Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin hakea töihin

Vierailija
23.07.2025 |

Ensin löysiin siivousalan paikan, ajattelin tuopa mulle hyvä. Sitten luki "vaadimme aiempaa kokemusta". no eipä ole niin en voi hakea. 

Sitten löysin myyjä työpaikan "vaaditaan kokemusta kaupan alalta". Enpä voinut siihenkään hakea,...

Noh, sitten löytyi toinen siivoustyöpaikka eri paikkakunnalta. Tällä kertaa vaadittiin ajokorttia! Ei ole autoa niin minkäs teet.

Kaikkiin vaaditaan jokin koulutus tai että on AIKAISEMPI kokemus juuri tältä alalta, ihan hullua! Miksei muka voi perehdyttää jonkin siivoustehtävään?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ratkaisua pitää mennä opiskelemaan jotain alaa näistä ja sitten 3  vuoden päästä ei tiedä onko taas työllisyystilanne tällä alalla millainen

Vierailija
2/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ettei koulutuksella saa töitä. Minulla on kolme tutkintoa ja kokemustakin paljon mutta nykyään ei riitä sekään jos on jo 50 vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouskohteet harvoin on sellaisia, että yhdessä kohteessa on 8 tunniksi hommaa.

Vierailija
4/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ratkaisua pitää mennä opiskelemaan jotain alaa näistä ja sitten 3  vuoden päästä ei tiedä onko taas työllisyystilanne tällä alalla millainen

Miten siivoojaksi opiskellaan? Kerro toki.

Vierailija
5/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhtausalan perustutkkinto, onha  näitä

Vierailija
6/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhtausalan perustutkkinto, onha  näitä

Luulisi että perehdytyksellä pärjäisi ilmankin.

Vierailija
7/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut ettei koulutuksella saa töitä. Minulla on kolme tutkintoa ja kokemustakin paljon mutta nykyään ei riitä sekään jos on jo 50 vuotias.

Riippuu siitä, että mitä osaat. Meille on töihin tullut useampi yli viisikymppinen, koska heiltä löytyy sellaista teollista kokemusta eri prosesseista jota ei löydy useinkaan nuoremmilta. Toki jos henkilö on ollut tyyliin kaupassa töissä 30v, niin kauppa valitsee enemmin 15 vuotta nuoremman, joka on ollut aiemmin kaupassa töissä 15v. Tuolla alalla se lisäkokemus ei tuo niin suurta arvoa.

Vierailija
8/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim työvoima koulutuksella tai ammattikoulussa. Ja aloittaja voi hakea vaikka ei täyttäisi kaikkia vaatimuksia. 

Vierailija
9/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuon "vaaditaan kokemusta" estää, jos minulla on ollut vaaditun kokemuksen kaltaista kokemusta. Esim. en ole ollut toimistoapulainen, mutta olen edellisissä töissäni tehnyt verrattavan kaltaisia työtehtäviä osana työnkuvaani. Eli jos kokee hommaan kykenevänsä aina kannattaa lähettää hakemus.

Vierailija
10/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa hakea hoitoapulaisen töitä palvelukodeissa, ei vaadita koulutusta eikä kokemustakaan, helppoja haku sivuja löytyy netistä yleensä palvelukotien  sivuilta. Työ on arkista, pyykkäystä, petaususta, tiskausta , roskien vientiä.

Vierailija
11/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haen vaikka vaaditaan. Ehkä joskus onni iskee

Vierailija
12/14 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin TYHMÄ.  Et tuota tietoa löytänyt netistä, ehkäpä sinun sitten on turha äidin helmoista poistua.

"Siivoojaksi voi kouluttautua suorittamalla puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnon, jonka voi suorittaa toisen asteen ammatillisessa koulutuksessa tai oppisopimuksella. Koulutus kestää yleensä 2-3 vuotta ja sen voi suorittaa myös näyttötutkintona työn ohessa. 

Koulutusvaihtoehdot:

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto:

Tämä on peruskoulutus, joka antaa valmiudet toimia toimitilahuollon tehtävissä. 

Ammattitutkinnot:

Alan ammattitutkinnot, kuten laitoshuoltajan tai siivousteknikon tutkinto, syventävät osaamista ja voivat avata uramahdollisuuksia. 

Erikoisammattitutkinnot:

Erikoisammattitutkinnot, kuten siivousteknikon tai siivoustyönohjaajan tutkinto, tarjoavat syvällisempää osaamista ja erikoistumista. 

Opiskelumuodot:

Ammatillinen koulutus: Toisen asteen oppilaitoksissa, kuten ammattikouluissa.

Oppisopimuskoulutus: Työpaikalla tapahtuvaa koulutusta, jossa työnantaja tarjoaa koulutuksen ja palkan.

Aikuiskoulutus: Monipuoliset koulutusmuodot, kuten näyttötutkinto tai aikuiskoulutus, mahdollistavat koulutuksen myös työn ohessa. 

Esimerkkejä koulutuksen järjestäjistä Helsingissä:

Stadin AO:

Tarjoaa puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkintoa, jossa voi erikoistua kotityöpalveluihin tai toimitilahuoltoon. 

Varia:

Järjestää ammatillista koulutusta, kuten kodinhuoltajan maahanmuuttajakoulutusta, joka sisältää puhtausalan perusopintoja. 

Keuda:

Tarjoaa puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkintoa verkko-opintoina. 

Työllistyminen:

Koulutus antaa valmiudet monenlaisiin siivousalan työtehtäviin ja asiakaspalvelutilanteisiin. Usein työnantajat tarjoavat myös täydentävää koulutusta ja perehdytystä työhön. Koulutus on usein myös edellytys vakituisen työpaikan saamiselle julkisella sektorilla. 

Vierailija
13/14 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vaikka ei olis ajokorttia ja sitä vaaditaan? 

Vierailija
14/14 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut koko kesän töitä ulkomailta. Vähitellen hakemukset ja kielitaito on parantuneet. Nyt sain kutsun haastatteluun yhteen Euroopan suurimmista firmoista. Katsotaan pääseekö tästä enää eteenpäin. T. Akateeminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi