Aurinkotuolien varaajat hotelleissa - häh?
Somessa näkee uutisia ja videoita siitä kun turistit juoksevat varaamaan aamulla aikaisin aurinkotuoleja pyyhkeillään. Olen matkustanut koko elämäni eripaikoissa, enkä ole kovinkaan laajasti törmännyt tällaiseen ilmiöön. Tapahtuuko oikeasti tällaista paljon?
Kommentit (19)
Ei tapahdu niissä kolmen tähden hotelleissa mihin suomalaiset ryntäävät.
Vierailija kirjoitti:
Ei kokemusta itselläkään. Aika jännä kyllä, onko sitten tavoite maata siellä aurinkotuolilla koko päivä vai nimenomaan aamupäivä vai mitä
No tavoite epäilemättä se että voi syödä rauhassa aamupalaa ja sen jälkeen marssia sinne valitsemalleen aurinkotuolille sen sijaan että joutuisi menemään tosi aikaisin rannalle/altaalle ihan vain siksi että saa tuolin. Mutta lapsellista pelleilyä joka tapauksessa.
Näin on kaikissa hotelleissa joissa on Saksalaisia.
Jos menisin tuollaiseen paikkaan lomamatkalle, tekisin aivan samoin koska olen hyvin tarkka siitä missä kohtaa hotellin allasaluetta aurinkotuolini sijaitsee. (ei saa olla ohikulkuliikennettä, pitää olla tarpeeksi kaukana uima-altaasta ja allasbaareista ja kaiuttimista muusta häiritsevästä, aurinko paistaa sopivasti tuolille jne...)
Heittäisin pyyhkeet helvettiin ja makoilisin missä haluan.
Tapahtuu sitä. Viime helmikuussa olin sellaisessa hotellissa. Siellä oli kyltit ettei tuoleja saa varata ja allasvahti. Keräili aika ajoin ne pyyhkeet läjään tuoleilta, joissa ei ketään ollut näkynyt.
Kyllä sitä tapahtuu, mutta ihan sama. Kun olen lomalla, en todellakaan mene koko päiväksi hotellin altaalle. Kun viimeksi olin kultani kanssa viime elokuussa kreetalla, menimme hotellin uima-altaalle vasta loman vikana päivänä. Sinä aamuna katottiin hetki sitä touhua ja päätettiin, että mennään kuitenkin vielä aamupäiväksi rannalle.
Bulgariassa Sunny beachilla tätä tapahtui niin että ei niitä tuoleja saanut käyttöön ollenkaan jos vasta aamupalan jälkeen yritti varata.
Britit harrastaa tätä varsinkin all inclusive -hotelleissa. Makaavat ja juovat koko päivän. Kun käy päiväreissun jossain ja palaa takaisin, niin siinä makaavat mihin aamupäivällä jäivät.
Koskaan en kyllä ole jäänyt ilman aurinkotuolia.
En ikinä yöpyisi tollaisessa paikassa, jossa varaillaan paikkoja. Noloa ja junttia.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä yöpyisi tollaisessa paikassa, jossa varaillaan paikkoja. Noloa ja junttia.
Ei se tarkoita, että sinun pitää toimia nolosti ja juntisti. Tätä on jossain määrin joka paikassa.
Olin Kreikassa töissä 80 luvulla yhdessa saksalaisten suosimassa hotellissa.
Meillä oli laattoja, johon kirjoitin kelloajan ja 15 min päästä pyyhe otettiin pois.
Hölmöintä tässä oli se, että ne pyyhkeet maksoivat, eli kun ne kerättiin pois, asiakas menetti siitä rahansa. Summa oli n 10 markkaa, n 2 euroa.
Saksalainenhan on nuuka ja näitä haistattelijoita tuli monta joka pv.
Näytettiin järjestyssäännöt, ei varauksia, 15 min välein pyyhe kerätåän. Pyyhkeet oli niin halpoja, jotkut veivät kotiin ja maksoivat halvan sakon.
Aluksi nuorena sitä murehti haukkumisia. Loppukesästä oli turtunut ja sanoin aina jonkun saksalaisen kirosanan valittajille
Kyllä. Kaikkialla manner- Espanjassa ja Kanarialla. Oli pakko tehdä samaa tai jäädä ilman aurinkotuoleja. Ihan hullua.
Ymmärtäisin tuon, jos allastuoleja ei riittäisi kaikille. Mutta kun jälleen alkukesällä katselin parvekkeelta, kuinka kymmenet ihmiset jonottivat helteessä puoli tuntia joka ikinen aamu allasalueelle, jolla ensinnäkin oli varaamisen kieltävät kyltit ja toisekseen koko päivän aivan riittävästi tuoleja kaikille. Kyllä oli taas suomimamma ihmeissään.
Nostaisin itse pyyhkeen sivuun, jos sen omistajaa ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Näin on kaikissa hotelleissa joissa on Saksalaisia.
Ei englantilaiset paljon huonompia tässä ole. Ja huom kansalaisuudet tosiaan kirjoitetaan suomen kielessä pienellä alkukirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kaikkialla manner- Espanjassa ja Kanarialla. Oli pakko tehdä samaa tai jäädä ilman aurinkotuoleja. Ihan hullua.
Tästä on aikaa parikymmentä vuotta. Rodoksella myös varailtiin aurinkotuoleja. Otti päähän ja teimme niin, että lähtöpäivän jätimme risan pyyhkeen aurinkotuolien varaukseksi. Suurin osa ei kuitenkaan mene repimään varauspyyhkeitä pois. Ties vaikka olisi siellä vieläkin.
Vieläkös raajarikot mummot parantuu kun astuu (hölkkää) laivaan sisälle ja juoksee varaamaan baarista paikan kun ei ole raaskinut hyttiä ottaa.
Ei ole vuosiin tullut itse käytyä.
Ei kokemusta itselläkään. Aika jännä kyllä, onko sitten tavoite maata siellä aurinkotuolilla koko päivä vai nimenomaan aamupäivä vai mitä