Ovatko naiset vai miehet enemmän väkivaltaisia parisuhteessa?
En enää muista mistä alkoi tämän aamuinen keskustelumme, mutta niin rupesi ärsyttämään miehen väite, että kyllä miehet kärsivät PALJON myös siitä, että naiset niitä hakkaa. Onhan häntäkin naiset läpsineet nuorena ja yks entinen tyttöystävä heilui kännissä puukonkin kanssa.
Mielestäni miehet ovat paljon väkivaltaisempia ja arvaamattomampia kuin naiset parisuhteissaan. En oikein jaksa enää edes mitään vitsailua aiheesta.
Olisi kiva kuulla tähän kommetteja ja kerro, oletko itse kokenut väkivaltaa parisuhteessa?
Kommentit (4)
Tilastojen valossa muistaakseni naiset kokee enemmän lievää väkivaltaa ja miehet törkeää väkivaltaa. Osa varmasti myös selittyy, että lievään väkivaltaa tuskastunut nainen sitten reagoi törkeällä väkivallalla. Lisäksi luvuista pitäisi erotella pariskunnat, jotka pahoinpitelevät toisiaan. Tämä antaisi todellisemma kuvan moniko ihminen elää väkivaltaisessa suhteessa olematta itse väkivaltainen.
Tässäkin asiassa lainsäädäntöä tulisi muokata ja väkivaltarikoksien rangaistuksia merkittävästi koventaa. Itse olisin valmis tekemään parisuhde väkivallasta oman kovennetun kategoriansa. Olisi väkivalta, parisuhde väkivalta ja virkamieheen kohdistuva väkivalta sitten kovempien rangaistusten kanssa.
Ilmiannettu