Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla totta että puhelinfirmat eivät suostu irtusanomaan kuolleen ihmisen puhelinliittymää jos on määräaikainen sopimus?

Vierailija
23.07.2025 |

Iäkkäällä ihmisellä oli kahden vuoden määräaikainen ja 1,5 v siis pitäisi maksaa liittymää jonka haltija ei ole enää elossa. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitusen oudolta kuullostaa. Sinuna olisin Kuluttajaneuvontaan tuosta yhteydessä. Mutta toisaalta, jos teette perunkirjoutuksen ja jaatte kuolipesän. Kuka sitä laskua enää sen jälkeen maksaisi? Kun henkilö ja hänen kuolinpesänsä ovat lakanneet olemasta? Ketä sieltä operaattorilta laskutettaisiin? Ja vaikka lasku tulisikin, mitä sitten? Sen kun laittavat perintään, ei vaan ole ketään keltä periä.

Vierailija
2/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta. Ne voi lähetellä sieltä laskujaan, mutta kuka ne maksaa, kun maksaja on kuollut ja jos pesä on jaettu niin eipä sieltäkään niitä voi maksaa. Ulosottomies voi sitten kävellä hautausmaalle velkoja perimään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt, jos kuolen, raukeaako liittymä.  Kyllä hautausluvan esittämällä.

Vierailija
4/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä maksaa, DVV:stä tulee tieto, ja sopimukset sulketuvat. Toki omainen voi ilmoittaa aiemminkin, saattavat pyytää jonkun lappusen että kuollut.

Vierailija
5/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidin liittymää ei ainakaan suostuttu irtisanomaan, kun se kuoli. Sisko otti sitten äidin liittymän käyttöön ja irtisanoi omansa.

Vierailija
6/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Tieto asiakkaan kuolemasta menee kyllä henkilötunnuksen vuoksi firman tietoon ja laskujen lähetys keskeytyy. 

Vierailija
7/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hitusen oudolta kuullostaa. Sinuna olisin Kuluttajaneuvontaan tuosta yhteydessä. Mutta toisaalta, jos teette perunkirjoutuksen ja jaatte kuolipesän. Kuka sitä laskua enää sen jälkeen maksaisi? Kun henkilö ja hänen kuolinpesänsä ovat lakanneet olemasta? Ketä sieltä operaattorilta laskutettaisiin? Ja vaikka lasku tulisikin, mitä sitten? Sen kun laittavat perintään, ei vaan ole ketään keltä periä.

Kuulostaa.

Vierailija
8/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajan virkatodistus puhelinyhtiölle niin lopettavat liittymän. Sopimukset raukeaa kuolemaan. 

Vierailija
9/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Tieto asiakkaan kuolemasta menee kyllä henkilötunnuksen vuoksi firman tietoon ja laskujen lähetys keskeytyy. 

Eikä mene tietoon. Virkatodistus pitää lähettää sinne. 

Vierailija
10/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymiin ei mene tieto suoraan, se on hoidettava.

Operaattorin myymälään olen mennyt hautausluvan ja oman henkilötodistuksen kanssa ja irtisanominen  on kyllä onnistunut.  Myyjä skannasi mun passin ja hautausluvan.

Toisessa tapauksessa muuten sama mutta myyjä kysyi myös perukirjaa ja skannasi siitä perikunnan jäsenet että kuulun heihin

Olivat sinkkusisariani.

Vierailija
11/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noin vain voi toisen liittymiä tai maksuja estää ilman dokumentteja, vaan soittelemalla että suljes kamu-jarin liittymä. 

Vierailija
12/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidin liittymää ei ainakaan suostuttu irtisanomaan, kun se kuoli. Sisko otti sitten äidin liittymän käyttöön ja irtisanoi omansa.

Miten te olettr hoitaneet jos "ei suostuttu".   Tarviihan sinne dokumentti kuolemasya toimittaa ja ittisanojan vahvistettu henkilöllisyys.

Vierailija
13/13 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit, vakuutusyhtiöt, kela saa tiedot automaattisesti.  Esim mulle alkoi vakuutusmaksut tulemaan osoitteella matti mökkösen kuolinpesä koskei niitä irtisanottu. Toki vakuutuksetkin pitää sitten irtisanoa.

Lehdet, liittymät  on hoidettava omaisten.