Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies: Jos deittisi haluaakin olla pelkkä ystävä...

Vierailija
23.07.2025 |

Jos deittisi haluaakin olla tässä kohtaa pelkkä ystävä/kaveri (siis aidosti haluaa ja viihtyy sun seurassa jne), niin olisko se ok vai olisko homma siinä. Kokisitko siinä tapauksessa että haluaisit kuulla asian kasvotusten vai puhelimessa vai onko sillä väliä?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään väliä. Menee ghostaukseen, kun hän haluaa kokeilla jonkun toisen ennen itseä. 

Entä jos ei halua. Ilman taka-ajatuksia. Olisi täysin sitoutunut sinuun, mutta kaverina?

ohis

Miksi mies pitäisi naista kaverina? Siis ihan aikuisten oikeasti?

Häh? Mulla on aina ollut paljon naisia kavereina ja ystävinä, ilman sen ihmeempää. M45

Miten olisit suhtautunut jos joku heistä olisi osoittanut romanttista kiinnostusta?

Joku joskus osoittikin. Asiasta puhuttiin ja jatkettiin kypsästi kavereina. Ei mun tarvi tarttua jokaiseen pillun mahdollisuuteen, ystävät on tärkeämpiä. Toisekseen, sitä pildeäkin irtoaa enemmän niille miehille joilla on kyky olla ajattelematta pelkkää pildeä. Naiset kyllä vaistoaa sen.

Vierailija
22/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosektori on laaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä, että silloin hän on kaveri eikä deittisi.

Vierailija
24/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään väliä. Menee ghostaukseen, kun hän haluaa kokeilla jonkun toisen ennen itseä. 

Entä jos ei halua. Ilman taka-ajatuksia. Olisi täysin sitoutunut sinuun, mutta kaverina?

Mitä tuo edes tarkoittaa? Miksi kukaan olisi sitoutunut kaveriinsa sillä tavalla että ei deittailisi tilaisuuden ilmaantuessa jotain muuta romanttisessa mielessä?

Kaveri on kaveri ja ulkona romantiikkasektorista kokonaan.

Totta vähän huonosti ilmaisin itseni. Tarkoittaa sitä, ettei nainen edes etsi romanttista seuraa. Tuskin tulee etsimäänkään. (aseksuaali) Ei halua muita kaveraitakaan. Vaan tämä yksi on niin hyvä, että hänen kanssaan viettää aikaa. Tietenkin hengähdystauot suodaan. 

Vierailija
25/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että useimmat meistä tuntevat tyttö/poika tai nais/mies kaveruksia joiden naispuolisilta kun kysytään voisiko heilla olla mitään romanttista jos mies tekee aloitteen, vastaus on joko pelkkä "ei todellakaan" tai usein jopa "no on tehnytkin aloitteen, mutta ollaan vain kavereita". Kun taas jos samaa kysyy miespuoliselta kaverukselta, on vastaus "no todellakin."

On helppo ymmärtää miksi tällainen kaveridynamiikka ei ole terveellistä kummallekaan. Jos tiedät, että toinen on sinuun ihastunut enemmän kuin kaverina, mutta et itse ole, on reilumpaa olla roikottamatta tätä mukana "kaverina" ja katkaista illuusiot mahdollisesta muusta.

Vierailija
26/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellainen deitti olisi äkkiä entinen deitti. Kaveritapaamiset ovat erikseen, mutta jos deitin kanssa ei ole romanttista/seksuaalista kipinää, niin se on sitten siinä ja parempi kuin molemmat jatkaa omia polkujaan.

Vierailija
27/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Miksi mies pitäisi naista kaverina? Siis ihan aikuisten oikeasti?

Häh? Mulla on aina ollut paljon naisia kavereina ja ystävinä, ilman sen ihmeempää. M45

Miten olisit suhtautunut jos joku heistä olisi osoittanut romanttista kiinnostusta?

Joku joskus osoittikin. Asiasta puhuttiin ja jatkettiin kypsästi kavereina. Ei mun tarvi tarttua jokaiseen pillun mahdollisuuteen, ystävät on tärkeämpiä. To

Se että tällaista on tapahtunut kertoo ettei kyseessä ole ollut vain kaverisuhde. Se että ette ole päätyneet sänkyyn ei tarkoita että kaikkien ajatukset suhteesta ovat olleet vain kaverillisia.

Vierailija
28/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitkä ovat omat tunteeni.

Vierailija
29/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että useimmat meistä tuntevat tyttö/poika tai nais/mies kaveruksia joiden naispuolisilta kun kysytään voisiko heilla olla mitään romanttista jos mies tekee aloitteen, vastaus on joko pelkkä "ei todellakaan" tai usein jopa "no on tehnytkin aloitteen, mutta ollaan vain kavereita". Kun taas jos samaa kysyy miespuoliselta kaverukselta, on vastaus "no todellakin."

On helppo ymmärtää miksi tällainen kaveridynamiikka ei ole terveellistä kummallekaan. Jos tiedät, että toinen on sinuun ihastunut enemmän kuin kaverina, mutta et itse ole, on reilumpaa olla roikottamatta tätä mukana "kaverina" ja katkaista illuusiot mahdollisesta muusta.

Tätä tapahtuu kyllä molempiin suuntiin. On kaveruksia joista nainen on epätoivoisesti ihastunut mieheen, mutta ehkä yleisemmin niin että mies on epätoivoisesti ihastunut naiseen, ja tämä toinen käyttää ihastumista hyväkseen eri tavoin.

Vierailija
30/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan siitä, sattuuko hän haluamaan olla ystäväsi. Onko sinulla liian vähän ystäviä? 

Kyse pitkälti siitä, että en halua roikottaa ketään omassa hitaassa tutustumistahdissani. Että jos tästä ei tulekaan mitään niin en halua että toinen on käyttänyt parhaan sinkkuaikansa odotellessaan sitä milloin olen valmis mihinkin.

-ap

''Kyse pitkälti siitä, että en halua roikottaa ketään omassa hitaassa tutustumistahdissani. Että jos tästä ei tulekaan mitään niin en halua että toinen on käyttänyt parhaan sinkkuaikansa odotellessaan sitä milloin olen valmis mihinkin.''

Mun mielestä rauhallinen tutustumistahti on eri asia kuin kaverina jatkaminen. Aloituksesta päätellen olet jo tehnyt ikään kuin tuomion, että toinen olisi sinulle vain kaverimatskua ja poissulkenut mielessäsi parisuhde/romantiikkavaihtoehdon.

Vierailija
31/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun mielestä rauhallinen tutustumistahti on eri asia kuin kaverina jatkaminen. Aloituksesta päätellen olet jo tehnyt ikään kuin tuomion, että toinen olisi sinulle vain kaverimatskua ja poissulkenut mielessäsi parisuhde/romantiikkavaihtoehdon."

En ole poissulkenut romantiikka/parisuhdevaihtoehtoa, tää mieshän on mulla mielessäkin jatkuvasti. Tunnen kuitenkin itseni ja tiedän että mulla on vaikeuksia päästää toista ihmistä lähelle (huom, ei ole mitään traumoja) tai edetä fyysisemmälle levelille. Niin en halua että miehelle jää tästä pska maku suuhun kun tää etenee hitaammin mitä hän haluaisi. Eli totta, jollain tasolla ajattelen ettei tämä tule onnistumaan. Tuntuu kivuttomammalta sanoa se tässä kohtaa kuin että oikeasti alkaisi ihastumaan. 

-ap

Vierailija
32/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja. Voi valita jatkaako alfana vai betaorbiterina. 

Vierailija
33/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo oppinut ja tiedostanut, että kun nainen sanoo, että hän haluaisi olla kanssni tulevaisuudessa vain kaveri tai ystävä, niin osalle se on vain korulause, jonka ei ole tarkoituskaan kertoa minulle muuta kuin,suunnileen samaa kuin, että hyvästi sitten älä muistele pahalla ja etten alkaisi hankalaksi. 

Arvostan silti, että nainen kertoo  (tai on aimmin  kertonut/ sanonut) sen minulle kasvotusten tai vaikka soittaa ja kertoisi niin,.... -  Olen onnekseni säästnyt ghostaamsielta; eikä itseni ole tarvinnut ghostata ketään. 

Ymmärrän. pakkien antaminen ei ole helppoa.  Ei se pakkien ja tosien torjuminen itsellnikään ole ollut mutkatonta, eikä ehkä vähiten siksi, että en toistaiseksi ole saanut mahdollsiuutta elää ja olla pidemmässä parisuhteessa. 

Koska haluaisin viiemin löytää ja kohdata hänet, joka olisi  Se Nainen, jonka kanssa saattaisimme yhdessä edetä ja muodostaa parisuhteen enemmän kuin mukava joskus kohdata.

Ei se kaveruus tai ystävyys toimi tai ainakaa pysyelossa vain korulausein. Olen ja olen ollut iloinen ja hyvilläni, että olen oikeasti kohdannut heitäkin, jotka ovat oikeasti halunneet ja näyttäneet ja osoittaneet halunsa myöhemmin toteen; mutta totta kai se on sitten vaatinut sitäkin, että itse olen halunnut yhtälailla olla ystävä tai vain kaveri heidän kanssaan.

Ja, että meillä molemmilla on ja on ollut paljossa samantapainen käsitys ja ymmärrtys siitä, mitä ystävyys tai kaveruus tarkoittavat käytännössä.

Esimerkiksi itse en ole ollut valmis enkä halukas sex with benefits tyyppiseen suhteeseen vaikka sellaistakin on minulle ehdotettu (ja varmasti ikisinkkuna olisin ollut sellaisn parasta kohde ryhmää) 

Tuolloin nainen selvästi yllättynyt kieltäytymisestäni; hänestä se olisi ollut just parasta, joka olisi käytännössä tarkoittanut minulle vain sitä, että saisin harrastaa hänen kanssaan säännöllsien epäsäännöllsiesti seksiä ja vastaavasti minun olisi ollut ostaa hänelle pieniä lahjoja, josita esimerkkinä hän mainitsi esimerkiksi maksaa häen kampaajalla käynteja tai ostaa hänelle vaatteita ja tai kenkiä kuulemma kukaan muukaan ei olisi koskaan aiemmin kieltäytynyt. - En ollut utelias jätin kysymättä kuinka monta tällaista suhdetta hänellä jo oli tai oli ollut. 

Mutta sen sijaan on mukavaa, jos voidaan yhdessä käydä vaikka teatterissa, konsertissa, syömässä tai vaikka lenkillä ja samalla höpöttäen niitä näitä.   

Vierailija
34/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on liian monta kertaa kuullut, että nainen sanoo, että haluaisi olla vain ystävä tai edes kaveri niin on oppinut vain sen, että naiisi ei voi luottaa. Kun kaveria tai ystävää halutaan olla vai silloin kun tarvitaan tai halutaan jotain, mitä ystävänä ja tai kaverina pitäisi heille antaa maksutta ja tässä ja nyt.  - Mutta niin se on osan miestenkin kohdalla. 

Vierailija
35/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
36/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tapahtui kerran tuo, ymmärsin ja kunnioitan päätöstä, mutta toinen osapuoli tuntui tuohtuvan hieman kun huomasi että esimerkiksi viestittely minun osalta muuttui harvemmaksi ja "yleispiirteisemmäksi". Tämä oli ihan itseni takia koska olin kiinnostunut henkilöstä parisuhde mielessä mutta jos toisesta ei tuntunut samalta niin aloin itse "irtaantumaan" tuolla tavoin. 

Vierailija
37/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tapaa että hiljalleen hakeutuu erinäisillä tavoilla ulkokehälle. Eroonhan tuollaaisesta on päästävä, mutta sivistyneesti. Onneksi nainen on tuossa kohtaa varsin sokea ja hivuttautuminen onnistuu.

Vierailija
38/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, voin olla ystävä. Tuskin nainen uskaltsa kasvotusten sanoa että haluaa olla ystävä. T: kiltti mies

Vierailija
39/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, voin olla ystävä. Tuskin nainen uskaltsa kasvotusten sanoa että haluaa olla ystävä. T: kiltti mies

Ei varmaan ole tarvetta sanoa jos et itsekään uskalla sanoa että haluaisit enemmän

Vierailija
40/46 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisille on niin välttämätöntä aina vain seurustella ja kaiken tulee olla jotain romanttista? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän