Voiko olla totta että puhelinfirmat eivät suostu irtusanomaan kuolleen ihmisen puhelinliittymää jos on määräaikainen sopimus?
Iäkkäällä ihmisellä oli kahden vuoden määräaikainen ja 1,5 v siis pitäisi maksaa liittymää jonka haltija ei ole enää elossa.
Kommentit (13)
Ei voi olla totta. Ne voi lähetellä sieltä laskujaan, mutta kuka ne maksaa, kun maksaja on kuollut ja jos pesä on jaettu niin eipä sieltäkään niitä voi maksaa. Ulosottomies voi sitten kävellä hautausmaalle velkoja perimään.
Olen kysynyt, jos kuolen, raukeaako liittymä. Kyllä hautausluvan esittämällä.
Ei pidä maksaa, DVV:stä tulee tieto, ja sopimukset sulketuvat. Toki omainen voi ilmoittaa aiemminkin, saattavat pyytää jonkun lappusen että kuollut.
Mun äidin liittymää ei ainakaan suostuttu irtisanomaan, kun se kuoli. Sisko otti sitten äidin liittymän käyttöön ja irtisanoi omansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt, jos kuolen, raukeaako liittymä. Kyllä hautausluvan esittämällä.
Höpö höpö. Tieto asiakkaan kuolemasta menee kyllä henkilötunnuksen vuoksi firman tietoon ja laskujen lähetys keskeytyy.
Vierailija kirjoitti:
No hitusen oudolta kuullostaa. Sinuna olisin Kuluttajaneuvontaan tuosta yhteydessä. Mutta toisaalta, jos teette perunkirjoutuksen ja jaatte kuolipesän. Kuka sitä laskua enää sen jälkeen maksaisi? Kun henkilö ja hänen kuolinpesänsä ovat lakanneet olemasta? Ketä sieltä operaattorilta laskutettaisiin? Ja vaikka lasku tulisikin, mitä sitten? Sen kun laittavat perintään, ei vaan ole ketään keltä periä.
Kuulostaa.
Vainajan virkatodistus puhelinyhtiölle niin lopettavat liittymän. Sopimukset raukeaa kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt, jos kuolen, raukeaako liittymä. Kyllä hautausluvan esittämällä.
Höpö höpö. Tieto asiakkaan kuolemasta menee kyllä henkilötunnuksen vuoksi firman tietoon ja laskujen lähetys keskeytyy.
Eikä mene tietoon. Virkatodistus pitää lähettää sinne.
Liittymiin ei mene tieto suoraan, se on hoidettava.
Operaattorin myymälään olen mennyt hautausluvan ja oman henkilötodistuksen kanssa ja irtisanominen on kyllä onnistunut. Myyjä skannasi mun passin ja hautausluvan.
Toisessa tapauksessa muuten sama mutta myyjä kysyi myös perukirjaa ja skannasi siitä perikunnan jäsenet että kuulun heihin
Olivat sinkkusisariani.
Eihän noin vain voi toisen liittymiä tai maksuja estää ilman dokumentteja, vaan soittelemalla että suljes kamu-jarin liittymä.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidin liittymää ei ainakaan suostuttu irtisanomaan, kun se kuoli. Sisko otti sitten äidin liittymän käyttöön ja irtisanoi omansa.
Miten te olettr hoitaneet jos "ei suostuttu". Tarviihan sinne dokumentti kuolemasya toimittaa ja ittisanojan vahvistettu henkilöllisyys.
Pankit, vakuutusyhtiöt, kela saa tiedot automaattisesti. Esim mulle alkoi vakuutusmaksut tulemaan osoitteella matti mökkösen kuolinpesä koskei niitä irtisanottu. Toki vakuutuksetkin pitää sitten irtisanoa.
Lehdet, liittymät on hoidettava omaisten.
No hitusen oudolta kuullostaa. Sinuna olisin Kuluttajaneuvontaan tuosta yhteydessä. Mutta toisaalta, jos teette perunkirjoutuksen ja jaatte kuolipesän. Kuka sitä laskua enää sen jälkeen maksaisi? Kun henkilö ja hänen kuolinpesänsä ovat lakanneet olemasta? Ketä sieltä operaattorilta laskutettaisiin? Ja vaikka lasku tulisikin, mitä sitten? Sen kun laittavat perintään, ei vaan ole ketään keltä periä.