Joskus parikymppisenä oli vielä kivaa käydä ostoskeskuksissa
Kaiken maailman vaateliikkeissä ja meikki- liikkeissä. Nykyisin keski-ikäisenä ei kyllä kiinnosta yhtään. Saatan kesäalen aikaan käydä pari kertaa katsomassa, mutta en osta. Viime kesänä tosin ostinkin jotain. Niitä olenkin sitten käyttänyt paljon.
Muita keski-ikäisiä, joita ei yhtään jaksa innostaa shoppailu?
Kommentit (9)
Se on se kun kaikkea on. Ei ole enää mitään uutuudenviehätystä. Ostan jos tarvitsen, enimmäkseen en tarvitse mitään.
Itse kyllä tykkäisin käydä, mutta ärsyttää kyselevät myyjät ja puhelinliittymäkauppiaat.
Käyn edelleen satunnaisesti, mutta tänäkin kesänä olen todennut, että jo ennestään kertynyt niin paljon ettei uudelle tarvetta. Koska ei mitään NIIN kivaa, että ostohalu syntyisi. AINOA, mitä tarvitsisin olisi HYVIÄ kenkiä: Sellaisia joilla voi kävellä kilometrikaupalla mutta ovat silti kivan näköiset, ei mitkään lenkkarit. Nettikaupasta olen myös tilannut muutamat: huonot jalassa, palautin. Kunnon kenkäkauppoja ei tahdo enää olla.
Ostoskeskuksissa käyn silloin, kun tarvitsen jotain. Niissä on kätevää se, että voi hoitaa monta asiaa yhdellä pysäköinnillä. Kaupoissa hortoilemista en harrasta, koska väsyn ärsyketulvasta. Haen vain nopeasti tarvitsemani ja poistun paikalta.
Juuri kävin Normalissa ja musiikki oli niin lujalla että korvissa soi vieläkin :/
Asiakaskuntaa ei ilmeisesti suuremmin haittaa mutta enpä haluaisi olla töissä tuolla...
Kauppakeskukonsepti on auttamatta vanhentunut ja toivoisin että niihin tulisi enemmän vaikka eri asioihin keskittyneitä second hand- liikkeitä, ravintoloita, käsityöläisiä, muutama kauppa kuten retkeily-, urheilu- jne aiheet.
Pikamuotikauppoja vilisevään ostoskeskukseen en halua mennä- joka kaupungissa on samat pikamuotia myyvät ketjuliikkeet ja keinokuituvaatteita myyvät läjittäin...
Olisikin seassa edes muutama kestävämpi vaihtoehto niin voisin mennä- tosin vuokrathinnat on näille pikku yrittäjille hinnoiteltu liian korkeaksi.
Itse kiersin vielä kolmekymppisenä, jolloin se oli minulle tavallaan uutta. Asuin pitkään maissa, joissa samanlaisia shoppailumahdollisuuksia ei ollut ja asetuttuani pk-seudulle myös tarvitsin paljon vaatteita, joita Suomessa voi käyttää, kun olin sitä ennen pärjännyt lähinnä rantamekoilla ja shortseilla eikä mitään siistimpää tai lämpimämpää edes ollut. Nykyisin en jaksa enää käydä missään etenkin, kun pienemmistä ostoskeskuksista on hävinneet vaateliikkeet melkein kokonaan. Tilaan netistä sen, mitä tarvitsen ja välillä poden siitä syyllisyyttä, mutta tuntuu ettei ole aikaakaan kaupoissa kiertelyyn. Toinen syy on se, että sinkkuaikoina ei ollut oikein mitään tekemistä ja siksi myös istuin kahviloissa lukemassa ettei tarvitsisi olla yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Käyn edelleen satunnaisesti, mutta tänäkin kesänä olen todennut, että jo ennestään kertynyt niin paljon ettei uudelle tarvetta. Koska ei mitään NIIN kivaa, että ostohalu syntyisi. AINOA, mitä tarvitsisin olisi HYVIÄ kenkiä: Sellaisia joilla voi kävellä kilometrikaupalla mutta ovat silti kivan näköiset, ei mitkään lenkkarit. Nettikaupasta olen myös tilannut muutamat: huonot jalassa, palautin. Kunnon kenkäkauppoja ei tahdo enää olla.
Tuo kenkäasia on niin totta! Vielä 20 vuotta sitten tuntui löytyvän nättejä kenkiä, joita oli myös mukava käyttää, mutta nykyisin vaihtoehdot ovat tennarit tai epämukavat arkeen soveltumattomat kengät. Talveen ja syksyyn niitä on vielä helpompi löytää, mutta kesäksi en ole vuosiin löytänyt enää mitään. Muutamat toki on, mutta päädyn yleensä ottamaan kuitenkin kaapista tennarit, koska kävelen arjessa paljon.
Olen aina inhonnut shoppailua. Jo parikymppisenä.