Aurinkomatkat
Onko Aurinkomatkalaisia linjoilla? Kerro oma vinkkisi, mikä hotelli ja kohde on suosikkisi! Perusteluja myös mukava kuulla, pidätkö enemmän lomakylistä vai haluatko yhdistää ranta- ja kaupunkiloman.
Vinkkejä kaivataan mihin kannattaisi varata matka! (Itse matkustan perheen kesken)
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lahjakorttia, pidän vain pakettimatkoista! Kiitos vastauksista, lisää ehdotuksia saa antaa.
Okei. Olen eri vastaaja. Minä pidän välillä omatoimimatkoista, etenkin harvinaisempiin paikkoihin, ja välillä otan paketin, koska se on helppo. Aurinkomatkoilla on oikein kiva esimerkiksi Kyproksella Limassolin Four Seasons. Sinne voi ottaa huoletta myös aterioita, koska on hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Portugali huoneistohotellissa, jossa on iso kauppa lähellä. Atlantti on mukavan viileä virkistäytymiseen. Ruokaa kannattaa tehdä itse ainakin jonkin verran, kaupoissa ruoka on edullista ja hyvää ja voi maistaa paikallisia herkkuja, ravintoloissa ruoka on pääasiassa mautonta perusmättöä ranskalaisia ja mautonta sitkeää luista lihaa/kanaa/kalaa.
Täh? Me ollaan varman otu ihan eri Portugalissa kun ollaan saatu tosi hyvää ruokaa. Porton seudulla ainakin on erinomaisia ravintoloita, pohjooisessa on jopa Michelin-luokiteltuja. Missään Algarven turistipaikoissa ei olla käyty.
Aurinkomatkoilla on hyvät asiakaskokemuskertomukset. Niitä vaan käymään läpi. Eivät edes sensuroi vastauksia. Olen antanut paljon negaakin ja kaikki on julkaistu. Itse valitsen kohteet aina retkien mukaan. Aurinkomatkoilla mielestäni parhaimmat ja laajimmat valikoimat. Kaikki hotellit missä olen ollut, on ollut hyviä. Varaan vain 4 ja 5 tähden hotelleja puolihoidolla tai all inclusive. Hinnassa näkyy sitten tietenkin kaikki.
Tällä hetkellä Aurinkomatkat arveluttaa lähinnä Finnairin jatkuvien lakkojen takia. Se kun lisätään vielä Hki-Vantaan työntekijöiden lakkoiluihin talvilomakaudella, voi olla aika fifty-sixty että päästäänkö lopulta matkaan.
Me oltiin tyttären kanssa viime vuonna Kyproksella ja tänä kesänä oltiin Turkissa. Kummatkin oli onnistuneita matkoja ja siis Aurinkomatkojen kautta oltiin kummallakin reissulla.
En osaa varata matkaa niin en voi matkustaa nyyh
Ranta- ja kaupunkiloman yhdistäminen on minusta kiva silloin, jos on reittilennot johonkin kaupunkiin, missä on hyvä shoppailla tai on paljon kultturia ja nähtävää. Esimerkiksi jos menee Aasian suuntaan, niin Bangkok on varmaan yksi maailman parhaista shoppailupaikoista ja muutenkin hieno kaupunki, niin siellä mielellään pysähtyy pariksi päiväksi.
Koska tykkään lämmöstä ja tasokkaista hotelleista, mutta en halua maksaa luksuksestakaan maltaita, niin Aasian puoli sopii muutenkin minulle paremmin kuin Kanaria tai Välimeri, jotka on usein jotenkin väsähtäneitä ja keskinkertaisia, eivätkä niin tarjoa elämystä. Toki niissäkin on poikkeuksia, ja hienoja paikkoja, mutta ne on kalliita.
Yksi minun suosikkeja on Centara Grand Beach Resort & Villas Hua Hinissa Thaimaassa. Aivan super ihana paikka. Bangkokin lentokentältä on kohtalaisen lyhyt matka, ja vaikka hotelli ei ole aivan keskustassa, se on lähellä isoa ostoskeskusta ja keskustaankin kyllä pääsee helposti.
Ilmastonmuutos lomaile kestävämmin, älä lennä pitkiä lentoja huviksesi.
Minä en jaksa innostua turistirysistä. Sinänsä ei haittaa, jos jonkin verran turistejakin on, koska silloin on yleensä myös hyvin palveluja, kunhan ei ole liiaksi asti, niin että taso laskee. Suurin osa Aurinkomatkoista on just vain turistirysiin. Odotan lomalta, että saisi olla jotain vähän aidompaa ja paikallisempaa, tai toisena vaihtoehtona aivan täyttä luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos lomaile kestävämmin, älä lennä pitkiä lentoja huviksesi.
Bangkokiin mennään reittilennolla, se on joukkoliikennettä ja lennettäisi joka tapauksessa. Siitä tulee itse asiassa paljon vähemmän päästöjä henkeä kohti kuin autoilusta, ja Finnair myös kompensoi reittilentojen päästöt. Mutta nuo Välimeren ja Phuketin lennot on tilauslentoja, joita lennetään vain turisteja varten. Ne on niitä, jotka kuormittavat ympäristöä.
Hei! Olisiko vinkkiä antaa, mikä neljän tai viiden tähden all inclusive hotelli on ollut hyvä? Kiinnostaisi kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkomatkoilla on hyvät asiakaskokemuskertomukset. Niitä vaan käymään läpi. Eivät edes sensuroi vastauksia. Olen antanut paljon negaakin ja kaikki on julkaistu. Itse valitsen kohteet aina retkien mukaan. Aurinkomatkoilla mielestäni parhaimmat ja laajimmat valikoimat. Kaikki hotellit missä olen ollut, on ollut hyviä. Varaan vain 4 ja 5 tähden hotelleja puolihoidolla tai all inclusive. Hinnassa näkyy sitten tietenkin kaikki.
Siis tätä tarkoitin, onko hyviä hotellivinkkejä? Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa innostua turistirysistä. Sinänsä ei haittaa, jos jonkin verran turistejakin on, koska silloin on yleensä myös hyvin palveluja, kunhan ei ole liiaksi asti, niin että taso laskee. Suurin osa Aurinkomatkoista on just vain turistirysiin. Odotan lomalta, että saisi olla jotain vähän aidompaa ja paikallisempaa, tai toisena vaihtoehtona aivan täyttä luksusta.
Mä nyt lähinnä käyn Kreikassa, ja tosiaan AM on aika suppea valikoima kun vertaa vaikka Apollomatkoihin. Toki missä vaan pääsee nopeasti poiskin ihan pahimmista "rysistä", toisaalta mä en koe vaikkapa Rodoksella olevani missään rysässä kun en harrasta niitä (allinc) reservaatteja.
Mä taas mietin, että Aurinkomatkat on parempi kuin Apollomatkat! Mutta selailen yleensä all inclusive lomia.
Miksi juuri aurinkomatkat?