Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan väärentänyt allekirjoitusta?

Vierailija
23.07.2025 |

Tuli vain mieleen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen montakin kertaa. Yläasteella poissaolovihkoon väärensin vanhempien nimet.

Vierailija
2/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään omaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti lapsena koulun takia 

Miehen nimen myös hänen luvallaan, välillä joku valtakirja unohtunut kirjoittaa ajoissa

Vierailija
4/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole halunnut esiintyä toisena, pidän sitä epäeettisenä.

Vierailija
5/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useasti lapsena koulun takia 

Miehen nimen myös hänen luvallaan, välillä joku valtakirja unohtunut kirjoittaa ajoissa

Tämä valtakirjojen kirjoittelu oli kyllä aika yleistä, kun milloin mitäkin perheenjäsenen pakettia piti hakea Matkahuollosta tai Postista.

Pakettiautomaatit on hieman vähentäneet tätä.

Vierailija
6/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen montakin kertaa. Yläasteella poissaolovihkoon väärensin vanhempien nimet.

Niin minäkin muutaman kerran.

Vierailija
7/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää kouluaikojen jälkeen. Kokeisiin piti saada vanhempien allekirjoitus, mutta sain hyviä numeroita. Vanhempia ei niin kiinnostanut yksittäiset kokeet, joten allekirjoitin ne itse. 

Vierailija
8/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lasketaanko väärentämiseksi, mutta olen joskus skannannut oman allekirjoitukseni ja lisännyt sen sitten PDF-dokumenttiin joka piti lähettää allekirjoitettuna. On muuten todella typerä systeemin, että täysin sähköisesti käsiteltävä dokkari pitää allekirjoittaa käsin.

Vierailija
9/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärensin isäni nimen koulun poissaolovihkoon ja koepapereihin, jotka piti näyttää vanhemmalle. 

Yleensä se vain johtui siitä, että olin unohtanut pyytää isältä allekirjoituksen. 

Sitä en muista, miksi en äitini nimeä pyytänyt, yhtä hyvin hän olisi käynyt allekirjoittamaan. 

Vierailija
10/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lasketaanko väärentämiseksi, mutta olen joskus skannannut oman allekirjoitukseni ja lisännyt sen sitten PDF-dokumenttiin joka piti lähettää allekirjoitettuna. On muuten todella typerä systeemin, että täysin sähköisesti käsiteltävä dokkari pitää allekirjoittaa käsin.

Itse olen vaan vaihtanut fontin kaunolle ja vinoon. Väärin muuttanut myös siniseksi 

Vierailija
11/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin usein lintsaavan koulukaverin äidin nimikirjoituksen koululta laitettuun poissaolo -lappuseen. Pari vuotta toimin äidin puolesta ja pesti päättyi, kun tämä kamu ei sattuneesta syystä jatkanut lukioon. Aikanaan asiakirjoista ottamiini valokopioihin kirjoittelin keksittyjä todistajien nimiä. Vaihdoin kynää välillä.

Vierailija
12/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Entisen pomon sangen yksinkertaisen allekirjoituksen lukuisia kertoja. Kun piti tehdä nopeasti esim. hänen vastuualueeseen kuuluva työsopimus lomakautena tai matkoilla ollessaan, niin sitten allekirjoitin itse. Sama toimi myös toisin päin. Opetteli mun allekirjoituksen.

Tämä kotimaisessa suuryrityksessä. Luottamus pelasi puolin ja toisin. Elämäni paras työpaikka.

Vierailija
13/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni keskikoulussa poissaoloja, asuin maalla, aamulla linja-autolla muka kouluun, oltiin kaverin kanssa kaupungilla, iltapäivällä kotiin. Kärähdimme kun rehtori tuli linja-auto asemalle. Jälki istuntoa 2h. En sen kokemuksen jälkeen ole allekirjoitellut muiden nimiä.

Vierailija
14/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ala-asteella, kielteisen Wilma-viestin paperiseen edeltäjään. Jäi kertakokeiluksi, koska jäin kiinni ja sain vyöstä (minkä pelossa juuri olin lähtenyt ylipäänsä yrittämään). :\

Toisen kerran aikuisena, silloisen pomoni allekirjoituksen, kun hän itse lomilta käsin määräsi puhelimitse tekemään niin. Tuntui silti epämääräisesti vähän väärältä, koska tuli mielleyhtymä tuohon lapsuustapaukseen.

Vierailija
15/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, mutta en edes kehtaa kertoa lisää.

Vierailija
16/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran kouluun joku jälki istunto lappu missä piti olla vanhempien nimi että on nähnyt sen paperin . Alakoulussa. Oli niin kriittinen paikka. Muuten ei koskaan. 

Vierailija
17/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti. Perikunnan asioita hoitaessa sain sisarukselta luvan allekirjoittaa hänen nimensä, koska asui melkein 700 km:n päässä, eikä jaksettu alkaa postin kanssa pelleilemään. Rikos lienee vanhentunut, koska asiasta on jo kohta 20 vuotta.

Vierailija
18/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärentänyt en ole koskaan, mutta toisen luvalla olen allekirjoittanut papereita hänen puolestaan. Sehän on täysin laillista.

Vierailija
19/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen vastaavaa vähän väliä. Suomessa on digiloikka vielä pahasti kesken.

Vierailija
20/26 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vaan vaihtanut fontin kaunolle ja vinoon. Väärin muuttanut myös siniseksi 

Ihan normaali käytäntöhän tuo on.

Itse olen kirjoittanut allekirjoitukseni etusormella touchpadin avulla ja tallentanut sen macin preview-ohjelmaan. Jos johonkin tarvitaan allekirjoitusta, niin se löytyy helposti Tools - Annotate - Signature.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä