Tatuoinnin takia potkut ja elämä uusiksi
Meillä on ollut tiukat säännöt asiakaspalvelussa, mm tatuointeja ei saa näkyä eikä lävistyksiä. Olemme terveys-alalla ja kyllä, myös neuloja jne käsitellään. Minulle kyllä sanottiin nämä säännöt ja ne ovat myös työsopimuksessa lueteltu. Tein työtäni siin taustatiloissa postitus- ja hyllytyshommissa. Kaikki on mennyt ihan mukavasti reilu 2 vuotta, en ole asiakaspalveluun koskaan halunnutkaan.
No, postimyynti on tuotteilla vähäistä näin heinäkuussa, vasta elokuun puolivälissä vilkastuu. Viime kesänä rakensimme uudet hyllyköt varastoon,siinä meni hiljaisemmat hetket. Nyt olimme suunnitelleet esimiehen kanssa että maalataan ulkotakaseinä, joka on eteläpuolella ja aurinko vähän maalipintaa pitänyt pahana. Ei mitään, mielelläni.
Asiakaspalvelusta kuitenkin sairastui toinen työntekijä ja sinne tarvitaan kaveri. Minulle vain yksi aamu sanottiin, että menen asiakaspalveluun avuksi. Kerroin että työsopimukseni kieltää asiakaspalvelutyön ja minulla on sekä tatuointeja että lävistyksiä. Myymälän esimies ei tykännyt että sanoin asian suoraan ja oli soittanut omistajalle. Omistajan rouva, joka ei tiedä asiasta mitään mutta hoitaa asiaa nyt kun mies on pohjoisessa "kalastusreissulla", oli päättänyt että työstä jos kieltäytyy, ei makseta palkkaa.
Ei vastannut puheluuni. Myymälän esimies, joka ei siis ole esimieheni, mutta kun minun esimies on vässykkä joka ei uskalla mitään sanoa, niin myymälän esimies tuli luokseni ja sanoi että työsopimuksesi puretaan tällä päivämäärällä työstä kieltäytymiseen vedoten. Pyysin kirjallisena, sain sen. En alkanut enää selittelemään,
Jos moiset haistapaskaa-tyypit kerran pääsevät täällä pätemään ja sotkemaan asiat, niin siitä vaan, minulla on myös oma firma jo pystyssä, ollut 2 kuukautta, syvennyn siihen tässä sitten. Mutta kun omistaja tulee lomalta, käyn viemässä hänelle asianajajan välityksellä 25000 euron korvausvaatimuksen. Sillä pääsen omassa firmassa vauhtiin. Se vain on näin.
Kommentit (22)
Sellaiset paskanjauhantapsykoosit sitten sieltä.
Hyvä tarina siitä kuinka weeteen ulkoiset merkit, tässä tapauksessa tatuoinnit, saavat henkilön myös pysymään weeteenä. Eli työt meni.
JOS ON TYHMÄN LEIMOJA EN ASIOI. ANTAA TODELLA EPÄMÄÄRÄISEN KUVAN YRITYKSESTÄ. LEIMATUT ONGELMAJÄTTEET YÖ AIKAAN ROSKA KUSKEIKSI.
Vierailija kirjoitti:
JOS ON TYHMÄN LEIMOJA EN ASIOI. ANTAA TODELLA EPÄMÄÄRÄISEN KUVAN YRITYKSESTÄ. LEIMATUT ONGELMAJÄTTEET YÖ AIKAAN ROSKA KUSKEIKSI.
Yöaika ja roskakuski on yhdyssanoja. Tässä alkuun.
No kannattiko sutata tatuointeja ja lävistellä lävistyksiä? Rumia, luonnottomia ja kallis maine- sekä ulkonäköhaitta.
Oletan että tatuoinneista ei ole mitään työehtosopimuksissa (tai virka-). Ja lävistykset voinee poistaa niin että niistä ei ole terveydellistä haittaa?
Jos kielto tatuointien näkymisestä on työnantajan aloitteesta kirjattuna esim. työsopimukseen, niin mielestäni on luontevaa että työnantaja voi siitä vaatimuksesta sitten poiketakin.
Korvauksien saaminen voi olla vaikeaa. Työnantajan olisi ehkä pitänyt pystyä selittämään asiat paremmin ja antaa ensin varoitus kunnon selityksin.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Tiesithän että myös sinua hoitavilla lääkäreillä voi olla tatuointeja ja monessa paikkaa et voi lääkäriäsikään valita :)
Olen th ja mulla on tatskoja, isoja. Monella lääkärilläkin on. En ole ikinä kuullut, että työsopimuksessa puhuttaisiin niistä mitään. Tai ylipäänsä missään. Mikä ihmeen firma tällainen on? Taitaa sijaita Porvoossa.
🇺🇦🇮🇱
Varmaan jostain jenkkisepustuksesta käännetty suomeksi. Incel ylis-trollin hommia.
Missä yrityksessä on noin tiukat säännöt? Taitaa olla provo kyseessä. Potkuja ei tatuoinnin vuoksi saa antaa. Sairaalan päivystyksessäkin olen nähnyt lääkäreillä tatuointeja.
Kaffebulla kirjoitti:
Olen th ja mulla on tatskoja, isoja. Monella lääkärilläkin on. En ole ikinä kuullut, että työsopimuksessa puhuttaisiin niistä mitään. Tai ylipäänsä missään. Mikä ihmeen firma tällainen on? Taitaa sijaita Porvoossa.
Terve kollega. Samoin olen tatuoitu telkkari ja monella työkaverillakin on tatskoja, myös lääkäreillä. Ehkä yksityiselle ei kasvo- tai isojen kaulatatuointien kanssa välttämättä pääsisi vo-työhön mutta muuten ei kyllä rajoitteita ole.
25 000e? Hyvä alku firmalle yrittäjän rahoista?
Tatuoidulta ja lävistetyltä voi odottaa juuri jotain tälläistä.
Kirkkovene otsassa ei kyllä säväytä rekrytoijaa
AP on jäänyt 1900-luvulle, jolloin tatuointeja oli pääasiassa merimiehillä ja rikollisilla. Nykyään ne ei kiinnosta ketään. Lävistykset sen sijaan voi työstä riippuen olla terveysriski, mutta ne saa helposti pois.
Eli pskapuhetta koko provo.
Kaffebulla kirjoitti:
Milloin sait viimeksi pippeliä?
Luuletko, että joku ostaa väritetyltä sonninrenkaalta yhtään mitään?
Cool story, sis.