteisesta naulasta. Verenmyrkytys on vanhan kansan nimitys imusuonentulehdukselle. Sain sen ranteeseen. Yhtä hyvin olisin voinut kuollakin, mutta sain lääkettä siihen. Haavasta meni juova ja oli melkei kainalossa.

Paljon todennäköisempää vaikka harvinaista on kuolla lentokoneen syöksyssä tai palaessa, talon palaessa, skuuttilautaillen, ratsastaen, syöksylaskien. ralliautoillen tai tavallisella automatkalla, kovaan kuumeeseen jne. kuin lemmikkieläimen lipaisuun. 

Ihmisen lipaisuunkin voi kuolla jos ihminen kantaa jotain vaarallista bakteeria tai virusta suussaan ja nuolee toisen ihmisen haavaan. Sekin on yhtä harvinaista kuin lemmikin lipaisuun menehtym

Älä puolustele niitä rakkeja! Hyväksy tapahtunut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä juttu. Mutta ihminen tarvitsee altistusta elämässään bakteereille ja muulle. Joko iän vuoksi tai sairauden takia vastustuskyvyn menettänyt ihminen voi kuolla ihan perusbakteerin aiheuttamaan sepsikseen. Myös terve ihminen. Ruusun piikistä voit saada haavan, multapussista legionellan. Virtsatietulehdus tai keuhkokuume voi johtaa sepsikseen. Koiran suussa toki elää vaarallisia bakteereita, siksi puremat ja hammashaavat tulee puhdistaa aina hyvin ja hakeutua herkästi hoitoon. Mutta noin muuten, en jaksa panikoida. Mitä tahansa voi tapahtua koska tahansa. 

Sinäkin voi pudota puusta milloin vain.

Vierailija
84/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleistät ihmisiä noin. Ei kaikki ajattele samalla tavalla kuin sinä luulet? Onko sulla joku eläin- ja ötökkäfobia. Pelkäät varmaan hämähäkkejä. Varo, kun ostat banaaneja koko tertun. Mulle tosi iso hämähäkki huoneeseen. Se kaiveli mun suuta. Puhalsin ja se katosi. Yhtenä iltana se oli mun sängyn yläpuolella odottamassa. Listin sen. Se oli aivan kun mustaleski, mutta voi olla että oli valemustaleski. Se oli tosi iso pallomainen, musta ja sillä oli vahvat pitkät mustat jalat ilman niitä joillekkin hämähäkeille ominaisia karvoja jaloissa. Googletin sen ja siitä on kuva vieläkin. Tottakai listin sen kun piti päästä nukkumaan ja se on vieraslaji Suomessa. Susi taas kuuluu Suomen luontoon ja on rauhoitettu. Häirikkö koirasudet taas eivät ole rauhoitettu. Vain DNA tutkimus paljastaa kumpi on kyseessä.

Tarkista appelsiinit ja banaanit tarkkaan ulkolaisten hämähäkkien varalta. Ja tee punkkitarkastus illalla.

Vierailija
85/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ympäristöongelma on tupakantumppi. Hirveet määrät luonnossa, maalla, vesistöissä, merielävien mahalaukussa. Myrkyttävät lintuja ja muista eläimiä maalla ja merellä, järvissä, lammissa jne.

Lukekaa vaikka. Koirankakka sentään maatuu, mutta tupakantumppi ei maadu. Lisäksi vesistöön pääsee myrkkyjä ja luonnon pieneläimiin, mm. lintuihin. Lisäksi tupakka-aines on vieraslaji Suomeen luontoon jätettynä. Ja yli 400 haitallista aineosaa, joista yli 200 varmuudella aiheuttaa syöpää. Lukemattomia määriä ennenaikaisia kuolemia niin tupakoimattomilla kuin tupakoitsijoilla.

Älkää syyttäkö koiraa tai muitakaan eläimiä. Lemmikin suu on hyvä tarkistaa eläinlääkärillä ja pitää puhtaana ja suosia kotimaan kasvatteja, se on turvallisempaa. 

Koiranpaskaa ei ole tarkoitettu jätettäväksi maatumaan pyöräteiden varteen vaan omistajan on kerättävä! Vit-tu minkä työmaan jätätte koirapaskoineen kun lapsi siihen kävellessään astuu. Luulette olevanne rakkeinenne niin mahtavia suuria että!

Vierailija
86/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvitse hyväksyä kun mulla ei ole koiria ja kohtaamani sudet ovat pelänneet minua vaikka ensimmäisen kohtasin kalliolla istuen yksin repun kanssa 13 vuotiaana ja toisen kohtasin talvella jäällä. Lumeen jäi verijäljet ja se ontui. Kalliolla olevaa sutta maanittelin luokse kun se kiersi minua. Kun maanittelin, se otti etäyttä ja kun olin hiljaa se läheni. En kääntänyt sille selkää, vaan maanittelin. Muristen kiersi muutaman kerran ja lähti. Voi olla että se kalliolla ollut susi oli koirasusi. Toiseen suteen oli matkaa 100m, sitten pian 200m ja sitten se hävisi pikkuhiljaa ettei sitä näkynyt. Jäätä pitkin se kulki kun rannan puolella oli asutusta ja jyrkkää kalliota.

Suomen sudet on suomen susia. Ulkomaiset sudet ovat vähän eri näköisiä ja oman kotimaansa susia.

Googleta "koirasudet". Koirasudet ovat susia vaarallisempia.

Vierailija
87/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koiraa tai koiria, mutta yllättävän monet jotka tunnen kerää koiransa kakat ja vieläpä jonkun toisten koirien keräämättä jättämät kasat.

Ei siis tarvitse toistaa samaa sanomaa useaan kertaan, kun ei ole koiria ja itse käytän sisävessaa. Olempahan nähnyt ihmisten kakkivan ja kusevan toisten pihoille ja yleisille paikoille, porttikongin suojiin, talojen nurkille jne. humalassa tms. kun ei viitsi maksaa yleisistä vessoista tai sitten rahat on menny ties minne.

EI siis koiria, enkä hanki. Rauhoitu. 

Vierailija
88/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koiraa tai koiria, mutta yllättävän monet jotka tunnen kerää koiransa kakat ja vieläpä jonkun toisten koirien keräämättä jättämät kasat.

Ei siis tarvitse toistaa samaa sanomaa useaan kertaan, kun ei ole koiria ja itse käytän sisävessaa. Olempahan nähnyt ihmisten kakkivan ja kusevan toisten pihoille ja yleisille paikoille, porttikongin suojiin, talojen nurkille jne. humalassa tms. kun ei viitsi maksaa yleisistä vessoista tai sitten rahat on menny ties minne.

EI siis koiria, enkä hanki. Rauhoitu. 

Yksin poriset ja pyydät rauhoittumaan 😅

Vierailija
89/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

öhöm. Miten tämä vaikuttaa sinun elämääsi ja miksi minun pitäisi hyväksyä tapahtuma koirattomana ihmisenä ja ajatella sitä joka hetki? Ajatteletko itse sitä koko ajan. Ehkä kannattaisi kertoa tuskasi ihan ammattinsa osaavalle ihmiselle kun jankata täällä  ja lietsoa hysteriaa ja peloitella jotain ihmisiä jotka saattavat olla entistä pelokkaampia lietsontasi jälkeen.

Tee lista kaikista sinua peloittavista asioista ja mieti kannattaako pelätä vai kannattaako USKALTAA ELÄÄ.

Laske todennäköisyys tapahtumalle. Muista että perehtyä koitasusien ja susien oikeaan käyttäytymiseen.

Muista että jos joku tekee sinulle vääryyttä, älä yleistä ja ala vihata jokaista ihmistä. Älä ajattele mustavalkoisesti. Kasva aikuisten oikeesti aikuiseksi.

Älä ikinä juokse pakoon Karhua, Koiraa, Koirasutta tai muutenkaan petoeläintä, sillä silloin voi herätä saalistusvietti. Olen kohdannut karhun hyvin läheltä kesällä 15 vuotiaana, perääntynyt takaperin kävellen hyvin hitaasti. Vanha iso uroskarhu on tullut minusta katsoen luoteesta kaakkoon  hyvin läheltä.Peräännyin hyvin hitaasti tukkipinon taakse, jonka takaa olin hetki sitten tullut mutkaiselta metsätieltä kohti metsäpolkua, traktorin tekemää. Olipa kokemus. Siitä on jo aikaa. Eikä vielä kaikki, mutta se jääkööt ajast ikuisuuteen.

Vierailija
90/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustele, mutta haluan FAKTAT pöytään, eikä mitään höpöhöpö juttuja, keksittyjä. Sitä ne ovat jollet voi todistaa DNA perusteella, että kyseessä on aidot oikeat sudet eikä koirarodut joissa on puolet tai neljännes sutta.

Esim. Tampereen suunnalla oli n. reilu 30 vuotta sitten koirasuden lauma joka käsitti 30 yksilöä. Suden perimässä oli mm. grönlanninkoiraa, huskya ym. rotua joissa oli suden sekoitusta. 

Todista siis että ne ovat puhtaita susia, eikä koirasusia.

Faktat, kiitos!

Vierailija
91/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siksi ei ihminen takalistoaan nuole kun ei yletä, ainakaan itse.

Vierailija
92/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vastaväittelyyn. Tosin jankkaa ja väittelee sitä samaa, eli ei mitään oikeita FAKTOJA pysty laittamaan.

Ei toi kaikki oo mun näpyttelemää tekstiä.

Etkö muuta keksi. Laita ne faktat.

Ja miten erotat kissan, koiran, ihmisen ja karhun kakat toisistaan? Jos wc-paperia ei satu olemaan siinä hollilla?

Vierailija
93/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirilla ja ihmisillä on samoja sairauksia. Myös psyykkisiä. Yhtä lailla ihmisiä sekoaa kuin koiria. Ihmisten sekoamisista olemme saaneet vastakin lukea ikäviä tapahtumia. Ne jätän rauhaan, en halua avata heidän haavojaan. En puutu tämän enempää tapauksiin. Sanoisin, että ihmisen teot ovat kärjessä jos vertaa eläimiin. Sodat ym. tapahtumat ovat todiste.

Toivotaan, ettei Suomeen tule rescuekoirien mukana rabiesta tai muita loisia mitä Suomessa ei vielä ole tai ei pitäisi olla. Nykyajasta en ole niin varma.

Vierailija
94/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lemmikin hankinnassa pitää kerätä tietoa eläimen elintavoista, sairauksista ja mahdollisista vaaratilanteista puolin ja toisin. Yhtä tuttua puri koira, ja heti kuumeen noustessa lähti päivystykseen. Verenmyrkytys oli, mutta selvisi. 

Vierailija
95/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin aloitukseen käytit taas hyvän tovin elämästäsi, vaikka kaikki mahdollisuudet tehdä jotain hyödyllistä. Tällaisten asioiden takia naiset ottavat mieluummin koiran kuin miehen. Vaikka ne tekisivät jotain täysin hyödytöntä, ainakin näyttävät samalla söpöltä. 

Muista nuolettaa tuherosi haavat...

Vierailija
96/96 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän sut omaan arvoosi mulle arvottomaan, enhän sua tunne ja ei niin välikskään. Mulle oot merkityksetön.

Pieni ihminen. Varaa petrata henkistä kehitystä ja värittää vähän sitä mustavalkoisuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi