Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun naiskaveri sanoi, ettei se tiedä kaikkea ehkäisymenetelmistä. Onko se normaalia?

Vierailija
24.07.2025 |

Hän ei tiedä, mitä ehkäisymenetelmiä naisille on olemassa, mistä voi kysyä neuvoa tai missä niitä saa käyttöön. Eikö kouluissa opeteta näitä perustietoja kaikille?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä hyväksesi,ja nussi paljaalla..oppii sitten ajastaan..

Vierailija
2/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko hän oikeasti Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia

Vierailija
4/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan ja lisäksi naiset käy gynellä nuoresta asti. Papakoe otetaan jo teini-iässä ensimmäisen kerran. Tietoa tulee joka tuutista.

Vierailija
5/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaetaan ja lisäksi naiset käy gynellä nuoresta asti. Papakoe otetaan jo teini-iässä ensimmäisen kerran. Tietoa tulee joka tuutista.

Miten niin että naiset kävisivät gynellä nuoresta asti?

Vierailija
6/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla äiti?

Vierailija
7/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu henkisesti tulemaan isäksi tai ainakin elatusvelvolliseksi. Kannattaako noin viisaan naisen kanssa jatkaa.

Vierailija
8/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaudu henkisesti tulemaan isäksi tai ainakin elatusvelvolliseksi. Kannattaako noin viisaan naisen kanssa jatkaa?

Vierailija
9/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla äiti?

Ehkäisyn saa yleislääkäriltä. Gynelle ei ole tarvetta, jos ei tule gynekologisia vaivoja.

Vierailija
10/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella olisin vastannut, että nainen on vain tarkka puheistaan. Elämäntyönään ehkäisymenetelmiin perehtynyt asiantuntijakaan tuskin sanoisi tietävänsä ehkäisymenetelmistä k a i k e n.  

Vierailija
11/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysasema on maksuton. Terveydenhoitaja neuvoo. Siellä on myös ehkäisyneuvola.

Vierailija
12/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran opetetaan kaikille ja täten sinäkin tiedät kaiken kaikista ehkäisymenetelmistä, niin mikset itse valista häntä omilla tiedoillasi?

Vierailija
13/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan tiedä vaikkapa ehkäisyvaahdosta tai pessaarista kauheasti. Kummankaan käyttö ei jo simppeleiden perustietojen perusteella tuntunut omalta jutulta, joten näiden osalta koulussa kerrotut perustiedotkin ovat unohtuneet. En myöskään muista aktiivisesti eroja eri hormoniehkäisyjen välillä, koska jossain vaiheessa totesin ettei myöskään hormonaalinen ehkäisy ole mun juttu.

Ja jos on vakisuhteessa ja joku itselle sopiva ehkäisymenetelmä on löytynyt, miksi pitäisi tietää/muistaa kaikesta muustakin kaikki? Asioita unohtuukin vuosien aikana.

Vierailija
14/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveysasema on maksuton. Terveydenhoitaja neuvoo. Siellä on myös ehkäisyneuvola.

Ehkäisyneuvoloita ei ole läheskään kaikkialla. Myöskään terveysasema ei ole maksuton monellakaan paikkakunnalla.

Vierailija
15/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon perusteella olisin vastannut, että nainen on vain tarkka puheistaan. Elämäntyönään ehkäisymenetelmiin perehtynyt asiantuntijakaan tuskin sanoisi tietävänsä ehkäisymenetelmistä k a i k e n.  

Hän ei todellakaan tiedä tavallisista ehkäisypillereistä ja kohdunsisäisestä ehkäisystä. Ap

Vierailija
16/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta papa otettiin ensimmäisen kerran vasta seulonnoissa 30-vuotiaana. Gynellä en ole käynyt koskaan. Ehkäisyasiat on hoidettu ehkäisyneuvolan tai neuvolan kautta. 

Vierailija
17/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei todellakaan tiedä tavallisista ehkäisypillereistä ja kohdunsisäisestä ehkäisystä. Ap

No, eipä ole sitten henkilö koululaisena ollut kiinnostunut näistä. Voi olla, että esim. murrosikä/ja tai seksuaaliset tunteet ovat heränneet myöhemmin. Nyt sitten vain tietosi etsimään. Toisaalta, voi kyllä olla ihan mieleisoitustakin. Mikdi hänen pitäisi ehkäisystä tietää, hankkia ja käyttää. Miksi ei sinun. Miehillekin on muita kuin kortsu käytössä. Tiedätkö mistä saa? Jos tiedät  mikset ole hankkinut? Parisuhde ja kaikkea.

Vierailija
18/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis pariskunta vai onko hän joku kaverisi, joka on nainen? Jos hänelle ei ole järin seksielämää eikä kuukautisten kanssa ole ongelmia, ei ehkäisyasioita ole tarvinnut miettiä. 

Vierailija
19/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niistä ei kyllä koulussa opetettu ainakaan vielä vuosituhannen vaihteessa, vaan ihan itse on pitänyt ottaa selvää omien tarpeiden ja kiinnostuksen mukaan. Tunnilla opeteltiin pukemaan kondomi tekopenikselle, siinä se.

Jos ehkäisylle ei ole ollut tarvetta tai se on hoitunut vaivattomasti jollakin tietyllä tavalla, niin ei silloin monikaan huvikseen opiskele muista vaihtoehdoista.

Mun keho on hankala, joten olen kokeillut paljon eri ehkäisyvaihtoehtoja ja siksi lukenut aiheesta laajasti, että edes jonkinlainen minulle toimiva ehkäisy löytyisi. Minulla siis tietämystä on jonkin verran, mutta jos elämäni ensimmäinen tai toinen e-pillerimerkki olisi ollut hyvä ja huoleton, niin miksi sitten olisin käyttänyt enempää aikaa ehkäisyasioihin perehtymiseen?

Uskon, että suurin osa naisista ei kovin syvällisesti ole perehtynyt edes siihen itse käyttämäänsä ehkäisyyn, ellei sen kanssa ole ollut ongelmia. 

Vierailija
20/22 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on urbaani legenda että naisten pitää jatkuvasti laukata gynellä asioissa minkä tklääkäri voi hoitaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän