Tatuoinnin takia potkut ja elämä uusiksi
Meillä on ollut tiukat säännöt asiakaspalvelussa, mm tatuointeja ei saa näkyä eikä lävistyksiä. Olemme terveys-alalla ja kyllä, myös neuloja jne käsitellään. Minulle kyllä sanottiin nämä säännöt ja ne ovat myös työsopimuksessa lueteltu. Tein työtäni siin taustatiloissa postitus- ja hyllytyshommissa. Kaikki on mennyt ihan mukavasti reilu 2 vuotta, en ole asiakaspalveluun koskaan halunnutkaan.
No, postimyynti on tuotteilla vähäistä näin heinäkuussa, vasta elokuun puolivälissä vilkastuu. Viime kesänä rakensimme uudet hyllyköt varastoon,siinä meni hiljaisemmat hetket. Nyt olimme suunnitelleet esimiehen kanssa että maalataan ulkotakaseinä, joka on eteläpuolella ja aurinko vähän maalipintaa pitänyt pahana. Ei mitään, mielelläni.
Asiakaspalvelusta kuitenkin sairastui toinen työntekijä ja sinne tarvitaan kaveri. Minulle vain yksi aamu sanottiin, että menen asiakaspalveluun avuksi. Kerroin että työsopimukseni kieltää asiakaspalvelutyön ja minulla on sekä tatuointeja että lävistyksiä. Myymälän esimies ei tykännyt että sanoin asian suoraan ja oli soittanut omistajalle. Omistajan rouva, joka ei tiedä asiasta mitään mutta hoitaa asiaa nyt kun mies on pohjoisessa "kalastusreissulla", oli päättänyt että työstä jos kieltäytyy, ei makseta palkkaa.
Ei vastannut puheluuni. Myymälän esimies, joka ei siis ole esimieheni, mutta kun minun esimies on vässykkä joka ei uskalla mitään sanoa, niin myymälän esimies tuli luokseni ja sanoi että työsopimuksesi puretaan tällä päivämäärällä työstä kieltäytymiseen vedoten. Pyysin kirjallisena, sain sen. En alkanut enää selittelemään,
Jos moiset haistapaskaa-tyypit kerran pääsevät täällä pätemään ja sotkemaan asiat, niin siitä vaan, minulla on myös oma firma jo pystyssä, ollut 2 kuukautta, syvennyn siihen tässä sitten. Mutta kun omistaja tulee lomalta, käyn viemässä hänelle asianajajan välityksellä 25000 euron korvausvaatimuksen. Sillä pääsen omassa firmassa vauhtiin. Se vain on näin.
Miksei ostaisi? Ei eletä enää 80-lukua.